IKEA villanysütő, főzőlap garancia beüzemelés "nélkül"?
Van bárkinek konkrét infója arról, hogy mit mondanak a garanciáról ha nem pecsétes szaki üzemeli be?
Telefonban páromnak azt mondták, hogy pecsét nélkül semmit nem csinálnak ha meghibásodik.
Valójában átnéztem az ászf-et, a termékek papírjait, sehol semmit nem írnak arról, hogy feltételhez kötik a garanciát. A jogszabályok se írják elő a hivatalos beüzemelést.
Más gyártóknál pl láttam olyan kitételt, hogy a kötelező garancián felül akkor adnak még önkéntes jótállást, ha hivatalos szaki üzemeli be, ezt el is fogadom.
Tudtommal nem is köthetik feltételhez a kötelező garanciát.
Azt elfogadom, hogy ha a szakszerűtlen beüzemelés miatt megy tönkre a gép, akkor elutasítják a javítást. Pl ipari áramra kötöm be a sütőt, akkor jogos.
Írtam amúgy az ügyfélszolgálatnak, visszaküldték a semmitmondó ászf-et. Reagáltam, már lassan 1 napja nem válaszolnak. Kíváncsi leszek.
Minden villanyszerelőnek van pecsétje.
Ha olyannal köttetted be akinek nincs, akkor persze hogy nincs garancia.
Ég villany tűzhely bekötéséhez nem kell egyetemi végzettség.
Egy rendes villanyszerelő beköti, lepecsételi a garancia jegyet, azt annyi.
Nincs külön ikea OKJ -s villanyszerelő képzés..😆
Egy villamos berendezést, amin nem villás dugó van, te nem köthetsz be, csak villanyszerelő.
Ezt mindenki tudja.
Valószínűleg rajtad kívül.
Keress egy szerelőt, aki lepecsételi a papírodat.
De az sem lesz ingyen.
Vagy a kérdés feltevése.
Mondjuk a garanciális ügyintézés sem ment, mint kiderült.
A kulcs itt van: "ha a szakszerűtlen beüzemelés miatt megy tönkre a gép"
Ha van pecsét, akkor az értékesítő vélelmezi a szakszerű bekötést, és eljár a hiba feltárásában. [A "bizonyítási teher" nála van.]
Ha nincs pecsét a beüzemelésre, akkor az értékesítő vélelmezHETi a szakszerűtlen bekötést, tehát közölheti, hogy mivel szakszerűtlenül volt bekötve, amiatt ment tönkre. [A "bizonyítási teher" nálad van.]
Szakszerűtlenül bekötött készülék esetén is tudhatsz garanciát érvényesíteni, amennyiben tudod bizonyítani, hogy a szakszerűtlen beüzemelés a feltárt hibát nem befolyásolta és a garancia érvényesíthetőségét egyértelműen nem zárta ki a szakszerűtlen beüzemelés. [De pl. egy dugvillás eszköznél a pecsét "megkövetelése" totál értelmetlen.] Ez nem "olcsó" szakértői közreműködést kíván - igaz, biztos van olyan eszköz, ahol ezt érdemes és rentábilis lehet végigvinni.
Ez kicsit eros lenne jogilag nem?
En bizonyitsam, hogy szakszeru volt a beuzemeles? Ok bizonyitsak, hogy a hiba nem gyartasi hiba. Amikor tonkremegy egy eszkod, akkor se azzal kezdik, hogy te bizonyitsad, hogy rendeltetesszeruen hasznaltad, hanem max ok dobjak vissza, hogy beazot a telefonod pedig nem vizvedett.
De nem is ez a fo lenyeg. Jogszabaly nem ter ki erre (ha igen, linkeljetek pls)
Az o szerzodesi felteteleik se. Redditten is talaltam olyan topicot ahol ezt irta valaki, hohy ikeanal semmi ilyen nincs.
Mas gyartoknal le is van irva, hogy a garancia a beuzemelestol vagy a vasarlast koveto x. Honaptol el (ha addig nem uzemelik be). Papirt is adnak erre, hogy azt toltsek, pecseteljek le.
Ikea leirja az aszfben, hogy a vasarlastol indul a garancia, pont. A termek papirjan sincs semmi beuzemeles resz amit tolteni lehetne es semmi utalas masra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!