Kezdőoldal » Otthon » Kert » Mi a jobb a fűkaszának ha...

Mi a jobb a fűkaszának ha folyamatosan pörög a maxon vagy hullámszerű gázfröccsökkel megy?

Figyelt kérdés
2021. ápr. 30. 12:23
 1/9 anonim ***** válasza:
69%
Folyamatos pörgetés egy ideig és utána néhány gázfröccs. Feltéve, hogy kétütemű.
2021. ápr. 30. 12:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
2 ütemű
2021. ápr. 30. 13:56
 3/9 anonim ***** válasza:
A gázfröccs a kétütemű motoroknál egy kevés extra hűtést és kenést biztosít a hirtelen beáramló, de el nem égő üzemanyag által, így némileg megnöveli az élettartamát.
2021. ápr. 30. 14:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%
Kifejezetten írták használatiban hogy pár mp-nél tovább nem szabad max fordulaton járatni. Husqvarna.
2021. ápr. 30. 15:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%
A 2 ütemű motoroknak az állandó gázfröccsözés a legrosszabb, annak ellenére, hogy rengetegen így használják, nem értem miért. A legegészségesebb a folyamatos, nem teljes gáz, hanem mondjuk olyan 70-80%on pörgetés.
2021. ápr. 30. 17:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
akkor most mi az igazság? :O
2021. ápr. 30. 17:03
 7/9 anonim ***** válasza:
100%

Az, amit az 5. írt.

Se a maximális fordulat, se a gázfröccsös használat nem tesz neki jót.

Folyamatosan húzod neki a gázt annyira, hogy amikor belelendíted a fűbe, essen kicsit a fordulata (de vágjon azért rendesen), amikor meg kiér az üres részre a lendítés végén, akkor felpörögjön. Így pont akkor lesz meg a maximális nyomatéka, amikor beleviszed a fűbe, és amikor kezd elveszni a nyomaték, akkorra kiérsz a fűből. Közben a fordulateséskor pont kap annyi plusz kenést, amennyit kell. Miközben nem teszed tönkre a rángatással.

A gáz rángatása két okból is hülyeség:

1. Mechanikailag tönkremennek a mozgatott alkatrészek.

2. Amikor kiérsz a lendítés végén az üresbe, és elveszed a gázt, akkor leesik a fordulat, és amikor visszafelé megint belemész a fűbe, akkor kellene neki felpörögni, amikor pont lefogja a fű. Tehát jól megugrik a benzinfogyasztás, mert a kicsi fordulat miatt hiába kap benzint, de a kétütemű motor csak magas fordulaton ad le megfelelő nyomatékot, kis fordulaton rossz hatásfokkal dolgozik. Vagyis a benzin elégetetlenül kimegy a kipufogón, vagy félig elégve lerakódást hoz létre a hengerfejen, ami aztán leesve jól végigcsikargatja a henger falát.

2021. ápr. 30. 17:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
100%

Ezeknek a gépeknek a motorja gyárilag leszabályozott, tehát messze nem a maximális fordulatszámon pörög. Nyugodtan lehet nyélgázon tolni nekik, úgy vannak beállítva, hogy simán bírják.

A gázfröccs, mint írtam, csak egy élettartam növelő funkció és nem kötelező alkalmazni.

Természetesen a gázfröccsöt nem terhelés alatt, munka közben adjuk, hanem üresjáratban a terhelés után.

Régen, a Pannonia motorkerékpárok használati útmutatójában, a gázfröccs kifejezetten ajánlott művelet volt.

2021. ápr. 30. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
100%

Ez a gázfröccsös pumpálás még a kilencvenes években volt szokás a közhasznú foglalkoztatott brigádoknál. Az volt a tévhit talán, hogy ne pörögjön a gép , amikor nem fog füvet, ne fogyjon a nafta.


Damillal nem max gázon, de kellő nyomaték leadásáig kell egyenletesen tartani a gáz billentyűt. Késsel elég egyharmadig húzni, mert a kés megeszi a szöghajtást. De ez is a gaz ellenállásának függvénye.

2021. máj. 1. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!