Mi történik akkor, ha visszajön a szennyvíz?
Naponta hívjuk a szennyvizeseket az elmúlt 1 hétben, mert látni a csatornában, hogy nagyon magasan van a szennyvíz. Mindig mondták küldik a szippantósokat, akik csak reggel szívják ki. 1x volt egy szerelő is, az "megjavította" úgy, hogy csak másnap kellett őket megint hívni. Tegnap már talaszintben volt a szennyvíz magassága, a zuhanyban már nem ment le a víz, a wct lehúzni sem mertük (pedig esténként sokat járok mert terhes vagyok).
Most reggel elvileg kiszívták, még dél sincs, de megint látom, hogy magasan van. 3 ember lefürdik és megint talajszintben lenne. Már hívogatom őket nappal, adtam be emailen hivatalos panaszt is tegnap. Dombon lakunk de minket felfelé kötöttek a hálózatra, szomszédot lefelé. Nekünk még kb 1 méter van felfelé. Ezenkívül mit tudok csinálni? Mi van akkor ha visszajön a szennyvíz és elönti a házat?
Nem tudom értelmezni, hogy mi az, hogy ti "felfelé" vagytok kötve, pedig fontos infó is lehet. Mióta van a bekötés és mióta van gond?
Ha közterületen van dugulás, vagy hálózati probléma, nem szolgáltatási ponton belül, akkor a dugulást a helyi szolgáltatónak kell elhárítania. Naponta tennék írásban panaszt, amíg ezt nem teszik, a második levelemben már lehet számla kompenzációt is kérnék (nem fognak adni, de legelább kicsit dolgozzanak), mert nem megfelelő a szolgáltatásuk, a harmadikban már kilátásba helyezném, hogy hívok én duguláselhárítót, ha ők nem képesek szakszerűen kezelni a helyzetet, a számlát pedig továbbítom nekik.
Ha elöntés keletkezik és az bizonyíthatóen közterületi hálózati problémából adódik, akkor a szolgáltató biztosítója téríti a kárt, de ezzel a tudattal sem ülnék azért nyugodtan otthon. Undi tud lenni, ha egy házban bokáig ér a fekália és a takarítást neked kell megoldani. Szerintem az a pár 10 ezer forint, amit ilyenkor kifizetnek, nem vígasz.
Nem valami okos szakemberek lehetne ha csak kiszivatják a vizet, de az okot nem keresik és nem javítják meg.
Amúgy honnan szivatják? Nektek van valami derító vagy átemelő a telken?
Nehéz elmagyarázni, mert nem tudom a szakszavakat. De a lényeg, hogy a mi szennyvíz csövünk felfelé megy. Nem dugulás lesz, hanem vagy valami érzékelő vagy valami más műszer meghibásodása, de tuti, hogy nem nálunk van a probléma.
Panaszlevelet már írtunk nekik. Most elszívták az összes szennyvizet, ilyenkor pár hétig nem szokott megtelni. De már 1 hete telefonálgattunk minden nap mert mindig csak leszívtak egy kicsit. És estére mindig féltünk, hogy elönt minket. Egyenlőre a "legrosszabb" annyi volt hogy a zuhanyban nem ment le a víz kb 1 centit állt. De akkor is. Elvileg a szerelő majd jön, de bejelentési sorrendben mennek úgyhogy ki tudja mikor ér ide. Nagyon jó, hogy majd 1-2 hét múlva minden nap figyelgethetjük, hogy na most mennyi szennyvíz van. Főleg ha hétvégén nem leszünk itthon és a szarra jövünk haza.
Ha nem dugulás, akkor lehet egy közterületi átemelőben romlott(ak) el a szivattyú(k), úszókapcsoló(k), szintérzékelő(k), akármi(k). Van ilyen, ezzel viszont tényleg nem igazán tudnak mit csinálni, mint várni a karbantartókat és esetleg az alkatrészeket, ők meg addig szippantással orvosolják a helyzetet.
Azt lehetne esetleg megbeszélni velük, hogy ne kelljen telefonálgatni, menjenek menetrendszerűen reggel is, este is. Ha nem elég, akkor telefonáltok.
Egyébként ebben dolgozom, mi ilyenkor abban is partnerek szoktunk lenni, hogy egy közvetlen vezető kolléga/diszpécser számát adjuk ki a tulajdonosnak, hogy ne kelljen a központi telefonszám automatáján átverekednie magát mindig, plusz onnan is idő, mire megérkezik az ágazat hoz az infó, hogy menni kéne, ami már lehet késő. Esetleg kérdezzetek rá, hogy van-e ilyenre lehetőség, mindkét félnek sokkal könnyebb az együttműködés. Az ott dolgozók is csak emberek, azért vannak, hogy segítsenek és érdekük, hogy ne legyen elöntés.
Én csak akkor mennék bele ilyen magán akcióba, ha hívod őket, hogy jön vissza a szennyvíz, de nem jönnek. Ellenkező esetben nagy eséllyel vissza fogják utasítani az igényed. Egyébként bárki hívhat, vannak ilyen cégek, de egy vagyon.
Ne éld meg zaklatásként, ez a dolguk. Mi pont azért szoktunk kiadni "belső" telefonszámot, hogy ne legyen kellemetlen senkinek. Mivel a szolgáltató érdeke is az, hogy ne legyen kiöntés, ez inkább amolyan gördülékeny együttműködés kéne legyen. Te segítesz nekik gyakorlatilag a károkozás megelőzésben, nem egy "probléma" vagy. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!