Kezdőoldal » Politika » Egyéb kérdések » Az EU erőlteti az akkumulátoro...

Az EU erőlteti az akkumulátoros autókat. Mi a helyzet a többi kontinensen?

Figyelt kérdés

Ugyanezt akarják Észak- Dél-Amerikában is, Ázsiában, Afrikában, Ausztráliában, illetve egyéb helyeken?

Vagy itt kitartanak a fosszílis források mellett, amíg elérhetők?


2023. júl. 27. 11:52
 1/10 anonim ***** válasza:
91%

Amíg elérhetők, aztán majd járnak gyalog.

Mindenhol próbálnak át térni az elektromos közlekedésre.

2023. júl. 27. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
93%
Kínában is nyomják.
2023. júl. 27. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
91%
Igen Kínában is, nem véletlen épülnek nálunk halomra a kínai akksigyárak.
2023. júl. 27. 12:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
Többé-kevésbé ugyanez. Értékelhető szintű átállás a fosszilis üzemanyagokról mindenképp évtizedes változás. Irdatlan hátrányba kerülhetne aki nem kezd neki időben.
2023. júl. 27. 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
4%

Francokat.

Sehol máshol nincs ez a bohóckodás, csak itt.

A sok hülye meg elhiszi, hogy mennyire trendi és fancy.

2023. júl. 27. 12:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
69%
#5 Nem-e? Tesla és a sok kínai villanyautómárka?
2023. júl. 27. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
7%

6.


A gyártás megint más, azt is nálunk végzik a piszkos munkát.

2023. júl. 27. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
0%
Minden ember tudja, hogy az elektromos autónak csak múltja van, jövője nincs, ezért senki sem próbál arra átállni.
2023. júl. 27. 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
100%

Kérdező, a kérdésnek több oldala van.

Az egyik az, hogy valóban kell a változás, mert nem végtelenek a fosszilis energiahordozók. A kőolaj és földgáz (mert van gázüzemű autó is belső égésű motorral) fontosabb, hogy alapanyagot biztosítson sokáig a vegyiparnak, mint hogy elégessük az egészet a közlekedésben, HA van helyette jobb alternatíva.

A másik az, hogy az elektromos autók ipara akkor tud fejlődni ha növekszik a vásárlók száma. Soha nem lesz hatékony és jó ha csak kevés gazdag ügyfél vásárol elektromos autót, ha viszont tömegtermelés van, akkor megéri fejleszteni, hatékonyabbá tenni és akár a töltőállomásokat kiépíteni, akár szervizeket. Ahogy akkor lesz olcsóbb ha többet gyártanak belőle. Ehhez viszont először kell valami külső támogatás, így van ez a napelemeknél vagy más hasonló energia termeléseknél is.

Persze ezt lehet értelmesen is csinálni, meg agyatlanul, erővel, kárt okozva is mint az EU szabályozása. Itt úgy gondolták nem nagy ár tönkretenni az európai autóipart és kikényszeríteni a nagyon gyors átállást, miközben még nem adottak a feltételek hogy a benzines és dízel járműveket felváltsák az elektromos járművek.

Kínában és a többi keleti régióban a változás a piac saját tempójában megy végbe - persze ott is van benne állami szabályozás, kényszerítés is akár. de ott nem ölik meg a saját iparukat azért hogy változás legyen, hanem előre kiépítik az új iparágat és hagyják a változást megtörténni a vásárlók saját döntéséből.

Nagyon nem mindegy hogy megtiltják a belső égésű motorokkal az autók forgalomba hozását pár év alatt, vagy hagyják, hogy a vásárlók egyre több elektromos autót vegyenek meg és a váltás a maga tempójában történjen meg.

Az elektromos autók jövője (közeljövője) nem az, hogy átvegye a helyét a belső égésű motoroknak. A városokban, kis távolságokon közlekedve kell kiváltsa. Azonban most, hogy már mindenki Európában áll át az elektromos autó gyártására, kezd világossá válni, hogy a jövő nem ebben lesz, hanem hogy pl. a hidrogén üzemű - szintén belsőégésű motorral működő járművek ÉS elektromos járművek tudnak majd jól együtt működni.

Mivel nem csak akkumulátorban lehet tárolni a naperőművekkel és hasonlóan megtermelt áramot, hanem hidrogénben is. Ami sokkal könnyebben megoldható tárolási forma, könnyebben lehet nagyobb mennyiségű üzemanyagot így a járműnek biztosítani és olcsóbban, nem szükséges hozzá annyi ritka földfém kibányászása és az akkumulátor gyártásnak vízigényes és veszélyes folyamata.

De persze az EU illetékesei megint nem ésszel hoztak döntéseket hanem az aktivisták befolyására hallgattak, akiknek fingjuk sincsen sem a valóságról, sem a technológiai lehetőségekről.

Ez az éles váltás amit az EU csinálni akar, pont azt az időt vette el az európai gyártóktól, hogy kiderülhessen valóban ez-e a megfelelő technológiai váltás. Az ázsiai cégeknél ez az idő meg lesz és ki is használják.

Lehet bármilyen jó egy elektromos autó, - nyilván sokan szeretnek autó helyett dodgemet vezetni, hiszen ott csak nyomni kell a pedált és megy, - ettől még nem lehet vele működtetni a teherforgalmat, a munkagépeket és nem lesz alkalmas arra, hogy veszély helyzetben megoldjuk vele a szükségeseket. Egy árvíznél vagy más katasztrófánál ugyanis nem lesz olyan, hogy majd feltöltöm a kocsit és lehet tovább menteni az embereket - nem lesz áram. ha nem lesz előre tárolt és szállítható nagy mennyiségű üzemanyag, akkor nincs gép sem ami segíthetne. Ha nem dízel, nem benzin, akkor legalább legyen palackban tárolható, szállítható hidrogén vagy alkohol. De persze az nem hangzik elég zölden, hogy bizony nem csak a szupermarketbe kell lejutni a kis elektromos autóval vagy a rollert kell tölteni a hálózatról.

Amúgy érdemes lenne megnézni a szomszédunkban éppen jó ideje dúló háborút, ahol legelsőként pont az elektromos áram volt az ami hiányzott mindenhol.

2023. júl. 27. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
100%

9es jól fején találta a szöget!

Érdemes ízlelgetni amiről írt...

Annyi ál kiegészítését, hogy az akkuk eléggé behatárolják hol is használata az ember az autóját.

Egyébként azért eröltetik szerintem mert ezzel is kevésbé szorulnak majd az orosz nyersanyagra.

Az, hogy a dízelek ki akarják szorítani egy jó dolog de a benzines autók nem parkolnak annyi káros hatást a környezetre, hogy indokolná tenné ezt a fajta radikális átállást.

Városok belül látom is értelmét de ha valaki ingázik akkor már nem jó opció az elektrautó.

Ami még fontosabb, hogy Ahoz, hogy megtérülhessen egy átlag embernek egy elektrautó szükséges lenne, valamiféle házierőműre ami ingyen termelés az energiát hozzá.

Mondjuk szélkerék+napelem kombó.

Akkor lenne értelme a dolognak.

Ha viszont az áramot is meg kell vásárolni hozzá akkor már nem biztos, hogy meg térül egy ilyen beruházás, magyarul ez is csak egy lehúzás.

2023. júl. 28. 07:48
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!