A kormányok miért az autópályákat erőltetik amikor a vasúté a jövő?
A vasút 19. századi közlekedési forma. Csak a főbb városokat érinti a vasútvonal mellett és macerás utazni vele.
Ki kell jutni a pályaudvarra, felülni a sihuhúra, elmenni a célállomáshoz legközelebbi állomásig, ott átbattyogni a parasztelosztóba és a sárgabusszal elmenni Zimankókeszibe.
Ezt ki akarná, amikor manapság már majdnem mindenkinek van pénze autóra, akár valami 20 éves rozzant Suzukira?
Azért, mert Magyarország jelentős lemaradásban van gyorsforgalmi infrastruktúrában.
Az autópálya azért jó, mert elkerüli a lakott településeket, ezzel tehermentesíti őket a forgalomtól.Illetve, csökkenti az utazási időt.
A normális az lenne, ha minden megyeszékhely és megyejogú város be lenne kapcsolva a gyorsforgalmi úthálózatba.
Kérdező, ne félj, lesz munkájuk a vasutasoknak (szerintem te az vagy, vagy annak készülsz)
Lehet, én is átnyergelek 40 évesen.
Csak annyi van, hogy ez is át fog alakulni, mint sok más terület.
Anno olvastam, hogy pl. amikor a villamosítások voltak, nem kevés olyan mv volt, aki alig akarta megtanulni a villanygépet (nem azért, mert buta volt hozzá, hanem mert nem akaródzott neki; a gőzöshöz volt szokva).
Másik megközelítés: pl. nézd a mai ovisokat. Mire ők huszonévesek lesznek, olyan munkaköreik lesznek, amiket ma még nem is ismerünk, mert azok a munkakörök ma még nem léteznek. És viszont: néhányféle munkakör el fog tűnni, vagy bele fog olvadni fogalmi-kivitelezési szempontból nézve - egy másik munkafajtába.
Satöbbi, lehet tovább gondolkodni.
1
Annyi igazság bőven van benne, hogy régen az emberek 15-20 kilométereket is megtettek szekéren, gyalog, avagy kisvasúttal azért, hogy elérjék a (nagyvasúti) állomást, ahonnan aztán több száz kilométerre elrepítette őket a vonat.
Ezért volt szinte minden mai, vagy már nem is létező megállóhely egykor rakodóvágányos kisebb állomás (pl. a százason ilyen volt Barta, Turgony, Karcagi puszta, stb... amik már nem is léteznek, nemhogy állomásként), kalauzpostával, távíróval, mindenfélével...
Például Fegyvernek-Örményes. Az állomás eredeti neve Fegyvernek volt, csak Örményes létrejöttével, az után vált Fegyvernek-Örményes megnevezéssé, talán csak a hatvanas évek vége felé. Ma meg már édesmindegy, hogyan nevezik az állomást, mert aki vonattal jár, az vonattal jár, aki pedig autókázik, az autókázik.
8#
Is.
De ezeknél nagyobb probléma,hogy nem bírják a terhelést, amit a nagyobb sebesség okoz.
Továbbá,a hideg is nagyon visszavágja a hatótávot.
A töltési sebesség pedig lassú.
Azoknak jó ilyen autó, akik agglomerációban vagy hasonló helyen laknak családi házban, amin van napelem és napi 40-50 km-t mennek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!