Biztos, hogy mindenre a digitalizálás az egyetlen jó megoldás?
A kérdés alapjául szolgáló forráscikk:
Felmerült bennem a fenti kérdés, mert nem mindenki kapható arra, hogy digitális kütyüket masszírozzon és benne van az is, hogy egyszerűen nincs igénye arra valakinek, hogy internetet tartson fenn, - pláne, ha ez lenne az egyetlen egy oka erre.
Megírom őszintén, egyáltalán nem bízom azokban az internetes portálokban, amelyek túlzottan személyes adatokat kezelhetnek ill. kezelnek, - nem egy világszerte ismert platformról szivárogtak már ki szenzitív, személyes információk, ráadásul ezek az adatszivárgások, feltörések, tömegesen érintettek, érintenek embereket. Már most jól körülhatárolhatóan létező bűnözői életforma a digitális bűnözés, amely nem fog megállni a jelenlegi szintjén és a szélhámosok még több ember életébe lesznek képesek beavatkozni, - kifosztani, kisemmizni, átverni tömegesen az embereket. Miért nem hagynak egy menekülő rést azoknak, akik csak a személyes ügyintézésben bíznak vagy csak egyszerűen nem kíváncsiak az internetre?
Miért elvárt, hogy akinek nincs igénye internet fenntartására, az is kínlódjon vele, - fizessen is azért, hogy hülyének nézhetik, ill. nézik?
11.! :)
Nevettem ezen, de javaslom, ne kanyarodjunk el a nyilvánvalóan szélsőséges irányba! Azt viszont továbbra is fenntartom, hogy nem lehet szenzitív, személyes adatokat tömegével kezelni úgy a digitális világban, hogy arra ne faragjon rá előbb-utóbb a hétköznapi ember. És az ebbe belekényszerítés intézményét meg különösen gyomorforgatónak tartom!
Csodálkozni fog a rendőr, ha azt mondja neki egy igazoltatott majd a jövőben, hogy "Én tudom, hogy ki vagyok, - te vagy kíváncsi arra, hogy ki vagyok, - járj utána magad az információknak, nem akadályozlak benne!"
Szerintem ebben a formában nem jó.
Abból kiindulva, hogy pl egy támogatás esetén is képesek az egyszerű dolgokat érthetetlen módon leírni, különböző dolgokra hivatkozni, amelyek csak újabb és újabb utánajárást igényelnek, nagyon fog hiányozni az emberi egyszerűség bizonyos esetekben.
Csak egy példa.. lakásfelújítási támogatás. Olvasgatod a feltételeket, szabályokat és azon kapod magad, hogy a felét nem érted. Rákeresel azokra a törvényekre, szabályokra amikre hivatkoznak és ismét van, amit nem értesz.
Ezzel szemben meg fogod magad, becsattogsz és remélhetőleg egy illetékes kolléga konyha nyelven 5 percben elmondja neked azt, amit 1-2 óráig tart kiböngészned.
Persze telefonon még mindig lesz erre lehetőséged, de már most is másfél óra várakozási idő van sok helyen, nem még akkor, ha teljesen megszűnik a személyes ügyintézés.
Egyébként meg én egy országról sem tudok, ahol teljesen áttértek volna a digitális ügyintézésre. Az, hogy sokkal több területen van lehetőség arra, hogy otthonról intézkedj, nem jár együtt ezzel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!