Mennyire tudja elrontani a környezet egy gyermek fejlődését?
Inkább az iskola színvonala a kérdéses. Nem tudhatjuk, hogy az odajáró diákok értelmi képességei milyenek, ahogy azt sem, hogy a pedagógusok hozzáállása milyen. Nálunk vidéken pl., ahonnan származom, nagyon lassú volt a haladás, sok a nagy ugrás az anyagokban, mondván, hogy ezek a gyerekek úgysem jutnak el az érettségiig sosem. Ezt egy szülő látja/érti szerintem és inkább elviszi a gyerekét, mert nem akarja, hogy a másik 12 sorsára jusson, aki úgysem jut el... Ez a sulit még mélyebbre löki nyilván, de legalább értelmes gyerekem lesz.
Szóval alapvetően nem a gyerekek származását kell nézni, hanem az ő és a pedagógusok, vagyis az iskola hozzáállását és sokat kell beszélgetni a gyerekekkel, pedagógusokkal, hogy hogyan zajlanak az órák, mennyire vannak rájuk hagyva a dolgok, saját megítélésed szerint mennyire haladnak tempósan, mennyire fejlődik a gyereked, stb. Az is fontos szempont, hogy egy szülőin mit látsz pl. amikor szóba kerülnek a tanulmányok. Milyen a szülői hozzáállás?
Ha úgy látod, hogy nem oké valami, akkor én nagyon is elgondolkoznék a váltáson. Valószínű pont azért, mert engem is áthordtak anno inkább a szomszéd városba anno és mostmár nagyon is átlátom sok-sok év távlatából, hogy miért. Látom, hogy mi lett azokból az emberekből, akik maradtak és látom azokat, akiket inkább a szomszéd városba hordtak.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!