Példák Magyarországra jellemző fölösleges és zavaró (általában jogi) túlbonyolításokra, amire volna megoldási javaslat?
Az ember globálisan hajlamos arra, hogy valamilyen vélt haszon (biztonság, profit, kényelem, stb.) érdekében fölöslegesen elbonyolítson dolgokat.
Azt figyeltem meg, hogy mi magyarok - szerintem az anyanyelvünk összetettsége és bonyolultsága miatt - különösen hajlamosak vagyunk arra, hogy túlbonyolítsuk a saját életünket.
Gyorsan néhány példa:
-a személyes okmányok külön kártyák, pedig ez a 4 lehetne egy: személyi, lakcím, taj, adószám.
-a cafetéria, illetve Szép-kártya rendszer (mostmár legalább nincs a 3 alszámla, avagy zsebek); a cafetériás juttatások helyett lehetne annyival több a fizetés. (a cafetéria juttatások rendszere nem csak Magyarországra jellemző, de a Szép-kártya az igen)
-a vonatjegyek kedvezményezetti köreinek hosszú és komplex listája. (ez máshol kb. 3-4 csoport, itt harminc-valahányat számoltam össze egyszer)
-a vasútnál maradva, a zárjelző tárcsa, az a piros-fehér homokóra szerű tábla, ami a vonatok végén van, és csak itt van ilyen. Sok helyen elég a beépített piros lámpa fénye.
-a "dohányozni tilos" grafikája egyedül itt nálunk van szabályozva (kormányrendelet határozza meg a külalakját, A4-es lap, magyarul és még 4 nyelven kiírva, leszokáshoz segítségnyújtás telefonszáma és honlapja) és nagyon "design-talanul" néz ki. Ezt rábíznám a grafikus tervezőkre és az egyszerűbb rajzokat is elfogadhatónak tartanám.
-a MOL torony sokak szerint eltúlzott repülésvédelmi jelzőfényei (előírásokra hivatkoznak, máshol az ilyen magas épületeken csak a tetőszinten láthatók ilyen fények)
-a több mint 3000 önkormányzat országszerte, a pár százfős településeknek is, már-már a működésképtelenség határán, illetve a 23 darab kerületre osztott Budapest sem tűnik a működőképesség csúcsának. Elég volna kevesebb közigazgatási egységre (mondjuk kb. harmadannyira) felosztani az országot.
Tudod mi a jogi túlbonyolítás?
Mikor a hivatal kiküld egy levelet az átlag állampolgárnak, akinek esélye sincs megérteni a tartalmát ha csak nem jogász, mert tele van jogász nyelven írt körmondatokkal. Ezen kellene változtatni, mert ez a probléma nem az hogy van-e tárcsa a vonat végén vagy hogy néz ki a dohányozni tilos tábla.
De beleszólok. A jogászok miatt eluralták az életünket az életszerűtlen előírások. Ennyi.
Kérlek légy konstruktív és írd meg, hogy Téged milyen túlbonyolítás zavar.
ÉS de beleszólok és szóljon bele mindenki, ÉS meg akarom beszélni! Mert ELMÉLETILEG a jogszabályok miattunk, nekünk, a mi védelmünkre, az életünk jobbá tételére íródnak (ez itt naiv, tudom, de ez az elmélet), igaz, közvetetten, de valahogy mégiscsak közösen kellene írogassuk ezeket a szabályokat.
"Aki nem jogász, ne szóljon bele"... Hihetetlen micsoda elv ez.
Bármilyen online jegyvásárlásnál a "kényelmi díj". Régóta velünk van, viszont a mai napig zavar. És gyanús, hogy ez inkább csak Magyarországra jellemző. Vettem más európai országokban online jegyet és a végén csak a jegy eredeti árát kellett fizetni.
A megoldási javaslatom az volna, hogy építsék be a jegy árába.
Amúgy próbálom megérteni a kényelmi díj logikáját, mármint hogy mi lehet a cél vele, miért kell ezt nekünk külön látni, ahelyett, hogy szépen belekalkulálnák a jegy eredeti árába. Úgy értelmezem, hogy az a ki nem mondott kérés, hogy ne a neten vásároljam meg a jegyüket, álljak inkább sorba ott a kassza előtt és az valamiért jobb lenne az illető mozinak vagy múzeumnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!