Kezdőoldal » Otthon » Felújítás » Másnál is festett már ki...

Másnál is festett már ki rondán a festő?

Figyelt kérdés

A felújítás alatt úgy döntöttünk a párommal, hogy most kivételesen nem mi esünk neki, hanem festőt hívunk, így kicsit kényelmesebb. A nappalinkat nagyon szépen megcsinálta, aztán egy hét múlva kezdtek neki a többinek és az egészet mondhatni összehányták. Fortyogtam, amikor megláttam milyen munkát végeztek.

A fürdőt kompletten újra festettem velük. Aztán ahogy teltek a napok és haladtak a munkával a többivel is egyre több gondom volt. Helyenként foltos, nem fogta meg rendesen a festék, máshol lefolyt a festék és szépen úgy ahogy volt rá is száradt a falra, az ajtó körül, ahogy ecsettel festették csíkos lett. A komolyabb hibákra szépen rávilágítottam minden nap és kértem őket, hogy nem érdekel hogy, de javítsák ki. Mondhatni sz*rtak rá magasról. Az árban megegyeztünk még az elején és még két napi munkájuk van jövőhétre, de már legszívesebben ki sem fizetném őket. A referenciájuk és a nappalink alapján azt hittem megbízhatóak, de így mi is kitudtuk volna festeni laikusként a párommal. Ez tőlünk is gány munka lett volna, nem hogy hivatásos festőktől...


Tehetek valamit?

Majd megőrülök az idegtől, hogy ennyi pénzt beleöltünk és legszívesebben elküldeném őket a francba és kezdeném az egész festést előröl.



2013. júl. 5. 17:58
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:

Igen, és amiért mertem neki szólni, hogy hozza helyre, még meg is sértődött, node szinte mindegyikkel így jártam, burkoló nem jött el amikor ki kellett volna javítani valamit, háromszor megígérte, utána már a telefonját sem vette fel, padlószőnyeget egy másik társaság úgy rakta le, hogy hullámos lesz, ha nagy a pára, iszonyú ronda.

Vízvezetékszerelő megígérte, hogy jön, majd nem jött, újra hívott, hogy nem tudott jönni, de azért jöjjön-e még, mondtam, hogy igen, azóta sem láttam, stb, stb.

Fürdőszoba felújításra kijöttek ketten megnézni, adtak árajánlatok, megegyeztünk, ők sem jöttek, felhívtam őket és letették a telefont.


Már rettegek, ha valamim elromlik, vagy csináltatni kellene.

2013. júl. 5. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:

Akkor még nem láttál németországi munkát. Akkor égnek állna a hajad.


Abból a részből megvédeném a festőket, hogy a tokok mellett, kapcsolók körül, parkettaszegélyeknél kénytelenek ecsetet használni, csak így lehet egyenesen "snejdolni", teddihengerrel nem. Ezt egy szakmai pernél bebuknád. Feltehetően általános festést kértél és nem extra színvonalút, ahol utólag a festő egy kicsi teddivel egy mozdulattal áthengereli az ecset csíkosságát. Hozzáteszem, lehet, hogy régen is úgy csinálták, csak olyan koszos volt, hogy nem tűnt fel, nem nézegetted nagyítóval. Így hiába teddizi is át, alatta átüt a régi raszter. Telibe meg nem fogja glettelni, csiszolni, mert azt nem kérted és nem számolta bele a költségekbe, csak a repedések és lyukak kitömködése ilyenkor az irányelv az építőipari normajegyzék szerint.


Az, hogy megfolyt, az gond. Figyelmetlen volt a szaki amikor a mennyezetet festette és az oldalfalat lecsöpögtette. Melegben hamar rászárad., de könnyen javítható.

Az, hogy foltos, az hiba: feltehetően koszos volt a fal és 1 réteggel kevesebbet kapott mint kéne vagy nem egyenletesen, szisztematikusan gurították a teddit. Azonban... a foltok persze lehetnek árnyékok is surlófényben egy függöny nélküli szobában, amit egy rosszhiszemű ember talán foltnak hisz. Esti lámpafényben meg hipp-hopp eltűnnek. Gondolom a vakolat kiegyenlítése sem volt benne az árban. Különben a festő sima falat csinál, a kőműves meg egyeneset... Az ilyen kukacoskodást általában Budán szokták a szakemberek átélni, mert ott olcsón akarnak dolgoztatni, de szuper munkát várnak alkeszektől vagy a szakmát csak ellesésből ismerő "románoktól".


