Mi állt annak a háttérben, hogy a keleti blokkban sok jármű prototípusát a politikai vezetés elgáncsolta közvetlenül a sorozatgyártás előtt?
Indoklás nélkül, utasításba adva a tervek megsemmisítését és a prototípusok bezúzását, vagy olyan nevetséges indokkal, mint az egész még nem elég érett, a prototípust meg hagyták szétrohadni.
Főleg az Ikarus, a Wartburg és a Trabant kapcsán olvasni ilyeneket.
1. Kik?
Több cikkben le van írva, hogy felülről, a politikai vezetés állított akadályt.
2. Olvastam régebbi kísérletekről, mikor rengeteg pénzt öltek fejlesztésbe, sokszor a cseh és német gyárak közösen, amiből végül a csehek kifejlesztették a 105-öst, de a németeknél valamiért meghiusították, amikor meg a 90-es évek felé megengedőbbek lettek, már késő volt, az általad írt okok miatt.
Például ott a P100, ahol nem világos az ok nekem.
Első vagyok
Kérdező: Mindenki. Mondjuk nézek egy Star Wars videót. Kommentek közt mit látok? Blablabla istenről hogy így meg úgy szeret minket, értünk halt meg a kereszten, stb... A politikai részéről annyit, hogy láttam videót az In-Fa tájfun pusztításáról. Kommentek közt mit látok? Isten ígymegúgyéldgdégkdé, Trump ígymegúgy, kommunizmus ígymegúgy.
2-esnél van a megoldás. A politika azért állította le ezeket a projekteket, mert központi forrásból nem tudta biztosítani a gyártás beindításához szükséges forrást. (A cégeknél nem volt pénz, mert az akkori gazdasági struktúrában a nyereséget az év végén elvonták tőlük.)
Ha olvasni szeretnél a témában, ajánlom "Horváth Ede: Én volnék a vörös báró" c. könyvét. Ő a Rába történetét meséli el.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!