Közmű átíratás hogy működik most?
Mi fiatalok vagyunk, a ház eladói nagyon öregek.
Nekünk fogalmunk sincs semmiről, nekik meg főleg. Ismerősünk nincs, aki intézett mostanában ilyet.
Annyit tudunk, most megyünk a bankba+közjegyző (már meg van a hitel papíron), aztán utalják a pénzt a tulajoknak, míg végül ha megérkezett az ő számlájukra a pénz, akkor megy az ügyvéd a földhivatalba, bejegyez minket új tulajnak a tulajdoni lapon.
Ennyi. Innentől kezdve mi a fene van? Nem túl készséges senki a segítségnyújtásban, se a bank, se az ügyvéd. Azt sem tudom milyen papírokat kérjünk az öregektől, hol, melyik szolgáltatónál vannak stb.
Nem elég, hogy írunk egy papírt a mérőóra állásokról, elvileg még szaladgálhatok is hozzájuk, hogy minden szolgáltató egyéni változás bejelentő lapját kitöltessem velük, ha nem stimmel valami, meg rohanjak 100 km-re vissza hozzájuk.
:(
Komolyan mondom ez a legstresszesebb része az egésznek.
Segítsen valaki pontról pontra kérem, mert 15 napunk van rá. :(
10
Jajj, ne legyél már ilyen gyerekes. Az eső is megsért, ha rád esik? :D
Nem akartam megbántani senkit. Jobb?
Jeszusom kérdező komolyan olyan a stilusod mintha egy 15 évessel beszélnék, hogy a fenébe jutottatok el idáig egyáltalán?
1, a négyes válaszom végén de igen leírtam, hogy nem kell az aláirás nekem se volt.
Illetve azt, hogy birtokba adásit kell leadni, + igen ennek a szerződésnek egy részét illetve az ügyvéd adni fog egy papírt arról hogy ki lett fizetve a teljes összeg.
A kormány ablakba nem feltétlen fognak tudni neked minden szolgáltatóhoz segítséget nyújtani. Csak azokhoz amihez te is tudsz az E bejelentőn keresztül ezt ügyfélkapun keresztül tudod használni, ők is ezt használják illetve azzal még nem végeztél hogy aoda bemész mert utána küld csak szerződést és veszi fel veled a kapcsolatot a szolgáltató.
Ha minden szerződéses pont teljesült, akkor birtokbaadási jegyzőkönyv készül. Kérj mintát az ügyvédtől. Benne vannak a mérőállások és minden fontos ténymegállapítás. Attól a dátumtól számítva tiétek a "birtok" ti feleltek mindenért, ti fizetitek a számlákat, stb.
A felhasználó változás bejelentés szolgáltató függő. 95%-ban mindent lehet elektronikusan intézni. A kisöregek pont arról híresek, hogy minden papírt gyűjtögetnek. Kérdezd meg megvannak-e a számlák. Víz/csatorna, gáz, villany, szemét kell neked. Ha velük nem jutsz előrébb, akkor felcsapod a google-t és beírod, hogy Mucsaröcsöge, vízsgolgáltató, gázszolgáltató, stb. Felírod a cégneveket, juppí, már is egy lépéssel közelebb vagy.
Majd google és beírod, hogy Xy Vízmű Kft. felhasználóváltozás bejelentés. Általában szájbarágósan fent van minden szolgáltató honlapján, hogy mit kérnek. A birtokbaadási jegyzőkönyv mindenhova kelleni fog, plusz általában van saját nyomtatványuk is, amit akár az előző tulajnak is alá kell írni. Tanúztatni ritkán kell, de kb. elkapsz két szomszédot és kész, ebbe ember még nem halt bele.
Bescanneled, elküldöd a szolgáltatónak és vársz a csodára.
Ha nagyon nem találsz infót, akkor írj nekik e-mailt, hogy mondják meg mit kérnek. Én nem tartom magam hülyének ezekhez a dolgokhoz, de ha egy szolgáltató oldala nagyon zavaros, akkor bogozza ki azt, akinek két anyja van, engem nem érdekel. Írok nekik, aztán majd leírják szépen mi kell nekik. Ha jó kedvem van, még azt is beleírom az e-mailbe, hogy értelmezhetetlen a honlapjuk.
Ha mindent lejelentettél, sorban jönni fognak postán a szerződések, amikből egy példányt aláírva kérnek vissza. Vagy elpostázod, vagy beviszed az ügyfélszolgálatukra és kész.
Tény, hogy bonyolult, hogy nem egységes a szolgáltatók elvárása, de azért nem agyműtét. Azzal pedig, hogy ingatlantulajdonos leszel, nem csak jó dolgok járnak, hanem néha macera is, ez van. Üdv a felnőttek világában!
Azért kérnek plusz nyomtatványt, mert abban általában kérik a jelenlegi számlafizető új lakcímét, elérhetőségét is, esetleg lemondó nyilatkozatot is tartalmaz, stb. Szóval egy kicsit szélesebb körű, mint a birtokbaadási.
Letöltöttem egy mintapéldány átadás-átvételi jegyzőt, valamint az Opusz Titász, az MVM gáz és a TRV (víz) papírjait. Megpróbálom velük ott aláíratni mindegyiket kulcsátadáskor, aztán elküldöm nekik.
Melyik a jobb szerintetek, a postai út szolgáltatóknak, e-mail, vagy kormányablak és egyben beadni mindent?
Na ugye, megy ez!
Szerintem az e-mail a legkényelmesebb és még fizetni sem kell érte (posta ktg., vagy autózás).
19# Az MVM az én e-mailjeimet is lesz*rta, de hogy őszinte legyek nem igazán érdekel. 4 hónap alatt sikerült átíratni a gáz szolgáltatást. Én megtettem a kötelességem, bejelentettem a változást, plusz a 2. hónap körül írtam nekik mégegyet, hogy mi van már!? Ráérek én... (Persze észbe tartva, hogy a mérő pörög és azt már tuti nekem kell kifizetnem.)
Inkább az bosszant, hogy rájuk semmilyen szabály nem vonatkozik, ami más szolgáltatókra igen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!