Kezdőoldal » Otthon » Kert » Mitől lehet túl nagy egy...

Mitől lehet túl nagy egy benzines 2T fűkasza fogyasztása?

Figyelt kérdés
Azt vettem észre, hogy nagyon hamar kiürül a tank, de a motor amúgy jól működik. Vajon ha a karburátoron próbálok állitani, jobb lesz a fogyasztás? (állitottam már karburátort szóval be tudnám állitani, de nem akarom feleslegesen piszkálni, lehet nem azzal van a baj)

2013. jún. 24. 16:06
 1/8 anonim ***** válasza:
Több dolog is befojásolhatja ezt .A motor kopása,a nagyobb fű kaszálása ,változott a kaszálási technikád ,csak nem vetted észre .Ha pörög a motor ne piszkáld.
2013. jún. 24. 18:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
49%

Attól, hogy 2T. A kétütemű motorok fajlagos fogyasztása lényegesen magasabb, mint az ugyanolyan teljesítmény leadására képes 4T motoroké. Két okból használják mégis a 2T motorokat:

1.: lényegesen egyszerűbb felépítésűek, kevesebb alkatrészt tartalmaznak, így alacsonyabb a meghibásodási lehetőség, könnyebb szerelni őket, így olcsóbb a szervizelésük és kisebb a fenntartási költségük is.

2.: Magasabb fordulaton nagyobb erőt tudnak ugyanazon hengerűrtartalom mellett kisajtolni belőlük, mivel minden második ütem hasznos, míg a négyüteműeknél csak minden 4. (Emiatt a kétütemű motorok teljesítmény- és nyomatékgörbéje hasonlít a turbós 4T motorokéhoz.) Emiatt alkalmasabbak az olyan területeken, ahol néhány kilogrammnyi eltérés is sokat számít. Lásd pl. pont a lengőkaszákat, ahol nem mindegy, hogy 5 vagy 10 kilós motort kell a hátadon cipelni, azt mozgatni.


Lehet hozzápiszkálni az üzemanyag-ellátáshoz, de sokkal jobb nem lesz, az tuti. Ezek a motorok kb. 10K fordulatszám környékén működnek, a leadott teljesítményük mondjuk 3 kilowatt. Ám ha a fordulatszám leesik mondjuk 7500-ra, akkor már csak 2, 5000-es fordulaton pedig már csak 0.5 kW teljesítmény leadására képesek. Tehát ha csak egy kicsivel is kevesebb üzemanyagot kap, akkor lényegesen lecsökkenhet a teljesítménye. Ez a 2T motorok sajátossága, ezzel nem tudsz mit kezdeni.


A megfelelő üzemeltetésen sokkal többet tudsz spórolni üzemanyagban. Ki kell ismerni a motor jellegzetességeit, és csak picivel azelőtt meghúzni, hogy terhelést kapna, hogy legyen ideje felpörögni a kellő fordulatszámra, de ne pörögjön üresben feleslegesen. A gázgombot pedig még az előtt el lehet engedni, hogy a lengetés végére érnél, így kihasználva a kaszafej forgási tehetetlenségéből adódó erőt is. Ha jól kiismered a motort, és jól időzítesz, akár kétszer-háromszor akkora területet is végig lehet kaszálni egy tank benzinnel, mintha folyamatosan csutkán járatnád a lengőkaszád.

2013. jún. 26. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:
A helyzet az, hogy nem most használok ilyen motoros kaszát, már rengeteget kaszáltam ugyanilyen tipussal, mint nekem van. Csak most vettem magamnak is egyet, és kb 3x hamarabb kiürül a tank, mint amin eddig dolgoztam, ugyanazzal a módszerrel kaszálok, mint eddig. Kb 10 óra van a gépben, de már annyi benzint meg olajat beleöntöttem, hogy csődbe visz lassan. Járattam be már ilyen kaszát, és az a legelső órába sem evett ilyen sokat.
2013. jún. 26. 14:28
 4/8 anonim ***** válasza:

Ha túl sok benzint eszik, akkor nézd meg, hogy mennyire füstöl. Ha sokat eszik, akkor nagyon kell füstölnie, mert adott hengerűrtartalom mellett adott mennyiségű levegőt képes beszippantani egy fordulatnál, amihez adott mennyiségű benzin szükséges a helyes keverékarány fenntartásához. Nyilván, mivel a levegőmennyiség az fix, így a nagy fogyasztás többletbenzint jelent, ami rontja a keverékarányt, így rontja az égési folyamat hatásfokát, ami erős füstöléshez vezet. Ez esetben vagy a szivató környékén kéne körülnézni, hogy megfelelően működik-e, vagy valóban a karburátor helytelen beállítása okozhatja a problémát.


A másik lehetőség, hogy sokat eszik, ám ennek ellenére mégsem füstöl. Ez akkor fordulhat elő, ha a benzin egy része nem az égéstérbe jut, hanem elszivárog valamilyen rossz illesztésnél, repedt üzemanyagcsőnél. Ez viszont feltűnően erős benzinszagot kéne árasszon, és/vagy jól látható csöpögés, folyásnyomokat kellene hagyjon a motor oldalán, alján.


Ha egyik lehetőség sem oldja meg a problémát, akkor szerintem vidd vissza a boltba ahol vetted, tárd eléjük a tényállást, és kérj segítséget a probléma elhárításában.

2013. jún. 26. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:
Igen, mikor beinditom, láthatóan füstöl, azt hittem, hogy az olajtól. Köszönöm a válaszokat, megpróbálok akkor állitani valamit, hátha megoldja a problemat.
2013. jún. 26. 16:37
 6/8 anonim ***** válasza:

Hidegen minden 2T motor füstöl.

Ha esetleg ez egy kínai kasza lenne (leírásból nem derül ki, csak azoknál fordul elő ez a jelenség) akkor a tankátvezető tömítés a ludas. Azt cseréld ki az üzemanyag vezetékekkel együtt.

2017. máj. 19. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
Nem kínai kasza, de nem is a legjobb fajta. Amúgy azóta is használom, jól működik, és sikerült lejjebb vinnem a fogyasztását, bár így is elég sokat fogyaszt (karburátoron állítottam). Mondjuk tény, hogy nagyon erős a motor, és nyélgázon használom mindig, nagy gazt szoktam vele vágni.
2017. máj. 19. 15:41
 8/8 anonim ***** válasza:
Milyen kasza?
2017. máj. 19. 16:20
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!