Fiatalok hasonló szituációban. Mik a terveitek?
Ingatlan vásárlás előtt állunk, de már hónapok óta döbbenten vesszük észre, hogy az általunk elfogadható árért (max 30M Ft), csakis lepukkant, erősen felújításra váró, vagy vályog és/vagy pala tetős házakat lehet venni.
Az is elég fura, hogy a lakás árak = családi ház árak. Pedig szerintem értékben ég és föld a különbség...
Erősen elgondolkoztam, hogy a családommal külföldre költözök, mert ha már albérletbe tudunk csak menni, az legalább ne egy ilyen országban legyen...
Tudsz adni tippeket, településeket?
Mert tényleg olyan falucskákba látok ilyen árban ingatlanokat, amik tényleg nagyon tetszenek, csak az a gond, hogy két nagyobb falu között van.
Én munka terén pesthez vagyok kötve, de simán bevállalnék akár napi 2x2 óra utazást is, DE a hiteltörlesztő mellett nem lenne pénz, havi 60-70e Ft benzin pénzre, vagy bérletpénzre.
A kocsival az a baj hogy havonta legalább 70 ezer ft kiadással kell számolni.
Az amortizációra 100000 Ft-ot gondolok évente. A kötelező, adó,casco,2 évenként műszaki,parkolás,autómosás havi 15000Ft. A fogyasztás mondjuk ha 35km-re van BP akkor legyen havonta 1500 km: 1500 km x 5,5 liter x 400 Ft-al 33000 Ft. Az üzemanyag csak most olcsó,majd visszaáll ezért jogos a 400 ft.
A javítás gumik költsége meg 7-10 ft/kmre szokàs becsülni,konzervativan becsülve havi 12ezer ami egyszerre jön nem pedig havonta lebontva.
Röviden,ha faluban élsz ahol kell a kocsi a 'rezsi' költséged +70 ezer ami a kocsit jelenti.
5,5-es fogyasztás vagy egy 1000 köbcentis kocsinál van, vagy egy nagyon modern autónál.
Az enyémnél autópályán 8 liter. Hivatalosan...
Merre keresgélsz?
Ne haragudj, de 30 millióból 2 órányira Budapesttől már palotákat lehet kapni.
Amellett ma már - ha csak nem munkaeszköz a kocsi - az emberek nem kocsival mennek napi 2-300 km-t autóval, hanem lemennek az állomásra, leparkolnak, felszállnak a vonatra és amit 2 óra alatt tennél meg kocsival, azt kényelmesen megteszik vonattal a fele idő alatt, ami beviszi Budapest centrumába őket.
A fejlett nyugaton (Amerikában is) ez a trend, pedig ott kicsit jobbak az autóutak, autópályák, más az anyagi helyzet, mások az autók.
Mi nem számítunk csórónak, igénytelen emberek sem vagyunk, megvan a budapesti lakásunk, de vidéken élünk, mégsem járunk még a vécére is autóval.
Egy szó mint száz, ennyiből nem csak rogyadozó vályog romokat lehet kapni, valami baj van a keresésetekkel!
ingatlan.com, jofogas.hu, stb.
Abban igazad van, hogy frankó 40-50 nm-es házakat lehet venni. De 2 gyerekkel, az egy kicsit kicsi lenne. 70 nm-től keresünk.
Ja, és azt se felejtsük el, hogy Budapesttől két órányira lévő faluból a vonat/máv bérlet simán belekerül, havi 40-50e Ft-ba + a Budapest bérlet.
#9
Az én tapasztalataim alapján általában a kisebb lakás/ház arányaiban drágább mint a nagy, mert drágább a fenntartása, a rezsije.
Bérlet?
Ma már szinte nincs munkahely, ami ne fizetné legalább a 80%-át a bérletnek, de a kocsinak is azt hiszem 12Ft-al az üzemanyagot.
Ebből adódóan mi pl. nem spórolásból járunk vonattal, hanem kényelemből és mert gyorsabb.
Ameddig télen jégen, hóban, nyáron 38 fokban és szintén dugóban araszolgatsz és nyüvöd a kocsit, pöfögteted a benzint, addig én a fűtött/hűtött vonaton olvasok, zenét hallgatok, netezek és fele annyi idő alatt érek a munkahelyemre mint kocsival.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!