Ha 100-as benzint teszek a fűnyírómba, az árt neki mint használ?
Ha nem olvastad, a Mol új üzemanyagokat fog előállítani, ami tisztább és adalékokkal lesz, hogy a lerakódást elkerüljék.
Egyébként a legjobb tisztítás, szétszedni és úgy kitakarítani.
Max az adaléktól függhet a tisztítás, de konkrétan az oktánszámtól semmi esetre sem.
Nem használ, nem árt, viszont jóval drágább. Az oktán szám egy kompresszió tűrésre utaló viszonyszám. Azt jelöli, hogy mennyire tudod összenyomni a benzint, hogy ön gyulladna. Mivel az átlag Otto motoroknak nincs olyan nagy kompresszióviszonya, ezért a 95-ös bőven megfelel, nem fog bekopogni, hiszen nem tud akkorát sűríteni.
Lehet, hogy tisztítja, de mi értelme?
A fűnyírómotorok kb.:1000 üzemóra élettartamra vannak tervezve. Ez egy átlagos háztartásban kb. 25év. Utánna kuka, mivel egyszerre kopik el benne minden.
Sima 95-ös benzin, motortól függően 25-50 óránként olaj csere. Több törődés felesleges.
#2 kevered te is jól, az detto hülyeség, hogy az otto-benzines motorok kevésbé erősek, kicsi a kompressziójuk és hogy öngyulladás lenne,- ez a dizelre igaz!
Ez nem a benzines motortól függ, hanem a teljesítménytől, hogy mekkora a nyomatéka.
Ergo bármilyen erős lehet 1 benzines motor, 5-1200Le-ig is, évtizedekig kizárólag benzines motorokat használnak a verseny szériákban is,- most is főleg-mert az Otto rendszerrel lehet a legnagyobb nyomatékot,fordulatot, gyorsaságot biztosítani.
És a turbós motorokat nem említettem, ahol a levegő nagy nyomáson még brutál több nyomatékot biztosít.
Az 100-as benzin tisztább, de akkor tudna a motor tiszta lenni, ha mindig ezt használta volna, ha most ezzel fogja használni, egyrészt nem fog kitisztulni, másrészt nem optimális egy ilyen motornak.
#5:
Nem tudsz értelmezni és aztán még hülyeségeket is írsz.
"az detto hülyeség, hogy az otto-benzines motorok kevésbé erősek, kicsi a kompressziójuk és hogy öngyulladás lenne,- ez a dizelre igaz!"
Senki nem írt olyat, hogy kevésbé erősek. A 2-es válaszoló azt írta, hogy nincs akkora kompresszióviszonya. Ami igaz is. Mivel a benzinesek max kb. 10:1, a dieselek 15:1 felettiek.
Az öngyulladás káros dolog a benzineseknél, éppen akkor szükséges a nagyobb oktánszámú benzin, ha öngyulladás (kopogás) lép fel.
"Az 100-as benzin tisztább"
Ezt a hülyeséget meg inkább nem kommentálnám...
˛#6 Hülyeség szerinted a 100-as benzin tisztább, jobb, akkor miért ajánlják a motor tisztán tartására? Érdekes rejtély.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!