Mi az a gázfröccs?
Mellesleg ez a tanács akárhonnan is származik, valószínűleg ökörség: a fűkaszákat csuklógázzal, baromállat módon KELL használni, mert:
1. Teljes gázon se üveghangon üzemelnek, pontosan beállítják rajtuk az ideálisra a max. fordulatot (érdemes a használati útmutató szerinti üzemóránként ellenőrizni).
2. Kisebb fordulaton nem optimális az üzemanyag-levegő arány, elégtelen az égés, koromkirakódás lehet a hengerben és főleg a kipufogóban
3. A gázbowden keményen kopik ezzel, semmibe se gyártanak olyan bowdent, ami napi többezer hokizást eltűrne hónapokig.
Azért tegyük hozzá: terheletlenül max. fordulaton ordíttatni nem szerencsés egyáltalán, főleg késsel vagy fűrészlappal. A damil még eleget fog rajta a légellenállásával, és általában ahhoz állítják be a gáz végállását, azzal még talán terheletlenül bömböltetve se lesz különösebb probléma egy kis extra melegedést leszámítva. Terheletlenül viszont a gép kínaiságától függően egészen elképesztő dolgok is lehetnek belőle. Persze a legolcsóbb nem is tudom miket leszámítva semmit se úgy gyártanak, hogy pehelykönnyen el lehessen rontani egyszerű használattal: rendeltetésszerű ÉS MEGTŰRT használat esetén is veszélytelennek kell maradnia, a szétpörgés meg mindenféle törések, korai túlmelegedések, meg-megolvadások azért ritkán veszélytelenek... Ügyelnek erre, mert egyetlen peren a teljes típus hasznával összevethető összeget bukhatnak, néhány per pedig egészen visszavetheti a céget. Ettől függetlenül tényleg inkább munka közben legyen küldve, és kész.
A kérdésre a válasz: sehogy.
Hát mondjuk, én sem teljes fordulaton kaszálok, de a gázfröccsös módszer egész biztosan hozzá nem értőtől származik.
Ugye, ha profik vágják a füvet, akkor nem egyenletes hangot hall a hozzá nem értő, hanem egy lüktető hangot, ebből gondolja a gázfröccsös dolgot.
A lüktetés abból adódik, hogy a jobbra vagy balra húzás alkalmával nem egyforma mozdulatot teszünk, nem egyforma mennyiségű füvet visz a damil, plusz a lépegetés üteme is belejátszik ebbe, így mikor több füvet vág, akkor leesik a fordulat, mikor kevesebbet, vagy főleg ha kiér a sor végére, akkor felpörög. Ha a sor végén, amikor üzemszerűen visszaemelkedne a fordulatszám, elveszed a gázt, akkor az lesz a vége, hogy emelkedés helyett leesik a fordulat. Tehát lassabban haladsz, végül is több benzint használsz, mert mikor húzod, akkor is érdemi munkavégzés nélkül elfüstöl a benzin, mert nincs ideje felpörgetni a motort. Nem beszélve arról, hogy az egész berendezés tönkremegy a rángatástól, mint a kolléga is írta.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!