Mi történne akkor ha a 95-ös helyett 98-as benzint kevernék be a fűkaszába, vagy a fűrészbe?
és azt esetleg megtudnád mondani hogy miben különbözik a két benzin egymástól,
mert volt már rá példa hogy kúton tankoltam és közben oda jöttek a kutasok ajánlani, a 98-ast, mert az jobb meg hogy jobb a hatásfoka a motornak, meg ilyenek...
szóval, gondolom egy része csak marketing, de valamiben azért lehet különbség a kettő között nem ?
Olyan benzint érdemes beletölteni amit ajánlanak a motor mellé. Nagyobb oktánszámút is lehet csak nem éri meg, mert többe kerül azonban más hatása nincsen. Amúgy az én 2T fűrészemre 90-es oktánszámú benzin van előírva, nem tudok róla, hogy 95-snél kisebb oktánszámú benzint kapnék, bele teszem a fűrészbe/kaszába keverve, vuálá, indulnak is.
Amúgy ugyanaz ez a helyzet a gépjárművekkel is, régebbi kocsiknál nem éri meg 95-snél nagyobb oktánszámú benzint venni.
Minél magasabb az oktánszám, annál nagyobb kompressziót visel el, annál később fog kopogva égni.
Ez mit is jelent? A nagyobb oktánszámú benzint a modern motorral szerelt autókba érdemes tankolni, főleg akkor, ha hülyegyerek módjára hajta az ember, és sokat jár magas fordulatszámon.
A 2T motornál teljesen máshogy alakul az egész égéstér, kompresszió, szívás téma, így ott tökmindegy, soha nem fog kopogva égni az üzemanyag.
Csak személyautó/motorkerékpárnál játszik a magasabb oktánszám, ott is a modern motornál, és/vagy folyamatosan "sportos" vezetési stílusnál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!