Sok pénzért hívhatsz a kamarától független szakértőt, legfeljebb veszítesz, vagy javításra kötelezhetik az illetőt (ha volt iparengedélye). Ha nem volt, és kontár, akkor még te is ráfázhatsz, hogy a feketemunkát támogattad. Valahogy egyezzetek meg békésen, mert amiket leírtál, az 1 óra alatt javítható. (kivéve, ha valami irdatlan erős színt rendeltél, mert az foltos lesz, nem javítható csak faltól falig és ott tényleg használni kell a kisteddit, mert az ecsetelés más színű lehet.)

2013. júl. 5. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:

Ha ez nem kontár és számla nélküli munka, akkor menj el a kamara békéltető testületéhez, ha nem javítja ki.

Javasolni tudom mindenkinek, hogy van a Szobafestő- Mázoló- Tapétázó Országos Ipartestület, ahol leinformálható festőket lehet találni az ország egész területén. Van egy honlapjuk is, a : www.festnet.hu A kapcsolatok menüpontban kérhetsz tanácsot a károddal kapcsolatba.

2013. júl. 5. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 A kérdező kommentje:

Igazából azért merem kijelenteni, hogy gáz munkát végeztek, mert eddig mindig mi csináltuk a párommal. Apukám ugyan nem szakmabeli, de világ életében ezermester volt, sokkal szebben lefestettük mi "házilag" eddig mindig, mint most a szakmabeliek.

Gondoltuk most van rá pénz, elengedjük magunkat és megcsináltatjuk mással, ne mi szenvedjünk vele hetekig, de rossz döntés volt.


A foltok alatt azt értem, hogy a fal fehér volt eredetileg, most halvány barna szerű a színe, ahogy át lett kenve hengerrel, helyenként foltokban látszik a fehér alatta, mintha nem lett volna a hengeren elég festék, vagy én nem tudom.


A plafon mindenhol fehér maradt, a falak színesek, a megfolyt részek is színesek és kirívóan sok helyen előfordul. Én laikus vagyok (bár az építőiparban dolgozom), de iszonyatosan kiabál ez a hiba számomra mindenhonnan, azonnal megakad rajta a szemem, ezért zavar.


Egy részen tapétánk is van, az egyik illesztésnél sötétebb, mint máshol, azt mondta a festő csak ragasztós, majd megszárad és ugyanolyan lesz, mint a többi, elhittem, eltelt két nap és még mindig ugyanolyan ronda, egyszerűen sérülékeny felületű (parafa) és ahogy húzták vonták lekopott róla abban a csíkban a szín ezt a hülye is látja, ha közelebbről megnézi...

Az egyik sarkot levertük egy 1,5 centis csíkban, nem túl mélyen, így megkértem javítsa ki, erre nézem, az lett a javítás, hogy jó vastagon befestette, de a "horpadás" még mindig látszik, nem hiszem hogy leglettelte volna legalább.

Egy másik sarkon ahol szintén tapéta volt régen, amit mi tettünk fel, most totál puklis lett a sarok, nem tapadt a falhoz, amire az volt a válasz, hogy nem függőleges a sarok, ezért nincs mihez hozzátapadnia. Oké, de akkor 8 évvel ezelőtt mi mihez ragasztottuk hozzá?

Sok helyen, ahol két szín találkozik saroknál, ott sem tudták egyenes vonalban megfesteni, mintha átfröccsent volna helyenként a szín, de ez még a kisebb gond.


A nappalit és a fürdőt kértük hogy gletteljék le teljesen, illetve ahol jellemző repedések vannak, oda tegyenek hálót. A fal egyenetlenségéből adódó hibákból másfelé én nem is csinálok problémát.


Szóval totálisan ki vagyok bukva. A nappaliról kaptunk számlát, gondolom erről is fogunk. A városban jó nevű, megbízható szakemberekként terjednek, de én nagyon csalódott vagyok miattuk. Talán csak mert beleéltem magamat, hogy tökéletes lesz amit kapunk a pénzünkért, és mégsem. Tudom, hogy sárkány vagyok, de legszívesebben fognék egy ecsetet és piros festékkel bekarikáznám nekik hétfőre a hibákat és toporzékolnék mellé nekik, hogy hogy lehet ilyen munkát végezni.

