Karácsony főpolgármester úr egyet ért azzal, hogy a havonta egyszer buszozó bliccelőket büntessék meg, mert csak 20 000 forintot fizettek a szolgáltatásért, nem pedig 20 350-et?
Ugye egy bérlet kb. 10 000 forint. A BKK harmadrészben van finanszírozva a megvásárolt jegyekből/bérletekből. Vagyis egy bérletet vásárló lakos 30 000 forinttal támogatja havonta a BKK-t. Egy tömegközlekedést nem használó személy pedig havonta 20 000-el. Szóval igazságos az, hogy ez utóbbiakról még további 350 forintot is le akarnak húzni, mert egy hónapban egyszer fel mer szállni a buszra?
(Remélem nem jönnek az értetlenkedő válaszolók, akik a kérdést se értik.)
Jó lenne, ha megértenéd, hogy mit jelent a közpénz, ill. a köztulajdon fogalma. Sajnállak, ha ez túl nagy kihívást jelent a számodra.
Az nem bosszant, hogy mennyi pénzt fizetsz ilyen-olyan címen Mészáros Lölönek, amikor még egy pillantásra se méltat téged?! Kérjél már tőle számlát, átvételi elismervényt, ha már fizetsz neki!
Anyám, bejartal te matek órákra?
Most nem rosszbol, de számold csak újra amit leirtal.
Igazad van, kicsit elszámoltam magam.
Legyen a BKK havi bevétele 300 egység. Ebből 100 egység származik jegy- és bérletárbevételből. Ezt a 100 egységet kb. a lakosok 50 százaléka fizeti ki jegy vagy bérlet formájában (tételezzük fel, hogy száz lakos van, és egy ember nem használ egy hónapon belül többféle közlekedési eszközt. 50-en tömegközlekednek, 50-en pedig nem). A maradék 200 egység közpénzből megy, vagyis mindenki fizeti.
Tehát egy tömegközlekedő lakos fizet egyszer a bérletért 100/50=2 egységet. Fizet továbbá 200/100=2 egységet közpénzen keresztül. A nem tömegközlekedő lakos csak utóbbi, 2 egységet fizeti ki. Vagyis ha egy tömegközlekedő 10 000 forintot fizet havonta a bérletért, akkor 20 000-et fizet összesen és egy biciklis pedig csak 10 000 forintot fizet.
Valóban hibásan számoltam korábban, de így is igaz, hogy a biciklis a semmiért fizeti a 10 000 forintot.
"Ha bicajt veszek, ugyanúgy lehúznak rólam havi 20 000 forintot."
Japersze. A BKK-t is te egymagad magad finanszírozod, a Volánt is, a MÁV-ot is, meg még a politikusok lopásait. Minden tiszteletem a tiéd, hogy százmilliárdokat keresel, de matekból nagyon gyengének tűnsz. Ugyanis támogatod 20000-rel a BKK-t. Legalább ennyivel a Volánt. Ennyivel a MÁV-ot. A parlamenti politikusokat fejenként legalább ennyivel (~200*20 000= 4 000 000). Még nem épültek utak, nem költöttünk oktatásra, egészségügyre, rendfenntartásra (ami ha tetszik, ha nem, legalább költségként megjelenik, akármit is gondolsz az eredményéről - az oktatás eredménytelenségét jó példával mutatod be mindenesetre). Szóval kijön majd a végén, hogy csak te egyedül havonta pármilliót adózol. Ehhez minimum gázszerelőnek kell lenned.
Nem mellesleg, ha a 10000-es bérletre dupla annyit fizet az állam a BKK-nak, akkor a 0-s "béreltednek" a duplája legfeljebb 00 lehet. Számolj egy kicsit, most elég lesz durván 2 millió bp-i lakossal és durván félmillió (annyi nincs) bérletessel számolni. Ha azt állítod, hogy a félmillió 10 000-es bérletre és a másfélmillió bérletet nem vásárló után is 20 000-et kap fejenként a BKK, akkor tévedsz a "harmadrészt finanszírozott szöveggel" (amivel ráadásul amúgy azt mondod, hogy a teljes bevételének a harmadát finanszírozza az állam).
#26
Felfognád végre a lényeget? Az államnak az a dolga, hogy az adókat igazságosan ossza szét. A hozzászólásaidnak eddig se volt semmi értelmük, mert valamilyen egészen furcsa logikával kitaláltad, hogy ha én egy hónapig nem adózok, akkor is működik a BKV, ergó nem az én pénzemből működik.
#28
Ebből meg végképp nem értek egy szót sem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!