Kezdőoldal » Otthon » Kert » Miért ilyenek a paradicsom...

Miért ilyenek a paradicsom palántáim? (kép)

Figyelt kérdés

[link]

Körülbelül 3-4 hete ültettem át kis műanyag poharakba, és azóta kezdenek mind ilyenek lenni. Hetente kétszer szoktam öntözni, mert általában elég nedves a talajuk, és az ablak párkányán tartom (belül), szóval kapnak fényt, meleget (nem túl sok meleget). Még kezdő vagyok a paradicsomnevelésben, de azért szeretném tudni, hogy mit kezdjek velük. Ha még kell valami, akkor leírom részletesebben.

2015. máj. 10. 10:20
 1/10 anonim ***** válasza:
Nálam akkor volt ilyen amikor tápanyaghiány lépett fel (foszforhiány), esetleg lehet gomba is de inkább hiány/hőmérséklet.
2015. máj. 10. 10:25
 2/10 A kérdező kommentje:
köszönöm a választ
2015. máj. 10. 14:11
 3/10 A kérdező kommentje:
de ez még helyrejöhet?
2015. máj. 10. 14:12
 4/10 anonim ***** válasza:
Meg kellene egynek nézni a gyökerét, ha rohadt akkor nem hinném, ha ép gyökere van akkor foszfortúlsúlyos műtrágya/vmilyen kondicionáló esetleg helyrehozza de az sem 100% már sajnos.
2015. máj. 10. 14:44
 5/10 anonim ***** válasza:

A talaj kinézete (fehér kiválások) alapján agyon van öntözve, valószínűleg soha nem hagyod kellően kiszáradni. Akkor kellene csak öntözni, mikor már 1-2 cm mélyen is csaképp egy kicsit nedves a föld, azaz szerintem hetente max. 1x vagy ritkábban, ilyen növény-cserép arányt nézve. Ez a túlöntözés okozhatta a gyökérpusztulást, így gyökerek nélkül nem tudja a megfelelő tápanyagokat felvenni.

Ültesd ki a kertbe, öntözd be rendesen, aztán legalább egy-két hétig ne nézz rá még távcsővel se, és helyre fog jönni.

2015. máj. 10. 18:44
 6/10 anonim ***** válasza:

A jövőre vonatkozóan jótanács: Legközelebb ne ültesd át őket. Vagy közvetlenül vesd külön pohárba (2-3 magot egybe és a legerősebb kettőt hagyd meg) vagy vess nagyobb edénybe többet (én egy éthordó nagyságúba szoktam szórni egy csomag magot) és közvetlenül ebből ültetem már szabadföldbe.