Meg lehet csinálni szépen, olyan hibákkal, amik nem ordítanak, de pl. az ajtók körül is olyan brutál csíkok voltak, hogy másfél méterről látja az ember, ami szerintem durva. Kis elütés nem zavar, megértem, hogy nem lehet mindent hengerrel, de láttam ennél már szebb megoldást... Ergo tudom hogy vannak adottságok, amit nem lehet máshogy kivitelezni, de miért kell szólni mindenért? Ő nem látja, hogy megfolyt a festék és ronda? Nem látja hogy levakarta a színt a tapétáról és hányinger így? nem látja, hogy tenyérnyi foltokban fehér maradt félig a fal?

Egy-egy hiba belefér, de már én érzem magamat kellemetlenül, hogy minden reggel úgy indítunk, hogy na akkor ezt és ezt javítani kéne, illetve előre rettegek már, hogy milyen számlát fog benyújtani a kekeckedésemért!

2013. júl. 6. 12:12
 5/14 xanti válasza:
mond meg a festőknek ha nem javitják ki a hibákat nem vagy hajlandó kifizetni őket ...
2013. júl. 6. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:

Hát igen. Egy rétegben nincs olyan szín ami takarna, mert az elsővel csak a port és pókhálót köti le az ember. Talán elsumákolták a második réteget. Azt hitték, hogy jól fog takarni a színes fal. A megfolyások persze hogy színesek. A mennyezetről lehulló fehér csöppekre festettek rá. Egy odafigyelő ember azonnal eldörzsöli a tenyerével. Vagy nem mosták ki rendesen a hengert a fehér után...


A tapéta átfestést mindenki utálja ha nem ő rakta fel. Az lutri. Amikor megtekinti a szakember, akkor egy berendezett, függönyös szobát lát, látszólag minden rendben. Aztán amikor vizet kap, megnyúlik. Az apróbbak jó esetben kifeszülnek, de ami lobog, azt az első réteg után injekcióstűs fecskendővel és híg ragasztóval be kell injektálni. Ha ez sem sikerül, akkor pengével felvágni, beragasztózni és visszapréselni varrathengerrel is. Van erre külön brutál erős bordűr ragasztó is. Sarkoknál ez különösen nyom nélkül megoldható egyetlen hosszú vágással. Gondolom a tapéta totális leszedése szóba sem került. Utólag már kellemetlen ezen alkudozni ha már az ember kimondott egy összeget. Leszedés után vagy újra kéne tapétázni vagy 2x leglettelni, csiszolni... szóval óriási különbség mint 2x lekenni.


Sajnos vannak olyan alkalmazottak akikre állandóan oda kell figyelni a kreativitás hiánya vagy igénytelenség miatt. Hiába van egy 5 fős brigádban 4 jó szaki ha egy után állandóan javítgatni kell. Van ami nem tűnik fel senkinek, mert a saját dolgát kell csinálnia. A főnök ilyenkor vagy védi a csapatot vagy alázattal javít, mondván az hibázik aki dolgozik. Sok melós úgy van vele, ha a lakás le volt lakva, akkor az új festésnek sem kell 100%-osnak lennie, hiszen a tulaj a szürke falakhoz volt hozzászokva, örül ha egy kicsit fehérebb és újszagú. A házilagos kivitelezés leginkább a mázolásnál szembetűnő: hígítás nélküli festés, csíkos, megfolyt. Simítótapaszolás vagy gittelés hiánya, üveg összekenve... Tapétázásnál a rossz szabás, fűrézporosnál az illesztések helyett ráfut vagy ráteszik, gyenge tapadás a rossz előkészítés a gyenge ragasztó vagy a gyenge lekefélés miatt... Ezt látva egy szakember nem akar nagyon megfelelni.

2013. júl. 7. 00:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 A kérdező kommentje:

A régi tapétánkat nem látták, mert úgy egyeztünk meg, hogy azt leszedjük mi, de egyébként ahhoz képest, hogy amatőr munka volt (édesapám csinálta, mi segítettünk), egész jól nézett ki. Ha az ember magának csinálja, hiába amatőr, azért próbál odafigyelni, hogy az szép legyen és ne legyenek ordító hibák.

a hálókban fűrészporos tapéta van mindenhol, jövőre ezek felújítása lett volna a terv, de valószínű ezt megcsináljuk inkább mi.


