Kezdőoldal » Politika » Egyéb kérdések » Taj kartya igenyles budapesten...

Taj kartya igenyles budapesten, bejelentett budapesti lakcim nelkul?

Figyelt kérdés
Videki vagyok, budapesten lakom alberletben jo par eve.. ebbol kifolyolag nincs se allando bejelentett lakcimem, sem bejelentett tartozkodasi cimem. hol tudok Bpn bejelentett cim nelkul tajkartyat igenyelni?

2019. aug. 26. 20:23
 1/1 anonim ***** válasza:

Ezt nézd át!

[link]

"Az új típusú – 2016. január hó 1-jét követően kiállított – személyi igazolvány (ún. e-kártya) is alkalmas a TAJ igazolására, ha a TAJ-t tárolja, amely így a személyazonosságot és a TAJ-t is igazolja."

"A TAJ-t elsődlegesen egy kártya formátumú hatósági igazolvány (továbbiakban: TAJ kártya) igazolja, amelyet a Magyarországon született, Magyarországon élő – magyar lakcímmel rendelkező - magyar állampolgár a születésekor kap, más jogosultaknak pedig igényelni kell. A megállapodáson alapuló jogosultság esetén a sürgősségi ellátásra való jogosultság bizonyítására külön igazolás szolgál, a TAJ kártya csak 24 havi járulék megfizetését követően állítható ki."

"Aki nem rendelkezik TAJ számmal, azonban jogosulttá válik társadalombiztosítási, munkanélküli vagy szociális ellátásra, a lakóhelye/tartózkodási helye szerinti kormányhivatal megyeszékhelyen működő járási hivatalánál, Pest megye és a főváros vonatkozásában Budapest Főváros Kormányhivatala XIII. Kerületi Hivatalánál igényelhet TAJ kártyát az igénylőlap kitöltésével."

"Felhívjuk a figyelmet, hogy az e-kártya típusú, TAJ-t tároló elemmel rendelkező személyazonosító igazolvány bár alkalmas a TAJ igazolására, azt nem az egészségbiztosítási szervek állítják ki. A személyazonosító igazolvánnyal kapcsolatos ügyekben a fővárosi- és megyei kormányhivatalok járási (fővárosi kerületi) hivatala, a kormányablak, illetve a Belügyminisztérium jár el."

"A TAJ kártyával kapcsolatos ügyintézést személyesen és postai úton lehet folytatni.


A postai úton benyújtott igény esetén – ellenkező kérelem hiányában – a kártyát is postán kézbesítik.


Tekintettel arra, hogy a postán küldött igénylés esetén az ügyfél azonosítása más módon nem lehetséges, csatolni kell az aláírt és kitöltött igénylőlap mellett, az azonosításhoz és az ügyintézéshez szükséges, az előző pontban felsorolt okmányok ügyfél által aláírt másolatát, illetve az igazgatási szolgáltatási díj megfizetéséről szóló igazolást. "

2019. aug. 26. 23:49
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!