Kezdőoldal » Otthon » Kert » Melegszik a fűkaszám, kerestem...

Melegszik a fűkaszám, kerestem, mitől lehet, elvileg minden oké, mégis melegszik. Mi lehet a valódi oka?

Figyelt kérdés

Egy Einhell BG-BC 43 AS az áldozat. Élete első szezonjában lehetett nyomatni neki, szép őzbarna gyertya, értelmes bejáratás tíz tank visszafogottabb fordulattal és terheléssel, aztán picit visszább az üzemanyag (1/8 a gyárihoz képest bevált), és nyélgáz, késsel pedig ugyanazt a fordulatot tartani, amit damillal megszokott a fül (zenész vagyok, evidens, hogy nem térek el tőle, de a biztonság kedvéért telefonos fordulatszámmérő appal is megnéztük, és tényleg füllel is ugyanúgy 7000-7500 közt vagyunk).


Nem pisztolyozok a gázadással, nem sokat járatom lassabb fordulaton (max míg egy ottmaradt csíkot korrigálok járó motorral átsétálva valahova, meg ha damilzabáló mellett kell szegélyezni). A gyertyát megnézem időnként. Kicsit a szikraköz felől kezdett olajos vagy kormos lenni a test elektróda, kicsit állítottam a karbin (kevesebb benzin, kábé 1/12 fordulattal), most azért a legnagyobb jóindulattal is nagyon-nagyon világos őzbarna, de azért egyértelműen nem fehér, talán tényleg jó is. Marhára melegszik még mindig, de gondolom nem annyira, mint eddig, mert eddig egy tank után rakhattam rá új berántót, mert kiolvadt a csavar a közepéből a főtengely sugárzott hője miatt...


Pontosan 1:40 keveréket használok, legdrágább benzin (sajnos csak Mol kút van itthon, de ez a 100+ már csak nem annyira hitvány, meg talán a többi se olyan rossz, amilyennek a nép szereti korholni), az olaj Elf Moto Tech 2T fullszintetikus. A henger bordáit nagyon letisztítottam, és természetesen ellenőriztem a lendkereket is, tiszta volt eléggé a ventilátor rész rajta. Csapágyhang nincs, könnyen indul (már amennyire kezdettől könnyű az a 8-10 rántásos, előírt 10-nél jóval többet pumpálós, szivatóra ügyesen rátartós könnyű indítás), melegen egy rántásra. Gyertya a gyári, kipróbáltam zsír új ugyanolyannal, ugyanez. Jól hajtom be, nem fúj mellé, nem melegszik túl a gyertya. A légszűrőt a kelleténél is gyakrabban tisztítom, Brigéciol fürdő, hosszas öblítés, teljes szárítás, semmi trutymó. Jól rakom vissza a helyére, körbe szoktam ellenőrizni becsülettel.


Kábé húsz perc munka után harminc perc pihenő olyan, hogy nem olvad le a berántó. Legutóbb (kicsit visszavett magasfordulati üzemanyaggal) kegyetlen módon kinyomtam egy tankot késsel, most még működött a berántó utána is, holnap damillal lesz vallatva, és kánikulában, szerintem késsel esti órákban túl forró volt, nem történt csoda a kis karburátorállítással.


Önmagában az is gyanús, hogy a gyertya testelektródája belül feketés, kívül fehéres, amikor nézem, meg van hozzá fura kopogós (ilyen fele fordulatszámnak hallatszós) hang teljes gázon, ami "szétpörgetésre" néha szűnni kezd, amikor már nagyon forró a motor, máskor meg marad, fogalmam sincs, mi okozza. A dugattyú teteje egészségesen kormoska, a kipufogótorok meglepően tiszta, erő majdnem mint új korában (vagy csak én várnék többet azóta), viszonylag kíméletesen csapatom neki, általában magas fűre használom, főleg késsel, és csak a széleken és az ismeretlen területeken, vagy a tudom, hogy rossz helyeken damil. A kuplung szép, néha-néha tisztára törlöm. Ha valamit kihagytam, de könnyű belebotlani fűkaszás fórumokon neten, akkor esélyes, hogy jól csinálom azt is.


Szóval... Bocs az esszéért, megelőző céllal készült... Tehát... Mi lehet az oka a melegedésünknek, és miért "színátmenetes" a gyertya testelektródája?


2016. jún. 11. 00:06
 1/4 Pandas74 ***** válasza:
Velemenyem szerint allitsd vissza a gyari beallitas szerint a karburatort.Konnyen belathato ,ha szegenyited a kevereket azzal egyutt a az olajmennyiseget is csokkented,raadasul a tobb levegovel ugyan tokeletesse teszed az egest is ,de ugyanakkor kiegeted az olajat is,es a kipufogaskor sem kerul at megfelelo mennyisegu olajos keverek a hengerbe az atoblitesi folyamat soran.Ugyanez a helyzet amikor a 100 as benzint hasznalod.Tudomasul kell venni,hogy ez egy ketutemu motor ,es mint ilyen egyszeru szerkezetu,egyszeru mukodesi elvu ,nem erdemes annyit foglalkozni a gyertya szinevel sem.Megfelelo hoerteku gyertya ,megfeleloen beallitott karburator ,es megfelelo keverek ,meg tiszta levegoszuro .Ennyi eleg a mukodesehez.Mondhatom ,tipikus peldja a nagyon jot akarasnak,aminek persze nem jo az eredmenye.Pl egy ismeros az 1:50 es keverek helyett 1:25 os re keverte a stihl 018 as gepebe az uzemanyagot.Jot akart a gepnek ....az meg allandoan befulladt.Szerencsere idoben lebeszeltem errol ,mielott a kipufogoba kokszosodott volna a felesleges olaj.Azota kifogastalanul mukodik!
2016. jún. 12. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
Akkor mendemonda, hogy a gyári beállítás enyhén dúsabb, épp a bejáratós motor kímélésére?
2016. jún. 12. 21:45
 3/4 Pandas74 ***** válasza:

Nem mende- monda.Am a legtobb gyarto a bejaratas idejere dusabb benzin -olaj kevereket ir elo,pont azert ,hogy ne kelljen visszaallitani.

Ha jol olvastam pont azt tetted vele.Kevesebb keverek ,egyben kevesebb olajat is jelent,szegenyebb keverek(Uzemanyag-levego arany) ,vagyis tobb levego tokeletesebb egest,ehhez adodik hozza ,hogy magasabb oktanszamu benzint is hasznalsz,meginkabb kiegetve az olajat a keverekbol.Erre utal a meglepoen tiszta kipufogotorok is!

2016. jún. 12. 23:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
Ennek 1:40 bejáratáskor is a kis használati útmutató szerint, azért is dobtam visszább egy kicsit. Egész damillal, nyélgázon, fordulatszámmérővel ellenőrizve, és kb ide esett a nyolcad visszatekerés és nyugodtabb pörgés. Nem volt motorom, első karburátorállításom volt ez, és bár elég sokfelé utánaolvastam, simán benne van, hogy nem oké ez így. Vagy lehet hogy itt is jó ha elegendő a hűtés, kicsit összekopó, üzemi kormos motoron már pihengetni kell 25 fokban negyedóra kaszálás után félórákat? Elég hasznavehetetlen így, még eladni se lehet, hiába "jó".
2016. jún. 13. 05:37

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!