Az, hogy hozzávagyunk szokva... Hát mostmár jópár éve nem volt meszelve, a szekrények helye látszott a falon, illetve egy-két sarok penészes volt, lehet úgy gondolták igénytelenek vagyunk, nekünk mindegy, de nem így van. Nem véletlenül jutottunk el odáig mostmár, hogy ideje lesz kifesteni. A nappalit nagyon szépen megcsinálták tényleg, néhány apróbb hibán kívül tökéletes, azok sem szembetűnőek.

Nem tudom most miért váltottak ennyire hanyag munkastílusra. "Tapétának" most fehér parafa burkolót terveztünk ( [link] a földtől úgy 1,2 méteres magasságig (nem tudom pontosan). Ezt sikerült egy illesztésnél csúnyán eltolni, ha közelről megnézem, látszik hogy a fehér réteg teljesen lekopott róla, hiába a duma, hogy csak azért ilyen, mert még nem száradt meg. Nem tudom erre a lakk milyen? Sima átlátszó? Mert akkor azt a részt mindenképpen ki fogom velük cseréltetni, eszméletlenül ronda. A sarkon is gondolkodom, felül teljesen jól illeszkedik, alul puklis, nem tapadt oda a falhoz. Ha ebben még tudnál segíteni, azt megköszönném és akkor holnap várom őket a jó hírekkel!

Ahol foltos maradt, ott mindenképpen átkenetem velük, viszont szerintem az egyik színük elfogyott, bár nem említették. Ha ismét kevertetni kell, tudnak pontosan ugyanolyat keverni, amivel átkenhető mégegyszer az egész? Vagy ez nem jó megoldás?

2013. júl. 7. 10:27
 8/14 anonim ***** válasza:

A foltosodás lehet, hogy nem is folt, hanem úgynevezett sufni, ami csak súrló fényben látszik. Ez valóban a festő hibája. Ha a festék elfogyott az is a festő hibája. Új festéknél nem szabad belejavítani a falba, hanem az egész adott falat újra kell festeni. A súrlófény az alapozás hiánya miatt keletkezik.

Én azt érzékeltem a kérdésedből és a kommentedből, hogy nem igazán minőségi a munka, amit végeztek. Ez lehet a hanyag munkából, de lehet a megrendelő hibája is. Ez most lehet, hogy furcsán hangzik, de a megrendeléskor szokás a legolcsóbb ajánlatot elfogadni. Sajnos a festők hajlamosak aláígérni más ajánlatoknak és ez minden esetben anyag és munkafolyamatok kispórolásával lehetséges. Megértem a megrendelőt, hogy olcsóbban szeretné elvégeztetni a munkát

De ez minden esetben a minőség rovására megy.

Azt kétlem, hogy amikor ti csináltátok a festéseket, akkor nem voltak hibák, csak az ember hajlamos a saját munkáját felértékelni, ami természetes dolog.

Nem akarom védeni a rosszul teljesítő kollégákat, mert tudom, hogy van belőlük elég. Különösen a tapétázás során találkozok hibák tömkelegével. Ennek az az oka, hogy akik régen tanultak és nem képezték tovább magukat. azok mostanában találkoznak a megrendelések során az új típusú tapétákkal, ami sok esetben újabb segédanyagokat és újabb technológiát igényel. Sokan nem ismerik el, hogy ők vétkeztek a munka során. Sokszor megyek ki reklamációra a mert tapéta üzletek és egy ragasztógyártó cég reklamációs szakértője vagyok. Szembesülök azokkal a hibákkal, amiket leírtál. Minden esetben a spórolás, és a szaktudás frissítésének a hiánya okozza a bajt. Példát mondok: Egy úl többszintes családi ház festése, tapétázása.

A tapéták irdatlan drágák ( 70000 Forint/tekercs). A falon kell összevágni a mintákat, halál pontosan. A tapéták szegélyei pontatlanok, kilátszik az alap, a tapéta hólyagos. Alaptapétát is tettek fel a biztos ragasztás érdekében, ami egyébként kötelező az egymás mellé illesztett tapéták esetén. Elmondtam a hibákat. és hogy a hólyagok a makulatúra miatt keletkeztek. Nem lett volna szabad ez az új típusú tapéta alá makulatúrát tenni, mert ez a típus nem kívánja, mert mérettartó és a nedvesség hatására a nem mérettartó makulatúra megduzzadt alatta.

