Szeretném vezetni a kiadásaimat, de valahogy átlátható formában, hogy utána mindenféle következtetéseket le tudjak vonni. Ti hogyan szoktátok az ilyesmit?
Mivel én legtöbbször bankkártyát használok, az 1 évnyi kiadásaimat le tudom tölteni a netbank felületről csv formátumban, majd Excelben csoportosíthatom kiadás típus szerint (bevásárlás, villany, víz, közös költség, fogászat, bkv bérlet, stb.). Cuki kördiagramokat szoktam rajzolni, meg le szoktam bontani havi kiadásra is. Csak a cafeteria meg a készpénzes részletek nem látszanak.
Kijött néhány érdekes dolog. Pl. hogy 1 évben 23 ezer Ft-ot vertem el kávéra és ebben a SZÉP kártyás kávék nincsenek is benne...
Köszönöm a válaszokat!! :)
Én is valahogy kategoriak szerint szerettem volna, csak egy kicsit tulbonyolitottam a fejemben azzal, hogy napi lebontasban gondolkodtam elsosorban. De az alap a kategoriak szerinti bontas lesz, es az úgy sokkal jobban követhető -számolható is lesz.
Igen, a kávéra fordított összegen én is nagyon meglepődnék, pedig mindig a fornettis 100ft-os kávékat veszem csak.
Halogatom már pár hónapja a dolgot; valahogy szorongást kelt bennem szembesülni ezekkel. Pedig alapvetően abszolut ésszel költekezem... kíváncsi leszek :), holnap azt hiszem el is kezdem.
Csatlakozom az előttem szólokhoz :) nagyon jó az Excel. Én meg annyit tennék hozza, hogy hónap elején mindig csinálok egy eloiranyzatot : kaja, bérlet, utazás, háztartás, extrák : ruha, kozmetium stb. És persze megtakarítás.
Ez segít, mert látom mit szerettem volna elérni és persze hónap végén mikor csekkolom próbálom egyenesbe hozni :D ezt külön távlatban szoktam csinálni és bemásolom, osszevetem :) a blokkokat pl gyujtom és mikor van idom, leülök és beirogatom. Gyorsan megvan és legalább látod, hogy állsz :)
Én fordítva gondolkozom mindig. Van egy előre kalkulált összeg némi tartalékkal, ami tudom, hogy biztosan elég a "megélhetésre". Gondolok itt a kajára, ruházkodásra, szórakozásra, mindenre.
Ezt a számlámon hagyom a rezsi becsült értékével és a hitel törlesztő részlettel együtt. Egy részét kiveszem, hogy azért legyen nálam készpénz is. A családi tartozásunkat is kp-ban törlesztjük, így ezt is kiveszem (kötelező költségnek tekintem), az összes többi pedig megy a megtakarítási számlámra.
Az elméletem titka, hogy a költhető részt valóban költhetőnek titulálom, nem filléreskedek rajta és nem próbálok meg mindenen spórolni, a megtakarítás, amit már hó elején elteszek, az viszont valóban megtakarítás, tehát olyan mintha nem is lenne. Ha nincs nagy gáz, nem nyúlok hozzá. Azt nem nevezem gáznak, amikor túlköltekeztem hó végére az alap keretemből, tehát ilyenkor inkább összehúzom a gatyaszárat.
Excel táblázatot a megtakarításaimra, a kötelező költségekre és a megélhetésre elkülönített összegekről vezetek, külön a bevásárlásokról, napi költésekről nem, mert azt gondolom az erre a célra elkülönített pénzből azért viszonylag jól tudok gazdálkodni. Sosem éheztem még hó végén, de olyan persze előfordul, hogy ruhát már nem megyek el vásárolni, mert nem fér bele. :) Pl. most. Pedig van megtakarításom, de az nem erre van. Majd fizu után.
Régen vezettem a napi kiadásaimat is excelben. Felírtam melyik boltban költöttem, mikor, mennyit és nagyjából azt is címszavakban, hogy mire. Talán akkor meg is tanultam a fölösleget kiiktatni az életemből, avagy megtanultam, hogy éhesen nem megyek bevásárolni, stb. :) A mostani rendszerem alapja ez volt, hiszen innen tudom mennyi pénz elég egy hónapban az "életre".
Ha okostelefonod van, legegyszerűbb letölteni egy alkalmazást.
A legtöbbnél kategorizálhatod is, mire költöttél és a bevételeket is írhatod plusz mindig kéznél van :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!