Tényleg ilyen áron akarunk kizöldülni?
Ezen a héten vállalkozóként dolgoztam egy nemrég indult gyárban, ahol elektromos autóknak gyártanak akkumulátort. Megdöbbentő, hogy micsoda környezeti pusztítást végeztek. Komplett flórákat és faunákat, erdőket irtottak ki, mellette brutálisan szennyezik a vizet. Több százezer nm-ről beszélek. Én komolyan nem tudom, hogy mennyi elektromos autó lesz szükséges ahhoz, hogy ennek az 1 db gyárnak az ökológiai rombolását balanszírozzák és ebből úgy tudom van/lesz még 4-5-6 Magyarországon. Hozzáteszem, ez egy nagyon pici szelete az egésznek, kezdve a lítium bányászattól a komplett, több tonnás szabadidő SUV-kig, amit egy átlag 4 tagú család az életben nem használ ki.
Nem vitaindítónak szánom, de elgondolkodtató amit láttam és amiket olvas az ember a témában, mert ez így nekem egyelőre nettó greenwashing.
Szerintem fogalmad sincs, hogy mekkora környezeti terheléssel, mennyi veszélyes hulladékkal jár egy egyszerű, nem vényköteles fájdalomcsillapító előállítása. Semmi sincs ingyen, az elektromos autó sem világmegváltás, de ha nem a városban pöfög százezer kipufogó, akkor talán nyerhetünk pár évet a várható élettartamhoz.
Technológiai civilizációt hoztunk létre, és ez ezzel jár. De annyira nem kell izgulni, mert még ha bele is döglünk a túlnépesedés energiaigényébe, valami élet akkor is marad a bolygón. Majd a giliszták okosabbak lesznek. :)
Bármilyen gyárat teszel egy erdő helyére, ahhoz ki kell vágni az erdőt. Nem értem az összefüggést aközött, hogy ez a gyár elektromos autókat vagy ahhoz alkatrészeket gyárt, és az erdőirtás között. Persze, ha semmit nem gyártanánk és a fákon élnénk az kisebb környezeti pusztítással járna, de ha csak maradunk a benzines autóknál, az nem. Láttál már kanadai olajhomok bányákat? Na az a környezeti pusztítás.
Nem tartom hibátlannak az elektromos autókat, fejlődnie kell még az akkumulátor technológiának, azok újrahasznosítására ki kell építeni a logisztikát, az áramtermelésnek is nagyobb arányba kell megújulólkon alapulnia, stb hogy igazán jó legyen. Viszont az érvelési hiba az, hogy te úgy csinálsz, mintha az alternatíva a bicikli lenne, holott a valós alternatíva a ma is használt belsőégésű motorokkal szerelt járművek gyártása, ami a legkevésbé sem környezetbarátabb. És utóbbi nem fog már lényegesen fejlődni, addig az elektromos autózás két-három nagy sarok pontja, az akkumulátorok, azok újrahasznosítsa, és a bele töltött áram megújuló aránya rohamosan fejlődik.
Az a probléma, hogy brutális túltermelés és túlfogyasztás van. Minek kell 3-4 évente új autó pl? Nem itt, nyugaton. Mivel tud többet az új? De ez rengeteg mindenre ráhúzható, okostelefon, tv, stb. Minden ami 2 évnél idősebb az elavult, ez vicc.
A másik, hogy a felhasználók nem a szükségleteikhez igazítják a vásárlást. Ezért van az, hogy az 50 kilós barbik Q8-cal járnak a körmöshöz.
Ezek vannak, a többi belemagyarázás, az elektromos autók térnyerése a kevesebb környezeti terhelés jegyében pedig illúzió.
Azert az ökologiai megterülesre vannak cikkek, nem emlekszem pontosan, de az biztos, hogy 9 evnel hoszabb atlagos esetben.
Ha hozzátesszük, hogy azert a Mol limo miniautoit kiveve a legtöbb villanykocsi nagy. Sőt...
Nem hiszem, hogy egy majd 3t-s SUVk mentik meg a bolygót villannyal hajtva.
Ráadasul itthon nagyon limitalt azok köre, akik megengedhetnek maguknak a villanyautózast.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!