Sajnos a továbbképzés hiánya. A festők majdnem megvertek, mert sajnos nem tudtam megvédeni őket a szakértésem során.

Addig innem el nem megyek, amíg meg nem mutatom, hogy ezt a rossz tapétát fel lehet jól ragasztani. Nekiálltam és feltettem, és még össze is vágtam a falon őket. A festőknek még megfelelő szerszámuk sem vol, tőlem kérdezték, hogy hol lehet kapni ilyent.

A lényeg, hogy a megrendelő elküldte a csapatot, és kért, hogy küldjek egy másik festőcsapatot. Az előbb leírt festő Ipartestületből küldtem új festőt, aki új árajánlatot készített. Az előzőek 900 Forint/ m2 áron vállalták, az új ajánlat pedig 3500 Forint / m2 ár volt. A megrendelő mondta, hogy az előzőek sokkal olcsóbbak voltak. Az új festők mondták, hogy akkor vissza kell hívni őket.

De még is megegyeztek, és a munkát hosszabb ideig, de minőségileg kifogásolható módon végezték, folyamatos ellenőrzés és megbeszélés mellett. A vége az lett, hogy a megrendelő az egész házat újra készíttette velük. Ezt azért írtam le, hogy érzékeltessem, hogy a jó munkához jó anyag, és teljes technológia és idő kell. A megrendelő pedig azzal kezdje, hogy leinformálható referenciákkal rendelkező festőket keres, és több árajánlatot kér.

Az árajánlat egyébként ingyenes. Aki pénzt kér érte, azt már eleve nem is kell számításba venni. Nem a legolcsóbb ajánlatot kell elfogadni, hanem az ajánlatban szereplő tételeket kell átvizsgálni. Ár érték arányban kell dönteni, mert ez a munka nem két évig tart és nagyon rossz, ha ebben hiba van, mert évekig lehet nézni őket.

Vannak osztályba sorolási előírások, hogy mi minősül első, másod, és harmadosztályú munkának. Ennek függvényében kell kérni javítást, vagy árcsökkentést. Ha gond van, akkor segítséget lehet kérni a Szobafestő Ipartestület szakértői csapatától, vagy az Iparkamara békéltető testületétől. Minden munka kötelező garanciát tartalmaz., tehát javítási, jótállási kötelezettség terheli a vállalkozót.

Most magam ellen beszélek, de igen is kell számlát kérni, ami tartalmazza azt, hogy a munka egy árajánlat alapján készült. Ez az árajánlat képezheti a reklamáció mértékét. Vannak olyan megrendelők, akik csak tisztasági festést kérnek. Ez a fető számára egy buktató, mert a megrendelő egy tiszta lakást kér, de ekkor kimaradnak technológiai sorozatok, és a munka során szembesül a hibákkal a festő, amit MEKK mester módjára készít el, hogy a kialkudott alacsony árból kitudja gazdálkodni.

Természetesen semmi hiba nem mentesíti a vállalkozót, mert a megrendelő fizet, de sok megrendelő a megrendelés olcsóságával eleve belekódolja a hibákat a munkába.

A nem megfelelő ragasztó eleve hólyagosodáshoz vezet egy fűrészporos tapéta esetén, a két három évvel későbbi átfestés esetén. Valószínű, hogy olcsó, nem nedvességálló ragasztóval ragasztották. A festékek kiválasztása is kényes dolog, ami nagyon befolyásolja az árat.

Egy 16 literes jó minőségű festéket nem lehet kapni 5000 Forint alatt. Ez befolyásolhatja a foltosodást, és hogy hányszor kell átfesteni a falat.

Képzeld el, hogy egy jó minőségű ásványvíz 100 Forint körül mozog. Természetesen vannak olcsóbbak is, de mi most a minőségről beszélünk. 16 liter 1600 Forint.

A Tescóban vannak festékek, aminek vödrönként ( 16 liter) 1250 Forint az ára. Akkor miről beszélünk, a minőségi munka címszó alatt. Ezekkel lehet az árat lejjebb vinni, de minőségi munkát nem kapunk vele. Tehát a minőségi munka a megrendeléssel kezdődik, amiben a megrendelő pénztárcája eléggé befolyásoló tényező. A megfelelő mester és az árajánlat áttanulmányozása is nagyon fontos. Javaslom mindenkinek, hogy ha kevesebb a pénz, inkább kevesebb munkát készíttessen el, de az legyen minőségi.

