10. 000 Ft alatti áron vásárolt műszaki terméknél hány garanciális javítást kell elfogadnom, és mikor kérhetem a cserét esetleg vissza a vételárat?
Értékhatártól függetlenül egységesen vonatkoznak a garanciális szabályok minden termékre.
Nincs megszabva hány alkalommal javítható garanciában egy termék, ha elfogy a garanciajegy akkor adnak újat és újat.
A termék kicserélése vásárlástól számított 72 órán túl csak csereigazolással lehetséges amit a szerviz állít ki.Ezt pedig a mai szabályok szerint a szerviz jogosult eldönteni mikor állítja ki, alapvetően akkor történik meg ha a szerviz úgy dönt hogy a termék kijavítása aránytalan többletköltséget okozna számára.(Esetenként a szervizekkel lehet tárgyalni arról hogy állítson ki számunkra ilyen igazolást, de ez csak a szerviz jóindulatán múlik).Elviekben ezzel a csereigazolással a vételár visszafizetése is kérhető, de ez is csak a kereskedő jóindulatán múlik, szabályok szerint csak akkor válunk jogosultak pénzvisszatérítésre ha a kereskedő nem tud számunkra az eredeti áruval megegyező funkciókkal rendelkező terméket biztosítani(ártól-márkától függetlenül).
Röviden: 1000x is szervízeltethetünk ha nincs papír a cseréről akkor csak ülünk és várunk.
Nna.. az első az tök hülyeségeket beszél...
Meg kell különböztetni a jótállást és a garanciát, mert a kettő nem egy.
A jótállásnál a műszaki termékekre vonatkozik. A gyártó felelőssége.
A GYÁRTÓ vállalja azt,hogy egy meghatározott ideig a termék hibamentesen fog működni.Általános időtartam szerint ez az idő 1 év.Ez idő alatt, meghibásodás esetén a terméket meg kell javítani.A jótállás kötelezettsége alól csak akkor mentesül a gyártó, ha bizonyítani tudja,hogy a terméket nem rendeltetésszerűen használták.
A szavatossági jog esetében az eladó azért vállal felelősséget,hogy eladáskor hibátlan terméket adott át a vevőnek és a vásárlást követően az hibamentesen fog működni egy meghatározott ideig.a vásárlástól számított 2 éven túl nem érvényesíthető a szavatossági igény.
A jótállás és szavatosság érévnyesítése során a vásárló elsősorban a termék javítását vagy cseréjét kérheti,másodsorban árleszállítást, vagy a termék árának visszatérítését.
Tehát ha aterméked 3 napon belül romlott el, akkor automatikusan kérhetsz cserét és azt kötelező telejsíteni.
Három napon túl, először javítják, ha már 2.alkalommal viszed vissza, akkor kérhetsz árbeni kompenzációt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!