Kezdőoldal » Politika » Egyéb kérdések » Hogyan lehetne megoldani a...

Hogyan lehetne megoldani a vasutas-sztrájk ügyet?

Figyelt kérdés
Nagyon nehéz dolog, hiszen egy olyan ágazatról van szó, ami amúgy is a túlélésért küzd. Most ebből a kérdésből ne csináljunk fórumot, de ha okos ötletek van írjátok!
2008. dec. 25. 17:30
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
75%
Szerintem csak a legfőbb vonalakat kellene megtartani, azokat ahol IC-k járnak és ami turisztikailag fontos, továbbá meg kellene határozni az elégséges szolgáltatást, és kellenének "tartalékos" vasutasok, akik be tudnak ugrani dupla bérért a sztrájkos napokra
2008. dec. 25. 18:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
63%

Mindenki azon háborog, hogy mennyire jogtalan a mávosok 250 ezres követelése, holott szerintem igazából teljesen huszadrangú kérdés, hogy jogos-e vagy jogtalan, mert ha feltételezzük is, hogy jogos (fogalmam sincs, nem is érdekel), a pénzügyi válság kellős közepén az amúgy is veszteséges MÁV, aminek most a sztrájkkal még további bevételkiesést okoznak mégis honnét a bánatból teremtene elő annyi pénzt, hogy mindenkinek kifizesse a jussát?


Vagy majd az állam? Ja, hogy ott is valami költségvetési hiányok vannak? Vagy a vasutasok majd megelégszenek annyival, hogy azt mondják nekik, igen, srácok, teljesen jogos a követelésetek, de most nincs pénz, talán majd egyszer?


Gondolom, nem. Szóval szerintem elég könnyen belátható, hogy teljesen irreális elvárás, hogy fizessenek nekik, a nincsből nem lehet, innentől kezdve meg abszolút felesleges ez az egész hajcihő. Ennyi erővel én is sztrájkolhatnék azért, hogy egy nap álljon huszonöt órából, lehet meg is teszem, vagy kimehetnék a Parlament elé azt kiabálni, hogy monnyonle, ezek is pont olyan eséllyel fognak bekövetkezni, mint hogy a vasutasok pénzt kapnak.


Értelmetlen ez az egész. És akkor még az Index-en azt lehetett olvasni, nem tudom, ez mennyire igaz, hogy azt nyilatkozták, hogy ha meg is kapják a pénzüket, akkor is tovább sztrájkolnak, szolidaritásból a reptéri dolgozókkal. Mi van? Ha fizetnének nekik akkor is éppúgy nem dolgoznának, mint ha nem kapnak egy vasat se? Akkor meg egyáltalán minek fizetne nekik bárki is? Én le se állnék velük egyezkedni.


Az alkotmányos jogok közül meg szépen törölni kéne a sztrájkhoz való jogot, mert ez egy marhaság, az nem egy tisztességes jog, amivel a monopol helyzetben levő állami cégek alkalmazottain kívül más igazából nem élhet.

2008. dec. 25. 18:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 A kérdező kommentje:
Pont ezt nem szerettem volna! Választ nem adtál, viszont teleírtad az egész oldalt.
2008. dec. 25. 18:22
 4/15 A kérdező kommentje:
A 18:12-kor megírt válasz számomra nem hasznos! Rizsa.
2008. dec. 25. 18:33
 5/15 anonim válasza:
100%
Szerintem "18:12-nek" teljesen igaza van.Ő felvázolta mi a tény és válaszolt a kérdésedre kedves kérdező.Erre én sem találnék megoldást és szerintem más se!
2008. dec. 25. 21:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
100%

Hogy személy szerint mit tennék? Nagyon nagy lepontozás lesz a vége :D


Szóval első lépésben vezetőséggel együtt úgy ahogy van, kirúgni mindenkit, a szakszervezetek ezzel fel is oszlanának. Az állások kb 75-80%-ára van fizikailag szükség. Ezeket meghirdetném a jelenlegi fizetések mondjuk 70%-áért, a jelentkezőket viszont nagyon megválogatnám. Van annyi dolgozni akaró ember, hogy minden állás betöltésre kerüljön. Utána alakulhat újra a szakszervezet is, sztrájkolhatnak is akár.

Ezzel egyrészt nagyon sokat lehetne spórolni. Másrészt sok helyen nem az "örökölt" munkaerő maradna meg, akik hozzászoktak az "átkos" rendszerben hogy úgyis van munkájuk, és nagyjából csak be kell járni.