Nem tisztem védeni a festőket, de én nagyon kellemetlenül érzem magam, amikor ilyen panaszokkal szembesülök, és az a festők hibájából adódik. De az írásomból láthatod, hogy nem minden esetben csak a festők járulnak hozzá a hibák keletkezéséhez. A festő ipartestület elég nagy gondot fordít a továbbképzésekre, de amelyik festő ezeken nem vesz részt, azokat nem lehet erőszakkal képezni. És ami nagyon rossz, kevés lehetőség van a hibázók felelősségrevonására, mert nincs kézben a megfelelő árajánlat, ami alapján nyomon követhető a munka. Sajnálom, hogy veled ez történt. De kérdezném, hogy van e megfelelő árajánlat a kezedben? Van e anyagszükségleti és négyzetméter számítás? Nem arra biztatlak, hogy magatok végezzétek el a munkát, mert sokan nekiálltak már és nagyon megerőltető volt a számukra, és nem is mindig sikerül megfelelően. Persze vannak ügyes barkácsoló emberek, aki meg tudják csinálni. De a festő felkészült erre a munkára.Az autót sem otthon javítod már, mint régen. A festés sem a régi már. Régen egy festőbrigád egy hétvégén kifestett, lehengerelt, és kimázolt egy lakást, és jól meg is fizették érte őket. kaptak érte 2500 Forintot is. Aztán takarítottak utánuk egy hétig. Ma azért egy 50-60 m2 lakásra rá kell szánni egy, másfél hetet, ha minőségileg szeretnék felújítani a lakást.

2013. júl. 7. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:

A foltosodás lehet, hogy nem is folt, hanem úgynevezett sufni, ami csak súrló fényben látszik. Ez valóban a festő hibája. Ha a festék elfogyott az is a festő hibája. Új festéknél nem szabad belejavítani a falba, hanem az egész adott falat újra kell festeni. A súrlófény az alapozás hiánya miatt keletkezik.

Én azt érzékeltem a kérdésedből és a kommentedből, hogy nem igazán minőségi a munka, amit végeztek. Ez lehet a hanyag munkából, de lehet a megrendelő hibája is. Ez most lehet, hogy furcsán hangzik, de a megrendeléskor szokás a legolcsóbb ajánlatot elfogadni. Sajnos a festők hajlamosak aláígérni más ajánlatoknak és ez minden esetben anyag és munkafolyamatok kispórolásával lehetséges. Megértem a megrendelőt, hogy olcsóbban szeretné elvégeztetni a munkát

De ez minden esetben a minőség rovására megy.

Azt kétlem, hogy amikor ti csináltátok a festéseket, akkor nem voltak hibák, csak az ember hajlamos a saját munkáját felértékelni, ami természetes dolog.

Nem akarom védeni a rosszul teljesítő kollégákat, mert tudom, hogy van belőlük elég. Különösen a tapétázás során találkozok hibák tömkelegével. Ennek az az oka, hogy akik régen tanultak és nem képezték tovább magukat. azok mostanában találkoznak a megrendelések során az új típusú tapétákkal, ami sok esetben újabb segédanyagokat és újabb technológiát igényel. Sokan nem ismerik el, hogy ők vétkeztek a munka során. Sokszor megyek ki reklamációra a mert tapéta üzletek és egy ragasztógyártó cég reklamációs szakértője vagyok. Szembesülök azokkal a hibákkal, amiket leírtál. Minden esetben a spórolás, és a szaktudás frissítésének a hiánya okozza a bajt. Példát mondok: Egy úl többszintes családi ház festése, tapétázása.

A tapéták irdatlan drágák ( 70000 Forint/tekercs). A falon kell összevágni a mintákat, halál pontosan. A tapéták szegélyei pontatlanok, kilátszik az alap, a tapéta hólyagos. Alaptapétát is tettek fel a biztos ragasztás érdekében, ami egyébként kötelező az egymás mellé illesztett tapéták esetén. Elmondtam a hibákat. és hogy a hólyagok a makulatúra miatt keletkeztek. Nem lett volna szabad ez az új típusú tapéta alá makulatúrát tenni, mert ez a típus nem kívánja, mert mérettartó és a nedvesség hatására a nem mérettartó makulatúra megduzzadt alatta.

