Közüzemi tartozás?
Üdv!
Ha vennék egy házat ahonnan a tulaj tartozásai miatt kikötötték a gázt/vizet/villant akkor a szolgáltatók bekötik újra a dolgokat anélkül, hogy a tartozás rendezve lenne?
Mert ugye a a tartozás a régi tulajé de nyilván az új tulajnak is szüksége van vízre...
"Nem a házzal kötnek szerződèst hanem a tulajjal."
Valóban, ez evidens, a ház nem tudja aláírni a szerződést.:-) A szolgáltatás viszont NEM a tulajhoz, hanem a házhoz (szolgáltatási ponthoz) kötődik. Sem vizet, gázt vagy villanyt nem fognak visszakötni, amíg az adott szolgáltatási ponton tartozás van, függetlenül attól, hogy ki a tulaj, vagy ráterhelték-e már a házra.
Én már egy hete „dolgozom” keresgetek az azonos üggyel kapcsolatban, és egy nagyon meglepő dologról tudok most beszámolni nektek.
Nálunk vízdíjtartozás van az ingatlanon egy volt bérlő jóvoltából, és most szeretném az ingatlant eladni. A vízdíjtartozás általam való kifizetését vitatom, ebből feltehetően peres ügy lesz, de közben szeretném eladni az ingatlant, és az új vevőt nem szeretném átverni.
Először Daköv Kft. (szolgáltat), egyértelmű a válasz: Amíg van hátralék, nincs név átírás.
Alsónémedi kirendeltség, Gyömrő, Dabas, mind egybehangzóan ezt telefonon, és személyes megkeresés alkalmával is megerősítették. Fizetni kell, vagy nincs átírás.
Fogyasztóvédelem szintén azt monda: Nincs mit tenni, fizetni kell, mert egyébként a vevő nem kap vizet.
Majd Közmű-szabályozási hivatalnál egy Úr, és két Hölgy szintén azonosat állított.
De mivel ide vágó rendeletet, jogszabályt nem találtam, megint hívtam a hivatalt, és az egyébként kedves Hölgy, nem tudott jó hírekkel szolgálni. Majd illedelmesen megkértem, hogy hivatkozzon már egy valamire, mert magam nem találtam meg. Meg is jelölte a vízszolgáltatást szabályozó 2013-as törvényt, mely már nekem fejben megvan kívülről, oda-vissza, és így jeleztem: Abban ilyen egyszerűen nincsen.
Ekkor meglepő módon a következő választ kaptam: „Ha nincs, akkor nincs.”
Majd pénteken tegnap felhívtam a fővárosi vízművek ügyfélszolgálatát, ahol egy kedves Hölgynek elmondtam a gondomat. Bár ingatlanom nem a fővárosban van, de végül én nem mondtam, hogy ott lenne, Ő pedig nem kérdezte.
A válasz annyi volt, hogy jól tudom. Nincs névátírás, szolgáltatás, csak, ha az adósságot rendezték.
Ekkor kértem, hogy hivatkozzon valami üzletszabályzatra, rendeletre, jogszabályra.
A Hölgy zavarba jött, és mondta, hogy jaj tartsam kicsit.
Majd kérte a számom, hogy visszahívhasson. 1 óra múlva vissza is hívott, és a következőket mondta: „Azt gondolom az Ön esetében nem tagadjuk meg a szolgáltatást, kérem amikor jönnek ügyet intézni, csináljanak egy átadás/átvétel papírt, melyen rögzítik a mérőóra állását.”
És azt gondolom egy meglehetősen jó referenciákkal rendelkező forrás is hasonlóképp foglal állást az ügyben, sőt a cikk írója is meglepőnek tartja, hányan gondolják, hogy helyt kell állni az idegenek által felhalmozott tartozásokért.
Érdemes elolvasni! Íme:
Közben találtam még egyet. Ez is link, ez is azonos téma, de 2 lehetőség van. Vagy a meglepő kategória, vagy az a fontos itt, hogy ez a cikk, még 2009-ben íródott. Az új szabályozás előtt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!