Melyik városban jobb élni: Székesfehérvár vagy Debrecen?
11-es: A kérdés az volt, hogy hol jobb élni?
Te ide írsz regényeket úgy hogy talán voltál egyszer-kétszer Debrecenben...
Azt írod: "nagyjából azonos a két város mérete" Hát, nem: Debrecen több mint kétszer akkora népességileg, területileg meg négyszer nagyobb mint Székesfehérvár: [link]
Nem azonos kategória a két város!
Debrecenben - a kétszázezer lakos mellett - van még 30 ezer egyetemista is... (5000 külföldi)
Mi Pécsről költöztünk ide - ezt már többször írtam - és nagyon nem bántuk meg! Aki nem talál munkát Debrecenben, az nem is akar dolgozni!!! Hibátlan az infrastruktúrája, minden van az égvilágon, ami kellhet a teljes, tökéletes életvitelhez! Sportban, kultúrában, kereskedelemben, közlekedésben, kutatásban, oktatásban stb. stb. - minden téren.
Amikor idejöttünk mi sem gondoltuk ezt, de nem tudsz olyat kitalálni ami nincs Debrecenben! (a hegyeket és folyókat leszámítva!)
Nagyon jó bulinegyedek vannak, jó fesztiválok és az egyetemi bulik (legutóbb 20 ezren voltunk a Nagyerdei Stadionban a YouDay-en), Virágkarneváltól a Kórusfesztiválig, a Campustól a Nagyvásárokig mindig van valami nagyrendezvény.
A tömegközlekedés hibátlan: vadi új villamosok, új trolik, buszok. A parkolás drága.
Bőven van hova kirándulni a közelben is Erdőspuszták, Zsuzsi vasút stb), de a Tisza sincs messze + Hortobágy, Hajdúszoboszló.
Van autópálya is, de van működő nemzetközi repülőtér is, ahonnan "közelebb" van London, Párizs, Milanó, München stb. mint Budapest...
Fehérváron nem laktam, csak voltam vagy háromszor, így érdemben nem nyilatkozom. Nekem az jött le, hogy szép, rendezett, gazdag város. Kecskeméttel hasonlítgasd össze: inkább az a kategória!
A támadott válaszadó valóban kicsit túllihegi a dolgot, de van igazság abban, amit ír. Székesfehérvárnak valóban kiemelkedő az infrastrukturális fejlettsége, a közlekedésföldrajzi helyzete nagyon jó, ezért tud az ország második legfontosabb közúti-vasúti csomópontja lenni.
100-200 ezer fős városok a földrajzban és a statisztikában Magyarországon egyaránt nagyvárosnak számítanak, de nemzetközileg nem, éppen ezért tartoznak egy és ugyanazon kategóriába. Pláne úgy, hogy Debrecen az alföldies jellegéből fakadóan kevésbé városias, mint Székesfehérvár vagy más dunántúli nagyvárosok.
Székesfehérvár az ország harmadik legfontosabb gazdasági centruma, az első a főváros, a második Győr. De ha tartja azt a fejlődési irányvonalat még legalább tíz évig, mint amit most diktál, megelőzi Győrt, mivel nagyon sokrétű a gazdasága, nem csak egyetlen cégen függ az egész (Győr - Audi).
Debrecen felsőoktatásban valóban erős, ezt nem is vonta itt kétségbe senki. Székesfehérvár felsőoktatása a gazdaságához hasonlóan most nagyon nagy ütemben fejlődik egyébként. Egyszóval van akarat és szándék jól kitűzött célok elérésére.
Debrecen is sokat fejlődött az elmúlt években, de leginkább úgy, hogy utcákat aszfaltoztak le, szennyvizet, gázt vezettek be, mivel, ahogy nagyon helyesen itt korábban már leírták, Fehérvár ezen a fajta fejlődésen már nagyon régen túl van!
Turisztikailag is nagyon erős város, és egyre erősebb lesz, úgy, hogy nincsen sem állatkertje, sem óriási, pénznyelő fürdője (habár ott nem is biztos, hogy túl nagy igény van rá, ahonnan 1020-30 perc két nagy tó és több gyógyfürdő, de persze ezen lehetne vitatkozni).
Mindent összevetve én szeretek Fehérváron élni immár hetedik éve. Nagyvárosi életet is élhetünk, és kevésbé nagyvárosit is (sosem szerettem a budapesti nyüzsgést).