Sajnos a továbbképzés hiánya. A festők majdnem megvertek, mert sajnos nem tudtam megvédeni őket a szakértésem során.

Addig innem el nem megyek, amíg meg nem mutatom, hogy ezt a rossz tapétát fel lehet jól ragasztani. Nekiálltam és feltettem, és még össze is vágtam a falon őket. A festőknek még megfelelő szerszámuk sem vol, tőlem kérdezték, hogy hol lehet kapni ilyent.

A lényeg, hogy a megrendelő elküldte a csapatot, és kért, hogy küldjek egy másik festőcsapatot. Az előbb leírt festő Ipartestületből küldtem új festőt, aki új árajánlatot készített. Az előzőek 900 Forint/ m2 áron vállalták, az új ajánlat pedig 3500 Forint / m2 ár volt. A megrendelő mondta, hogy az előzőek sokkal olcsóbbak voltak. Az új festők mondták, hogy akkor vissza kell hívni őket.

De még is megegyeztek, és a munkát hosszabb ideig, de minőségileg kifogásolható módon végezték, folyamatos ellenőrzés és megbeszélés mellett. A vége az lett, hogy a megrendelő az egész házat újra készíttette velük. Ezt azért írtam le, hogy érzékeltessem, hogy a jó munkához jó anyag, és teljes technológia és idő kell. A megrendelő pedig azzal kezdje, hogy leinformálható referenciákkal rendelkező festőket keres, és több árajánlatot kér.

Az árajánlat egyébként ingyenes. Aki pénzt kér érte, azt már eleve nem is kell számításba venni. Nem a legolcsóbb ajánlatot kell elfogadni, hanem az ajánlatban szereplő tételeket kell átvizsgálni. Ár érték arányban kell dönteni, mert ez a munka nem két évig tart és nagyon rossz, ha ebben hiba van, mert évekig lehet nézni őket.

Vannak osztályba sorolási előírások, hogy mi minősül első, másod, és harmadosztályú munkának. Ennek függvényében kell kérni javítást, vagy árcsökkentést. Ha gond van, akkor segítséget lehet kérni a Szobafestő Ipartestület szakértői csapatától, vagy az Iparkamara békéltető testületétől. Minden munka kötelező garanciát tartalmaz., tehát javítási, jótállási kötelezettség terheli a vállalkozót.

Most magam ellen beszélek, de igen is kell számlát kérni, ami tartalmazza azt, hogy a munka egy árajánlat alapján készült. Ez az árajánlat képezheti a reklamáció mértékét. Vannak olyan megrendelők, akik csak tisztasági festést kérnek. Ez a fető számára egy buktató, mert a megrendelő egy tiszta lakást kér, de ekkor kimaradnak technológiai sorozatok, és a munka során szembesül a hibákkal a festő, amit MEKK mester módjára készít el, hogy a kialkudott alacsony árból kitudja gazdálkodni.

Természetesen semmi hiba nem mentesíti a vállalkozót, mert a megrendelő fizet, de sok megrendelő a megrendelés olcsóságával eleve belekódolja a hibákat a munkába.

A nem megfelelő ragasztó eleve hólyagosodáshoz vezet egy fűrészporos tapéta esetén, a két három évvel későbbi átfestés esetén. Valószínű, hogy olcsó, nem nedvességálló ragasztóval ragasztották. A festékek kiválasztása is kényes dolog, ami nagyon befolyásolja az árat.

Egy 16 literes jó minőségű festéket nem lehet kapni 5000 Forint alatt. Ez befolyásolhatja a foltosodást, és hogy hányszor kell átfesteni a falat.

Képzeld el, hogy egy jó minőségű ásványvíz 100 Forint körül mozog. Természetesen vannak olcsóbbak is, de mi most a minőségről beszélünk. 16 liter 1600 Forint.

A Tescóban vannak festékek, aminek vödrönként ( 16 liter) 1250 Forint az ára. Akkor miről beszélünk, a minőségi munka címszó alatt. Ezekkel lehet az árat lejjebb vinni, de minőségi munkát nem kapunk vele. Tehát a minőségi munka a megrendeléssel kezdődik, amiben a megrendelő pénztárcája eléggé befolyásoló tényező. A megfelelő mester és az árajánlat áttanulmányozása is nagyon fontos. Javaslom mindenkinek, hogy ha kevesebb a pénz, inkább kevesebb munkát készíttessen el, de az legyen minőségi.