Hasonló költségvetésből futná pl járőrözésre a vasútvonalak mentén, vagy biztonsági berendezések, pl kamerák telepítésére a berendezések mellé. Plusz az ezt kiszolgáló és figyelő személyzetre is. Ezzel a balesetek és lopások csökkenthetők lennének.

Szerintem ötletnek nem rossz. Nem mondanám kivitelezhetetlennek. Jó, mondjuk 2 hónapig úgy ahogy van állna a vasút, de lassan ennyi lesz az éves sztrájk is. Khm, és nevezzük el ezt az egészet a vasút reformjának. Az most úgyis divatos szó. Megjegyzem az országnak is kb erre lenne szüksége. K...va nagy elégedetlenség lenne, de utána valószinűleg lenne eredménye. Csak a politikusok nyuszik ekkorát lépni. Megjegyzem: valószinűleg én is az lennék.

2008. dec. 25. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim válasza:
100%
A gazdasági világválság belepi az egész országot, világot, a vasutasok meg sztrájkolnak? Ugyanazt tenném mint az előző hozzászóló: kezdetben kirúgnék 500 embert, aztán ha nem térnek észhez még 500-t, utána pedig megtudják, hogy mennyire szükségük van a pénzre. Biztos lenne olyan ember, aki meg lenne elégedve azzal a fizetéssel, amit azok kapnak, akik lázadoznak. Amúgy is van jó pár felesleges ember a MÁV-nál, ha nem tetszik nekik, rúgják ki, majd észhez térnek. Főleg Karácsonykor.
2008. dec. 26. 10:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
Az előttem szólóknak 100% igazuk van! Ebben a gazdasági helyzetben szrájkolni kicsit luxus! A vasutas szaksz. nemlát tovább az orránál. Munkahelyek szünnek meg az országban, multi cégek komoly bajba vannak.Ők követelnek 250 ezret az eladásból, röhely! Ezt a 4 milliárdos bevétel kiesést MI adó fizetők fogjuk megfizetni! A szakszervezeti vezetőket meneszteni kell! A sztrájkban résztvevő munkavállalókból (ahogy előttem írták)szintén meneszteni kell néhány száz embert! TÚL JÓ dolgukban nem tudják mit csináljanak! Lehet lepontozni.
2008. dec. 27. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:

Szia!

Lépések:

1. Az egész szakszervezet minden tagjának nyilvánosságra hozni az éves adóbevallásukat a szakszervezet költségvetésével.

2. Kifizetni a vasutasoknak a kért összeget, DE: csak azoknak, akik akkor voltak vasutasok, amikor az eladás megtörtént.

Ezzel párhuzamosan:

3. Azok a vasutasok, akik most sztrájkolnak fizessék ki az ÖSSZES károsult (károsult = nem tudott vagy nehezen tudott vonattal közlekedni akkor amikor akart) ÖSSZES kárát (alternatív közlekedés, kényszerszabadság, kényszertáppénz, a vasútállomáson eltöltött idő alatti megfázásból eredő gyógyszerköltség, azaz MINDEN pluszköltség).

4. Felülvizsgálni a létszámot, akit lehet, átképezni, akit nem lehet, elküldeni.

5. Eltörölni a sztrájkhoz való jogot vagy mindenkinek biztosítani: hol teheti meg a közútkezelő, a közértes néni, a benzinkutas, a pék (csakhogy néhányat említsek), hogy sztrájkba lép? Pedig mindegyiknek lenne oka, nem is egy.

Üdv.

2008. dec. 28. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
50%

Annyira degradáltak vagytok! Semmit sem tudtok, egy vasúti kétkezű munkás emberről... a sztrájk igen is KELL, mert az életük mindennap veszélyben és semmibe sem nézik őket... a kalaúzok meg pláne veszélyben vannak, főleg ha egy részeg cigányhorda jegynélkül száll a vonatra. Anyám munkatársai közül nem egyet, nem kettőt ütöttek már le.

Más országokban százezres nagyságrendű a fizetés itt meg épp hogy eléri a mozdonyvezetőké a 150-et...


FOGALMATOK SINCS AZ EGÉSZRŐL! Aki meg nem ért hozzá, az ne szóljon bele, és ne tervezzen látatlanba!


...:::jaduhe:::... -> egy vasutas család sarja.

2008. dec. 30. 10:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!