Mitől lehet túl nagy egy benzines 2T fűkasza fogyasztása?
Attól, hogy 2T. A kétütemű motorok fajlagos fogyasztása lényegesen magasabb, mint az ugyanolyan teljesítmény leadására képes 4T motoroké. Két okból használják mégis a 2T motorokat:
1.: lényegesen egyszerűbb felépítésűek, kevesebb alkatrészt tartalmaznak, így alacsonyabb a meghibásodási lehetőség, könnyebb szerelni őket, így olcsóbb a szervizelésük és kisebb a fenntartási költségük is.
2.: Magasabb fordulaton nagyobb erőt tudnak ugyanazon hengerűrtartalom mellett kisajtolni belőlük, mivel minden második ütem hasznos, míg a négyüteműeknél csak minden 4. (Emiatt a kétütemű motorok teljesítmény- és nyomatékgörbéje hasonlít a turbós 4T motorokéhoz.) Emiatt alkalmasabbak az olyan területeken, ahol néhány kilogrammnyi eltérés is sokat számít. Lásd pl. pont a lengőkaszákat, ahol nem mindegy, hogy 5 vagy 10 kilós motort kell a hátadon cipelni, azt mozgatni.
Lehet hozzápiszkálni az üzemanyag-ellátáshoz, de sokkal jobb nem lesz, az tuti. Ezek a motorok kb. 10K fordulatszám környékén működnek, a leadott teljesítményük mondjuk 3 kilowatt. Ám ha a fordulatszám leesik mondjuk 7500-ra, akkor már csak 2, 5000-es fordulaton pedig már csak 0.5 kW teljesítmény leadására képesek. Tehát ha csak egy kicsivel is kevesebb üzemanyagot kap, akkor lényegesen lecsökkenhet a teljesítménye. Ez a 2T motorok sajátossága, ezzel nem tudsz mit kezdeni.
A megfelelő üzemeltetésen sokkal többet tudsz spórolni üzemanyagban. Ki kell ismerni a motor jellegzetességeit, és csak picivel azelőtt meghúzni, hogy terhelést kapna, hogy legyen ideje felpörögni a kellő fordulatszámra, de ne pörögjön üresben feleslegesen. A gázgombot pedig még az előtt el lehet engedni, hogy a lengetés végére érnél, így kihasználva a kaszafej forgási tehetetlenségéből adódó erőt is. Ha jól kiismered a motort, és jól időzítesz, akár kétszer-háromszor akkora területet is végig lehet kaszálni egy tank benzinnel, mintha folyamatosan csutkán járatnád a lengőkaszád.
Ha túl sok benzint eszik, akkor nézd meg, hogy mennyire füstöl. Ha sokat eszik, akkor nagyon kell füstölnie, mert adott hengerűrtartalom mellett adott mennyiségű levegőt képes beszippantani egy fordulatnál, amihez adott mennyiségű benzin szükséges a helyes keverékarány fenntartásához. Nyilván, mivel a levegőmennyiség az fix, így a nagy fogyasztás többletbenzint jelent, ami rontja a keverékarányt, így rontja az égési folyamat hatásfokát, ami erős füstöléshez vezet. Ez esetben vagy a szivató környékén kéne körülnézni, hogy megfelelően működik-e, vagy valóban a karburátor helytelen beállítása okozhatja a problémát.
A másik lehetőség, hogy sokat eszik, ám ennek ellenére mégsem füstöl. Ez akkor fordulhat elő, ha a benzin egy része nem az égéstérbe jut, hanem elszivárog valamilyen rossz illesztésnél, repedt üzemanyagcsőnél. Ez viszont feltűnően erős benzinszagot kéne árasszon, és/vagy jól látható csöpögés, folyásnyomokat kellene hagyjon a motor oldalán, alján.
Ha egyik lehetőség sem oldja meg a problémát, akkor szerintem vidd vissza a boltba ahol vetted, tárd eléjük a tényállást, és kérj segítséget a probléma elhárításában.
Hidegen minden 2T motor füstöl.
Ha esetleg ez egy kínai kasza lenne (leírásból nem derül ki, csak azoknál fordul elő ez a jelenség) akkor a tankátvezető tömítés a ludas. Azt cseréld ki az üzemanyag vezetékekkel együtt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!