Neki merjek állni térkövezni?
Nagyon sokat kérnek a vállalkozók..
Ugyan annyit kérnek ha nem többet ,mint amennyi a díszkő ára!!
Hogyan fogjak neki?
Leírná valaki lépésről-lépésre?
Én leírnám, de ha nem láttál még ilyesminek a lerakását, akkor nem fogod érteni miről is van szó. És nagyon sokat kell vágni (soronként legalább 1 db-ot). Eleve úgy indul, ha 5 centis a térkő vastagsága, akkor legalább annyit leszedsz a földből, hogy tervezett szint alatt 10-12 centire legyen az alap. Betonágyba beállítod a szegélyeket vízmértékkel, hogy a felső fele 7-8 centire álljon ki a betonból. Jön egy kis száraz beton 3-4 cm vastagságban a járdarészre, amit belocsolsz, betömörítesz rá 2-3 centi kvarchomok, amire lerakod a kívánt alakzatban a követ. Aztán bérelsz egy döngölőgépet amivel egyenletesre döngölöd. Utána 1-es homokkal kifugázod, seprűvel..
A betonalapot el lehet hagyni, de akkor meg fog süllyedni idővel és a vizet átereszti a járda pl. a ház alapja alá, mi vizesedést okozhat. Kocsibeálló alá 6-7 centis beton alap sem kevés.
Amit az 1 es ir,már az is túlzás.Először is a térkövezés helyén a föld munkát végezd el .Ezt nevezik tükörnek .Aztán teritsél be sódert,vagy murvát .Erre jöhet 3-3 cm vastag valamilyen apró kő,kőzuzalék,amit a térkő leraklásnál a szint miatt tudsz alakitani .Gumikalapács kell,jó ha nagyobb van ebből .Vizmérték,és 1 hosszabb egyenes léc .ha térkő alját szépen beszintezed ,csak rakni kell .A végén a fugákat,nagyon apró kődarálmánnyal kell kitölteni.Az életben soha nem mozdulnak el,mert egymást tartják .Láttam én már ,különböző aljazatokat,tömöritéseket,meg a süllyedéseket is utána .
csak a költségeket növelték .Az biztos jó,amit az ember magának csinál .
Igaza van a 3-asnak. Nálunk volt olyan, ahol a kocsibeálló alól elspórolták a betont, vagyis simán sóderágyba rakták a téglakövet, ha gondolod küldök képet hogy néz ki 2 év után a keréknyom. Kb 4 cm-t megsüllyedt, eső vagy kocsimosás után áll benne a víz, a figyelmetlen ember orresik benne. Szerinted 2-es, ezek után is felesleges egy kis betonalap? [link]
A járdánál persze el lehet hagyni a betonágyat, mert ott kisebb a süllyedés esélye a kis terhelés miatt, de vajon jó az, ha az elszivárgó víz közvetlenül az alap mellé folyik le csapóeső vagy kis ereszalja esetén? Gondolj csak a tavalyi nagy esőzésekre. Még a házad alapja is megrepedhet drasztikus esetben.
Apropó süllyedés. Apróbb huplikat később is ki lehet javítani hogy felszeded, aláraksz még sódert és visszatömöríted, de ez elég ritkán szükséges, mert 1-2 centi hullám nem vehető észre, az tolerálható. Ha szépen megtisztítod a köveket a homoktól az oldalán, akkor visszamegy akkor is ha szorosan rakták.
Az ötösnek jár a pont!
Ő írta le a legfontosabbat. Sódert nem használunk térkő alá, csak murvát. Az előbbit nem lehet normálisan megtömöríteni, mivel gömbölyű. Kocsibejárónak 20 centi murva (ebből 16-17 cm durva 3-4 cm finomszencsés), ezt letömöríted vibróval, aztán 2 cm 0.4-es homok szintre húzva. Erre rakhatod a követ.
A szegély tetejétől 1 de inkább 1.5 cm-rel feljebb legyenek a lapok! Ha leraktad a köveket, akkor jöhet a hézagkitöltés (beseprűzés és vibtózás gumitalpon)
Nem bonyolult, de ha kispórolod az anyagot az megbosszulja magát egy pár éven belül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!