Fűkasza damil adagolás. Oda kell koppintani a talajhoz, vagy hogyan kell?
Életemben először fűkaszáltam tegnap, a vége fele már alig volt damil. :)
Van 2 damilfej is, szétszedtem őket, forgásiránynak megfelelően vannak feltekerve, nem akadnak össze, egyik szál hosszabb, mint a másik, így kilógva egyforma hosszúak voltak.
Csak épp azt nem értettem, hogyan jön ki automatikusan a fejből a damil. :)
De mennyire kell odakoppintani a földhöz a fejet?
A leírás csak arra tér ki, hogy indítsam hidegen melegen a fűkaszát, de hogy zsírozni, karbantartani hogy kell...az nincs.
Köszönöm!
Oda kell ütni de alacsonyabb fordulat mellett. Persze azért legyen fordulat, csak olyan 10-20%-osan húzd akkor neki.
Arra figyelj még hogy viszont normál esetbe ne érjen le a gomb, mert akkor meg elkoptatnád csak a fejet.
Ja még annyi hogy amúgy többször is odaütheted. Elvileg akkor lesz jó amikor eléri azt a kis fémvasat, ami forgás közben levág egy kicsit a damilból. Azt lehet érezni hogy először kicsit megakad a damil - majd mikor méretre vágódik akkor újra simán megy, még a hangja is kicsit más lesz..
Amúgy kipróbálhatod hogy csak elindítás nélkül leteszed a földre (felfelé fordítva) megnyomod jó erősen a gombot, és húzol mindkét damilon. Csak hogy lásd hogyan működik 😃
Köszönöm a válaszokat, majd lesz még. :)
Első fűkaszám nem a legjobb választás, kb 10 kiló....
Derekam szétment, mire végeztem.
Pörögjön az a damil fej,akkor jön könnyebben.
A kasza súlya nagyon fontos tartós kaszálásnál.
Elő fordulhat,hogy damilfejben össze szorul a damil,ekkor szét kell szedni.
Amire felcsévéled, azon szokott lenni egy nyíl, hogy merre kell tekerni. Erre értetted, hogy eszerint van feltekerve?
Léteznek olyan damilfejek, amikben olyan rugó van, mint egy tehervagon rugója. Fuxtec fejet láttam ilyet konkrétan, azt nagyon nagy fordulattal, ész nélkül kellett a földhöz verni, hogy kiadjon egy kis damilt. De a többség azért nem ilyen. Úgy alapvetően, viszonylag nagy fordulaton, de azért nem bőgetve kell földhöz ütni. Alacsony fordulaton a legtöbb nem hajlandó kiadni. Próbálgatni kell, és kitapasztalni, hogy a tiéd pont hogy működik.
A zsírozáshoz szöghajtászsírt vegyél. A szöghajtáson lévő csavart kitekerve kell belenyomni egy kicsit évente, vagy mondjuk 20-30 óra munka után. Ez zsírozza a hajtószár alját is, de a hajtószár felső végét is zsírozni kell, kb. kétszer olyan gyakran, mint a szöghajtást, mert a motorhő miatt itt rögtön kiszárad a zsír, és már nem ken.
Ezen kívül csak annyi a karbantartás, hogy időnként megnézed a levegőszűrőt, és ha már piszkosnak látod, akkor mosószeres vízben kimosod, megszárítod, és kicsit beolajozva visszarakod. Minden egyebet csak akkor, ha már nem indul könnyen, vagy nem megy szépen.
Köszönöm, azt akartam írni, lesz még kérdésem, igen, pont a zsírzásról. :)
Megtaláltam a zsírzó csavart, mert néha nagyon hülye hangot ad a szárban valami, gondoltam a zsír megoldja.
De nem sokat változott, pedig nyomtam bele jócskán. :(
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!