10. 000 Ft alatti áron vásárolt műszaki terméknél hány garanciális javítást kell elfogadnom, és mikor kérhetem a cserét esetleg vissza a vételárat?
Értékhatártól függetlenül egységesen vonatkoznak a garanciális szabályok minden termékre.
Nincs megszabva hány alkalommal javítható garanciában egy termék, ha elfogy a garanciajegy akkor adnak újat és újat.
A termék kicserélése vásárlástól számított 72 órán túl csak csereigazolással lehetséges amit a szerviz állít ki.Ezt pedig a mai szabályok szerint a szerviz jogosult eldönteni mikor állítja ki, alapvetően akkor történik meg ha a szerviz úgy dönt hogy a termék kijavítása aránytalan többletköltséget okozna számára.(Esetenként a szervizekkel lehet tárgyalni arról hogy állítson ki számunkra ilyen igazolást, de ez csak a szerviz jóindulatán múlik).Elviekben ezzel a csereigazolással a vételár visszafizetése is kérhető, de ez is csak a kereskedő jóindulatán múlik, szabályok szerint csak akkor válunk jogosultak pénzvisszatérítésre ha a kereskedő nem tud számunkra az eredeti áruval megegyező funkciókkal rendelkező terméket biztosítani(ártól-márkától függetlenül).
Röviden: 1000x is szervízeltethetünk ha nincs papír a cseréről akkor csak ülünk és várunk.
Nna.. az első az tök hülyeségeket beszél...
Meg kell különböztetni a jótállást és a garanciát, mert a kettő nem egy.
A jótállásnál a műszaki termékekre vonatkozik. A gyártó felelőssége.
A GYÁRTÓ vállalja azt,hogy egy meghatározott ideig a termék hibamentesen fog működni.Általános időtartam szerint ez az idő 1 év.Ez idő alatt, meghibásodás esetén a terméket meg kell javítani.A jótállás kötelezettsége alól csak akkor mentesül a gyártó, ha bizonyítani tudja,hogy a terméket nem rendeltetésszerűen használták.
A szavatossági jog esetében az eladó azért vállal felelősséget,hogy eladáskor hibátlan terméket adott át a vevőnek és a vásárlást követően az hibamentesen fog működni egy meghatározott ideig.a vásárlástól számított 2 éven túl nem érvényesíthető a szavatossági igény.
A jótállás és szavatosság érévnyesítése során a vásárló elsősorban a termék javítását vagy cseréjét kérheti,másodsorban árleszállítást, vagy a termék árának visszatérítését.
Tehát ha aterméked 3 napon belül romlott el, akkor automatikusan kérhetsz cserét és azt kötelező telejsíteni.
Három napon túl, először javítják, ha már 2.alkalommal viszed vissza, akkor kérhetsz árbeni kompenzációt.
"ha már 2.alkalommal viszed vissza, akkor kérhetsz árbeni kompenzációt."
Semmi értelme kompenzációt kérni, mert nincs kizárva, hogy harmadszor is elromlik. Az elfogadott kompenzációval nem reklamálhatok többet és minden javítást 100 %-ban fizethetek.
Ez nem jó ötlet volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!