Nem tisztem védeni a festőket, de én nagyon kellemetlenül érzem magam, amikor ilyen panaszokkal szembesülök, és az a festők hibájából adódik. De az írásomból láthatod, hogy nem minden esetben csak a festők járulnak hozzá a hibák keletkezéséhez. A festő ipartestület elég nagy gondot fordít a továbbképzésekre, de amelyik festő ezeken nem vesz részt, azokat nem lehet erőszakkal képezni. És ami nagyon rossz, kevés lehetőség van a hibázók felelősségrevonására, mert nincs kézben a megfelelő árajánlat, ami alapján nyomon követhető a munka. Sajnálom, hogy veled ez történt. De kérdezném, hogy van e megfelelő árajánlat a kezedben? Van e anyagszükségleti és négyzetméter számítás? Nem arra biztatlak, hogy magatok végezzétek el a munkát, mert sokan nekiálltak már és nagyon megerőltető volt a számukra, és nem is mindig sikerül megfelelően. Persze vannak ügyes barkácsoló emberek, aki meg tudják csinálni. De a festő felkészült erre a munkára.Az autót sem otthon javítod már, mint régen. A festés sem a régi már. Régen egy festőbrigád egy hétvégén kifestett, lehengerelt, és kimázolt egy lakást, és jól meg is fizették érte őket. kaptak érte 2500 Forintot is. Aztán takarítottak utánuk egy hétig. Ma azért egy 50-60 m2 lakásra rá kell szánni egy, másfél hetet, ha minőségileg szeretnék felújítani a lakást.

Minden festőnek ezért képeznie kell magát, hogy az új technológiák szerint tudjon minőséget produkálni.


Szia! Ezt a kis szöveget az én festő barátom írta a számodra. Érdemes meggondolni amit írt. Írt volna többet, is de itt leállítottam. És az ő munkái közül sok szerepel a lakáskultúrával foglalkozó újságokban, úgy hogy nem csak szakértő de van egy festő brigádja is, akik mind egytől egyig tuti szakemberek Keress ilyeneket.

2013. júl. 7. 11:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:

Így van ahogy az utolsó hozzászóló írta. Régen a tulajdonosok takarítottak a festők után, ma már a kapcsolók, lámpaarmatúrák, ablakok, parketta és kövezet, csempe lemosása is elvárt dolog. Gyakran akkor is ha 10 éve zsír száradt rá a konyhában kutyaszőrrel megspékelve. Tulajdonképpen a munka nem is nézne ki jól anélkül, hiszen régen elájultak ha a festő húzott 3 vonalat egymás alá és jól beállítva hengerezte le a falat. Ma meg gyakran arra nem képesek a megrendelők, hogy a spermás papírzsepiket, kőkemény zoknikat kiszedjék az ágy mögül, gyakran még a legkisebb képet is a festőnek kell leszedegetni ha dolgozni szeretne aznap. Ezzel órák is eltelnek és benne van a sérülés veszélye is a csecsebecséknél.

És valóban, a szutyok tescós anyagok használata egy szakember számára elképzelhetetlen. Az arra jó, hogy a mamika otthon egy laposecsettel lekenje a wc-jét ha unatkozik. Szép csíkos lesz meg minden, de legalább tiszta és foltos mint anno a szűretlen, olaj nélküli meszelés. Ugyanez a másik véglet: meg lehet venni a baromi drága anyagot, de ha nincs meg a megfelelő előkészítés és tapasztalat, ráadásul agyon kell hígítani, mert a tulaj 1 rétegre, négyzetméterre kiszámolva vette és nem kettőre bőségesen, akkor beüt a baj. Idejekorán esetleg le lehet alapozni olcsó anyaggal ha valaki szemfüles, ezzel nagy baj még nem lehet a végeredményt illetően. És igen, a parafa tapéta jó ha 5 évben egyszer fordul meg egy átlag festő kezében, ha nincs gyakorlat, azt illik visszautasítani vagy elismerni, hogy nincs gyakorlat és most hibák árán ezt megszerezheti, de az bizony az ő sara lesz ha nem sikerül a felrakás.

2013. júl. 7. 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!