2 hónapja vettem egy új Straus fűkaszát, és szinte nem is használtam de már nem indul. Mi lehet a probléma?
2 hónap alatt semmilyen szimering nem mehet tönkre, arra kár volt költeni, meg így bizonytalanra a karburátorra is.
Ennyi pénzből elvitted volna egy szakemberhez, aki beállítja neked, meg átnézi a gyújtást, nem zárlatos-e valami. Lehet, hogy csak a gyertyahézagon kellett volna állítani, vagy egy másik gyertyát kipróbálni egy másik, működő gépből.
A két hónapos gép meghibásodásánál nem szerelgetni kell, hanem érvényesíteni a garanciát.
Szerintem.
Először is kölcsönözz valakitől egy működő gyertyát. (Ha neked nincs láncfűrészben, kisebb rotában, szivattyúban, stb.)
Ha ezzel sem megy, vidd el egy hozzáértőhöz. Így ismeretlenül nem tudom, mennyire vagy szakértő.
Sűrűn javítok FS 400 feletti fűkaszákat, ami negyedmilliótól indul újonnan. Az egyik barátom vett egy STRAUS FŰKASZÁT 20ezerért, pár óra használat után alig indult neki. visszavitte, kicserélték, és az új gép is ezt produkálta. Ekkor hozta el hozzám, hogy mi lehet a baja, vissza vigye-e megint. A diagnózis: 5pumpálás, pöccre indult, majd kipörgés után fuldoklott, és le ált. Miszlikre szedtem, mindent rendben találtam, de nem indult. Vetettem vele új karburátort, de azzal se indult, csak pöfögött, és lefulladt. Majd gyertyacsere, gyujtáskontrol, és csurig tankoltam. Indult ment tökéletesen. Majd pár perc használat után ismét kezdődött előröl a jelenség. A HIBA GYORSAN KIDERÜLT, HOGY MÁR ÚJONNAN SELEJT A TANKBAN A BÚVÁRCSŐ! Mivel túlnyomásos a tank, ezért a benne lévő búvárcsövön keletkezett repedések nem engedik a benzint feljutni a karburátorba, igy gyakorlatilag üzemanyaghiány lép fel. Megtévesztő, hogy a pumpa szívja rendesen, de miután beindul a gép, felpörög, és egyre kevésbé akar menni, fullákol. Több gépet javítottam azóta, és mindnek ez volt a baja. (Új gépekről beszélek) Az első áldozatom a cimborámnál azóta is megy rendesen, 20:1 keveréket használt. Több száz ezret keresett vele egy nyáron. Persze nem irigylem, mert fizikailag nem egyszerű kenyérkeresés nagy gazban, kullancsosban.
Szóval: Ellenőrizd az üzemanyag csöveket, a tankban főleg! A tank nyitáskor szuszogjon, mert túlnyomás alatt kell hogy legyen. Ha a pumpa repedt, akkor nem szívja fel rendesen a benzint, de ha szimeringes, akkor sem szeret indulni! 1deci olajat 2liter benzinhez! Inkább füstöljön, mint megszoruljon! Gyertya csere márkásra! Csavarokat érdemes meghúzogatni, mert gyárilag laza mindenütt. Damilfej cserével nagyon hatékony készülék. Nagyobb átmérőjű dobbal nagyon megnövelhető a teljesítménye. Apukámnak is ilyen van, és Sthil FS 4xx-ra való damilfejet tettem rá, (esztergált adapterek szükségesek) nagyon pazar lett. A gyári damilfej átmérője kicsi ezért rossz a hatásfoka, és ami kapható minden más hozzá az KUKA!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!