Kezdőoldal » Otthon » Rezsi » Törvényes úgy kikapcsolni az...

Törvényes úgy kikapcsolni az áramot egy családnál, hogy nem küldtek semmiféle előzetes figyelmeztetést?

Figyelt kérdés
Volt egy kis elmaradásunk, amit február közepén be is fizettünk, erre március elején megjelentek az ELMŰ emberei, hogy nekik ki kell kapcsolniuk az áramot. Hiába mutattuk meg a csekkeket, a pasi állította, hogy ő nem tud semmit, csak azt, hogy a pénz még nem érkezett meg hozzájuk és neki az a dolga, hogy kikapcsolja. Így is lett... Mindenféle előzetes figyelmeztetés nélkül. Még aznap bementünk az ELMŰ-höz bemutatni a csekkeket, és ott közölték, hogy hát jó, de náluk ez még nincs elkönyvelve... (mit csináltak 3 hétig?) Még a 18 ezer forintos visszakapcsolási díjat is ki kellett fizetnünk, pedig se tartozásunk nem volt, se figyelmeztetést nem kaptunk... Ráadásul másnap reggelig kellett várnunk a visszakapcsolásra. Érdemes a fogyasztóvédelemhez fordulni?

#ELMŰ #visszakapcsolási díj #törvényesség #áram kikapcsolás #előzetes figyelmeztetés
2014. márc. 6. 13:38
1 2
 1/15 Józsi21 ***** válasza:
65%
Szerintem azt kellene piszkálni hogy miért nem küldtek kikapcsolási értesítőt!Én a Magyar Energia Hivatalhoz fordulnék,meg persze a fogyvédökhöz.
2014. márc. 6. 14:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
51%

Én sem hagynám annyiban.A visszakapcsolási pénzt is kérném vissza.Igazolva volt ,hogy tartozás nem áll fenn.Talán a

könyvelésnél kellene olyan gyorsnak lenni,mint a kikapcsolásnál .A kikapcsolást végző ember csak a munkáját végezte.Azt kell keresni ,aki erre utasítást adott .

2014. márc. 6. 14:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
84%
Felszólító levelet kaptatok az elmaradás rendezésére?
2014. márc. 6. 15:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
46%

ÁSZF - részlet az üzletszabályzatukból:


[link]

2014. márc. 6. 16:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
2014. márc. 6. 16:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 Józsi21 ***** válasza:
38%
Tételezzük fel hogy a kérdező igazat mond(bocs kérdező!),akkor nem értem hogy miért linkelitek be hogy a fogyasztónak mi a joga és kötelessége.Sajnos átérzem a helyzetét,mivel nekem is majdnem kikapcsolták a villanyt,egy technikai malőr miatt!De mivel én émászos vok.elég volt egy telefon,és tisztázódott a helyzet.Na de ha nem vagyok itthon?Személy szerint én beperelném őket.
2014. márc. 6. 18:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 A kérdező kommentje:
Igen, egy felszólító levelet kaptunk, de abban nem volt semmi a kikapcsolásra vonatkozó információ, vagy határidő, akármi. De egyébként se hiszem, hogy volt joguk kikapcsolni úgy, hogy nem volt már tartozás, mert a könyvelésen lassan dolgoznak, aztán még a visszakapcsolási díjat is mi fizessük ki. Megpróbálkozunk a fogyasztóvédelemmel, köszönöm a válaszokat mindenkinek!
2014. márc. 6. 22:32
 8/15 anonim ***** válasza:
12%

menj be, a legközelebbi "Rezsipont"

[link]

[link]

irodába és ott mond el, hogyan jártatok...!

[link]

2014. márc. 8. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
46%

#6!

" akkor nem értem hogy miért linkelitek be hogy a fogyasztónak mi a joga és kötelessége."

... "csak" azért, hogy a kérdező is pontosan tudja, hogyan kellett volna szabályosan eljárnia az ELMŰ-nek a kikapcsoláskor.

lásd:


ELMŰ Üzletszabályzatából....

8.9. A kikapcsolás előtti eljárás rendje


"Amennyiben a fogyasztó az elfogyasztott villamos energia árát vagy a rész áramszámláját az esedékességtől számított 3 hónapon belül nem fizeti meg, úgy az áramszolgáltató jogosult a közüzemi szerződést felmondani és a fogyasztót a villamos energiaszolgáltatásból kikapcsolni. Az áramszolgáltató a díjfizetési kötelezettség esedékességétől számított 60 nap elteltével - a fogyasztói átvételt igazoló módon - felszólítót küld a fogyasztónak arról, hogy az összes lejárt fizetési kötelezettségének haladéktalanul és maradéktalanul tegyen eleget, ellenkező esetben az esedékességtől számított három hónap elteltével a fogyasztót kikapcsolja a villamosenergiaszolgáltatásból, s a vele kötött közüzemi szerződést felmondja. "

[link]

2014. márc. 8. 16:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
41%

ha a felszólító levelet (Tértivevényes ajánlott! aminek az átvételét több helyen is aláírva igazoltátok) átvettétek, és le telt a közüzemi szerződésben meghatározott három hónap

(a kiállított áramszámla befizetésének a határidejétől, esedékességtől számított 3 hónap) úgy az áramszolgáltató jogosult a közüzemi szerződést felmondani és a fogyasztót a villamos energiaszolgáltatásból kikapcsolni.(a kikapcsolásról külön, már nem kötelessége értesíteni a fogyasztót, mert egy, a fogyasztó részéről is aláírt, (ezzel az abban rögzítetteket tudomásul vette) szolgáltatói szerződést sértő, fogyasztói magatartásból ered, a szolgáltatás felmondása.

2014. márc. 8. 17:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!