Fűkasza berántóm mitől lett laza?
Belesassantanék, négy csavar. Mivel lusta szerelő vagyok, vettem olyan marokcsavarhúzó-készletet a piacon, amire rá merték írni, hogy CrV (mostanában néhol látszik, hogy csak bevonat, üsse kavics így több év elteltével), és ilyen gyorszáras markolatban lehet csereberélni a kétoldalas betéteket úgy, hogy beállíthatod a kinyúlást és stabilan fogja. Annak az imbuszos szárait használom kisgép javításkor akkus behajtóba fogva, hogy ne érezzem vég nélküli tökölésnek a szétszedést-összerakást. Azzal nincs tíz másodperc kideríteni egy berántóproblémát. Lehet, hogy az a fajta van benne, amelyik két kis idióta drótdarabot tol előre, ahogy berántasz, és a hőingástól természetesen tovább romlik az addig se túl említésre méltó anyagminőségük. Einhell kaszámon volt ilyen, első berántóhiba után cseréltem a kétkörmösre a tengelyen levő ellendarabot, és pár berántót is markoltam már hozzá a piacon, azóta is ott áll a többi, nem sikerült évek alatt se megölni az orsó közepén a műanyag körmöket, a tengely darabon meg alu körmök vannak, amiket már az alapjárat centrifugál ereje is elemel a kötélorsó körmeitől.
2023. ápr. 24. 13:47
Hasznos számodra ez a válasz?
Vidd vissza, és mondd, hogy most akartad először használni, és rossz, csinálja meg garanciában. :)
Vagy szedd le a berántót, nézd meg, látsz-e valamit. Ha nem, mutasd meg valaki hozzáértőnek.
Több különböző elven működő berántó létezik, piacon a rízbűrűek szerintem 1-2000-ért adnak újat, ha viszed a mintát.
2023. ápr. 25. 19:39
Hasznos számodra ez a válasz?
3/16 A kérdező kommentje:
A berántó most már műkődik. Karburátor is cserélve lett. Be is lett állítva. Mert még szerelőhőz is elvittem.
A mostani gondom. Elsődjére beindul, de pörőg a motor és hajtja alapjáraton a fejet.
Ahogy bemelegszik a gép 5 perc után kb lefulladni kezd. Ha nem nyomom a gázt akkor is , meg ha nyomom akkor is. Mi lehet a probléma? Vki ajánlotta hogy rakjak bele még olajat mert kevés az olaj a keverékem e. Pedig 4 literhez használok 1 dl olajat.
Kérlek segïtsetek.
Valamiért több a levegő. A benzincső szokott így viccelődni, cserélném. Előtte megnézném a karburátort, hogy stabilan áll-e a helyén, meg a csavarjait, hogy finoman de határozottan meg vannak-e húzva. Karburátor alatti tömítés is lehet a ludas, ekkor néznék más szemmel a szerelőre. A hőálló műanyag szívótorok közdarab a karbi alatt szintén tud ilyet, körbecirógatnám, hogy nem repedt-e meg. Szimmeringesnek nem gondolnám, de annak is tünete lehet ez, elvileg nem nulla az esély, hogy gyárihibás valamelyik. A főtengely két végén olajkicsapódást keresve kideríthető. Ha ezek a viszonylag egyszerű esetek lezongorázva, akkor tesztelném másik karburátorral.
2023. máj. 15. 04:00
Hasznos számodra ez a válasz?
5/16 A kérdező kommentje:
Új probléma. Volt szerelőnél. Megcsinálta. Műkődött kb 2 napig.
Új karburátor, tömítések, szimeringes volt, az is orvosolva lett.
Használtam a házsókertbe egyik nap. Tökéletesen műkődött. Majd nagynénémnél is elhasználtam egy tankot. Hagytam pihenni is a fűkaszát. Második tanknál 20 perc eltelte után gázafásra fullad. Pöcre beindul hidegen, melegen. Gázadásra lefullad. Miért? Kérlek segítsetek. Nem akarom megint szerelőhöz vinni. Már 3. - ik alkalom lenne. Új keveréket is raktunk bele azzal is fullad. 1:40 arányba kevertük be , stihl olajjal, azzal a flakonnal amit gyárilag adtak hozzá .
6/16 A kérdező kommentje:
Most néztem meg az útmutatót. 25:1 aranyú keverés ajánlatos. Okozhatja ez a problémát? 40:1 be lett keverve. A stihl ásványi olaj nem szintetikus. Az üzemanyag vagy 2 hetes. Ilyenkor a bekevert keverékben lebomlik az olaj . Ez okozhatta a problémát?
Kérlek segítsetek.
Nem, a 40-es, legalább C betűre végződő ISO vagy JASO minősítésű rész- vagy teljesen szintetikus olajjal. 2 hét semmi az üzemanyagnak. Hasamra ütök: a szerelő cserélte a szimmeringeket, de csapágylötyögést nem nézett, és a régi csapágyakkal pikkpakk szétverte az új szimmeringeket. Ha magadnak csinálod, akkor az 800Ft tanulópénz, meg esetleg még párszáz egy új tömítés. Ha szerelő garanciában becsülettel megcsinálja, akkor neked 0Ft+üzemanyag. Meg hát több idő, mint magadnak. Esetleg pont a henger alatti tömítés a hiba, hogy nem cserélte, aztán ott megy a fars. Olajverődésről szintén felismerhető. Ha magadnak csinálnád, négy csavar meg egy sűrűbb kartonpapírra rányomod a hengert, kivágod és kifúrod ahol mutatja, összerakod határozott, de óvatos koppra húzásokkal átlóban, több körben utánhúzva, amíg még lehet, és van egy jó géped.
2023. jún. 4. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
2023. jún. 4. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
Ja, és nyilván az ilyen többkörös szerelő után megnézném a henger csavarjait, hogy egyáltalán meg vannak-e húzva. Forgattyúsház csavarokat szintén. Olajverődés ott is lehet, ott is van egy nagy kör alakú tömítés, párszáz forintos tömítés készletből illendő mindet betenni.
2023. jún. 4. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?
10/16 A kérdező kommentje:
Sikerült azóta megtalálnom a hiba okát. A rezonancia miatt az üzemanyag ellátó csavar elmozdult. Hisz kínai fűkasza.
Most megint probléma van vele. Mai nap vágtam füvet. Kifogyott a tank. Ugye normális jelenség elkezd elfogyni és hirtelen felpörög a motor. Aztán leállt. De hallottam vmi furcsa kis kattanást. Nem tudom mi volt az . Aztán tankoltam bele, de egyszerűen nem tudtam elindítani. Ötleteket szeretnék.
Kapcsolódó kérdések: