Üdv! Tavaly novemberbe sikerült a kaszában hagyni a kevert benzint, be lehet vele gyújtani vagy lesz tőle valami baja?
Én a kínai szutykokat nyűvöm, főleg mert gyorsan átvizsgálom őket gubanc esetén, és mindig egyszerű és filléres a megoldás. Annyi a titok, hogy ne egy kasza legyen.
A benzindolog elvileg az etanol és az adalékolás miatt lett egyáltalán téma. Válasszuk ketté 95-ösre és 98/100-asra! A 95-ös kicsit hajlamos ragacsos lerakódásokat hagyni a karbiban, ha öreg. Kijáratást szokták ajánlani, enyhít a dolgon, de nem tűnteti el a maradvány keveréket sehonnan. A benzintartósító megoldásnak látszik erre, és fajlagosan nem költség. Továbbá a 95-ös etanol tartalma 10%, ennyivel is hajlamosabb vizet kötni le a levegőből, majd elpárologva marad a víz, amiből lenne rozsda, ha nem védene a 2T olaj tök hatékonyan ellene, plusz ha nem lenne bevonat a kényes helyeken rozsdásodást megelőzendő. A több etanol asszem jobban tudja keményíteni a benzincsövet, de ugye már amelyiket: nekem a Makita benzincső valamiért nagyon nehezen keményszik. A kínai rendesen reped az alkoholtól, kuka, és probléma letudva. Na, ennyit a 95-ről.
A 100-as benzin 5% etanolt tartalmaz, az említett dolgok ennyivel enyhébbek, ha nem jobban, épp a "drágább" adalékolás miatt. A benzintartósítót őhozzá se elvetemült ötlet beszerezni, de sokan nem látják szükségét. Kínai gépnél azért elgondolkodnék, túl sok a változó... Mondjuk az is igaz, hogy én nem használom, csak mindig elgondolkodok...
A kopogásgátlás teljesen irreleváns, a kategória szerinti adagolás lehet egészen eltérő, mivel muszáj neki: amikbe kénytelen 100-ast tankolni az ember, mert gyári előírás, abban tudnia kell nagy nyomáson, nagy hőmérsékleten jó kokszoldóként túlbiztosítani, hogy nem lesz gubanc a benzin miatt. A kerti kisgép ha kétütemű, akkor a hő 70%-a a gyertya körül termelődik, a kényszerléghűtés (ventilátor a tengelyen) csak optimális, nem ideális, tehát van hőmérséklet, bírnia kell mindennek. Ezért ajánlás a JASO FD olaj is, mert az bírja a hőt, tökmindegy, hogy kisebb a kompresszió, kell az a hőmérséklettűrés mindenképp.
Én a kínai szutykokban nem tapasztalok eltérést ma már semmivel. Direkt csináltam egy kijáratás nélküli úgyhagyást most ősszel egy csuda kék Einhell romhalmazon, 95-össel. Nem indult tavasszal, de csak mert elfáradt a szivatóhimba, nem fed már olyan félszarul se, mint eddig... De ha odatartom ujjal, akkor nagy könyv szerinti. Mire rájöttem, rohadjon meg. Szóval a mai benyák elég jók már. Nálam is ilyen vallásos igyekezet inkább a 100-as erőltetése, főleg hogy nem akkora az árkülönbség, hogy észrevegyem, felszorozva meg hiába többszöröse egy hengercserének, mire tényleg emiatt kellene hengert cserélni, egy generál megúszása többet ér, és ugye nem veszek észre egy-két ezrest szezononként (nem nyírok sokat, csak pár nagy terület vár rám pár alkalommal évente).
Azt tudni kellene, kérdező, hogy milyen benzin, milyen olajjal.
Nekem tizenvalahány benzines gépem van, kínai is meg nemkínai is, vegyesen, már vagy 15 éve semmiből nem járattam ki a benzint. Fél év pihenés után is csak berántom, megy. Feltöltöm a tankot friss benzinnel, és dolgozok.
Mondjuk, én csak E5 benzint meg szintetikus olajat használok. Az ásványi olaj problémás lehet, azt nem merném benne hagyni. Igaz, használni se.
Ha tippelnem kéne, mi a városi legenda alapja, elég esélyesnek tartanám a kínai kaszák legendásan fos benzincsöveit, amit ha benzin ér, hamar megkeményedik, aztán ha megússza a rázkódástól repedezést, akkor ott lesz neki a tél, az etanol megkötötte pára belefagyása a kezdődő repedezésekbe, és fú, nem indul. A második szintén a kínai karburátorok membránjai. Ha kifogsz egy jó karbit, soha semmi bajod nem lesz, de legtöbbször jobb ha van két karbi és van membránkészlet a bütykölős raktárban mindig, meg ultrahangos tisztító is jó lehet, csak hogy ne kelljen kipiszkálni mindenhonnan, meg mégis elfelejteni kipiszkálni valahonnan a malajt, ha van és észrevehető. A malaj az van, főleg ha kijáratod a motort. Valószínűleg ha olyan helyen marad, ahol gondot okoz, meg ha onnan később mosódik ki. Addigra a benzincsöveit jónevűre cserélt, ősszel karburátorcserén átesett kasza tulajdonosa eljut addig, hogy kéne először is friss benzin bele. Valójában semmi különbség, de kért annyi plusz törődést a spontán tisztulás, és ugyanúgy megtörtént volna a tavalyi benzinnel is... :)
Nagyjából a mozgó dolgok időnkénti kenése, a tiszta légszűrő és a pontosan bekevert benzin túlságosan is jó olajjal ki kéne adja, hogy soha semmi baja nem lesz, főleg ha nem bóvli.
Nem a kínai kasza a legenda alapja, hanem a 30-40 évvel ezelőtti Arol 2T nevű ásványi olaj. Anno én is jártam úgy, hogy benne hagytam télre, és tavasszal a karburátorból csak nitrohígítóval lehetett kioldani a ragacsot. (A nitró pedig a műanyag alkatrészeket is károsította, de jobb megoldás nem volt.)
Valószínűleg az Áfor 86-os keverékbenzinje is hasonlóan működött, az adalék tönkrement fél év alatt. (Ezt csak gondolom, nekünk nem Trabantunk volt...)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!