Az is tény, hogy Fehérváron az átlagnál több a munka, és mivel munkaerőhiány van, így egyre többet kínálnak a cégek, és bizony a város munkásszállói ajtajába már rég kitették a megtelt táblát. annyian érkeztek ide az elmúlt években.
Van kultúra, vannak jó fesztiválok, nagyon fejlődik a múzeumi élet.
Mindezek mellett történelmi város, Magyarország egykori fővárosa, aminek sajnos már nem sok nyoma látszik (köszi, törökök és pláne Habsburgok), de a belvárosa gyönyörű.
Ja, és Székesfehérvárott is tervbe van véve nagyívű reptérfejlesztés jelenleg.
Mellékesen megjegyzem, hogy 2008 körül tervezték egy évi 2 millió fő utasforgalmat lebonyolító repülőtér megépítését, ami különböző pereskedések miatt végül kútba esett. De ha valóban akarnak Budapest 100 km-es körzetében egy olyan repteret, amely tehermentesítheti a Liszt Ferencet, akkor Fehérvár a legesélyesebb.
Bár szerintem az, hogy van repülőtér, a mindennapi életet nem teszi jobbá, sőt, alkalomadtán kellemetlenebbé teheti, ha nincs elég messze a reptér a lakóterületektől...
24-es: Dicséretes az az elszántság, ahogy próbálod védeni a védhetetlent... Elárulom: a magyar viszonyokhoz képest nagyon jó Debrecenben élni! Lehet, hogy téged tűzbe hoz a szennyvízelvezetés kérdése, de számomra nem ez jelenti az élhetőség alapkritériumát: ez - itt Debrecenben - természetes, ennek nem tapsikol senki...
Nekem van összehasonlítási alapom: mi még Pécsett laktunk, amikor a város az EKF-re készült, és végig éltük a nagy eufóriát amit ez a rang jelentett, ill. jelenthetett volna...
És akkor azt hittük, hogy Pécs az ország, a vidék legfejlettebb városa. Akkoriban a pogányi repülőtérre le is szállt egy pár utasszállító "nagygép" is, úgyhogy naponta dobtuk a hátasokat örömünkben.
Korai volt, azóta sincs belőle semmi komoly.
Aztán amikor ideköltöztünk Debrecenbe - amiről mindenki azt hitte hogy egy porfészek - ahogy megismertük, egyre jobban eltörpült Pécs vélelmezett "nagyszerűsége". Amik Pécsett csak tervbe voltak véve, azok itt voltak készen és működőképesen!
Én nem vagyok itt lokálpatrióta, csak a tapasztalataim íratják velem azt amit eddig írtam.
Debrecenben nagyon erős az SSC ágazat, ami a fejlődés legjobb mércéje: https://www.gyakorikerdesek.hu/uzlet-es-penzugyek__karrier-f..
Amit próbálsz elbagatellizálni: a nemzetközi minősítésű repülőtér menetrendszerinti forgalommal - Székesfehérvárral ellentétben - Debrecenben működik. Másfél óra alatt Münchenben vagy Milanóban vagyunk, de Görögországba, vagy Törökországba ugyanúgy innen szállunk fel, mint Egyiptomba vagy épp Bulgáriába. Naponta van gép Londonba - két óra alatt ott vagyunk.
És ezért folyamatosan települnek ide a nagy iparvállalatok is. Ez az egyetlen vidéki, állandóan működő repülőtér, 300 ezer utassal! Az egész Balaton (Hévízzel együtt) sem képes eltartani a Fly Balaton repteret... Az a tervezett 2 milliós Fehérvári reptér ugyanolyan parasztvakítás, mint a szombathelyi reptér ötlete volt! Sokkal kisebbet sem lenne képes egyik város sem eltartani, nemhogy kétmilliós forgalmat! (Pécs sem tudta megoldani az állandó menetrendszerinti légi forgalmat, de még Győr sem - a péri repülőtér forgalmának legnagyobb részét az Audi bonyolítja!)
Csak hogy tudd: előbb lesz Kecskeméten polgári repülés, mint Székesfehérváron egy-kilométeres beton kifutó (ami különben kicsi is lenne, így sz@rt sem ér!)
Itt ugyan nincs Balaton, de egy jó félórás autózással itt a Tisza-tó, ahol nincs betiltva a motorcsónak sem...
Nem akarlak meggyőzni, érezd jól magad ott ahol vagy, csak azt a sok sötét tévképzetet akarom eloszlatni, ami az emberek tudatában van Debrecent illetően.
Ja: és Debrecen kétszer volt főváros!
De nem ezért jó itt élni...:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!