Csőtörés van náluk, kavar a biztosító és a szerelő is, mit tegyek?
Sziasztok! Elég bonyolult helyzetben vagyok, tudnátok segíteni, hogy mit lépjek? A Groupama biztosítónál vagyok.
2021. június 13-án a Garancia24 szolgálaton keresztül bejelentettem, hogy dugulás van, és kértem szerelő kiküldését, aki június 14-én meg is érkezett és el is hárította elvileg a dugulást, ekkor 3.000 Ft-ot fizettem ki pluszban a limit felett.
Június 18-án késő este azonban ismételten dugulás volt, megint elöntötte a lakást a víz, így ismét a Garancia24 szolgálatot hívtam, akik június 19-én egy újabb szerelőt küldtek ki, aki a dugulást elhárította, de megállapítása szerint csőtörés lehet, így csőkamerás vizsgálatot ajánlott, amit el is végeztettünk, és megállapították, hogy csőtörés van, ekkor 53. 927 Ft-ot fizettem ki pluszban. A Szerelő Úr azt mondta, hogy jelentsük be a káreseményt, a főnökét pedig hétfőn (június 21-én) hívjuk fel és aznap kijön, felmér és mond egy árajánlatot, illetve a szombati napról készült számlát is megkapjuk hétfőn e-mailben. A Főnök Úrral június 17-én én is beszéltem telefonon, azt mondta, hogy a biztosító megtéríti a teljes káromat a végén, ha van róla számlám.
Június 19-én is felhívtam a Főnök Urat, de csak az asszisztensével tudtam beszélni, aki azt mondta, hogy aznap helyszínen van, de majd átadja az üzenetet, a számlát viszont nem kaptam meg, azt csak június 23-án küldte meg a Főnök Úr asszisztense (telefonon adminisztrációs hibára hivatkoztak). A Garancia24 munkatársa is keresett aznap, neki elmondtam a történteket, aki elérte A Főnök Urat, de csak pénteken (június 25.) tudott kijönni személyesen, a látogatás alkalmával nem mondott árajánlatot, azt hétfő-keddre (június 28-29.) ígérte, de azt mondta, hogy a július 5-ével kezdődő héten meg tudják csinálni a csőtörést, illetve, hogy „lehet elfelejtette mondani, de a biztosító valószínűleg nem a javítás teljes összegét fogja megfizetni”.
Mivel kedd estig nem kaptam árajánlatot Főnök Úrtól, így a számlaküldésre küldött válaszüzenetben kértem Főnök Úr asszisztensét, hogy küldjék meg részemre az árajánlatot.
A Főnök Úr másnap, június 30-án azt írta vissza , hogy idézem: „Pontos árat a feltárás után tudok kalkulálni. Nagyságrendi költség 300-400 ezer Ft közé tehető.”. Ezek után, még aznap felhívtam az ügyhöz kirendelt szakértőt (mivel hiányzó iratok bekérése tárgyában kaptunk levelet a biztosítótól), elmondtam neki is a történteket, és tájékoztatást kértem, hogyha már 53.927 Ft-ot kifizettem, akkor a 300-400 ezer Ft-ot is nekem kéne megelőlegeznem, vagy legalább az 53.927 Ft-ot visszatérítik-e nekem már most, a szakértő azt mondta, hogy beszél a kollegájával, aki kijön a helyszínre, és akkor neki adjam oda a számlát az 53.927 Ft-ról, amit visszatérít most a biztosító, az árajánlat alapján pedig a javítás nettó összegét megküldik részemre előre, és ha befejeződtek a munkálatok, akkor a nettó-bruttó összeg különbözetét a számla alapján térítik vissza. A szakértő kolléga felhívott, de azt mondta, hogy csak akkor jön ki a helyszínre, ha feltárták, és csak a végszámlára fizet a biztosító. Ismételten felhívtam a szakértő urat, aki azt mondta, beszél a kollegájával ez ügyben és vissza fog hívni 10 percen belül, ez nem történt meg, így megint felhívtam, és azt a tájékoztatást kaptam, hogy még nem tudta elérni a kollegáját, de vissza fog hívni (ez a mai napig – nem történt meg), és addig is kérjek egy konkrét hivatalos árajánlatot a Főnök Úrtól, amit benyújthatok a biztosítónak. Így aznap (június 30-án) megint írtam a Főnök Úrnak az árajánlat kapcsán, amire szintén nem kaptam választ. Hívtam ma a Groupama Ügyfélszolgálatát, akik azt mondták, hogy hívjam a Garancia24-et megint, és szólnak a szakértő kollegának, aki felhív (nem hívott még). A Garancia24 felhívta a szerelőket, de a Főnök Úr csak hétfőn lesz bent, akkor tudja megmondani, hogy mikor tudnak kijönni feltárni (aminek a díját nekem kell megelőlegezni), majd utána tud konkrét árajánlatot mondani. A Garancia 24-től kérdeztem, hogy a konkrét árajánlat alapján a nettót legalább megelőlegezi-e a biztosító, de azt mondták, hogy a biztosító döntésétől függ...
Itt nekem már sok a kavarás, és a 300-400 ezres összeget is kicsit irreálisnak találom (az udvartól, az ebédlőn át a fürdőszobáig kb. 6 méterről van szó, amit bontani és burkolni kell, a burkolólapot mi adjuk). Kérlek segítsétek, hogy akkor most mikor-milyen mértékben fizet a biztosító, vagy mit kéne lépnem. Az otthonban jelen helyzet viszont tarthatatlan: nem tudunk rendesen mosni, fürdeni, de még a mellékhelyiséget sem tudjuk megfelelően használni, mert már szennyvíz is jön fel, így sürgős segítségre lenne szükségem.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Fenyegess meg minden szereplőt, hogy tétlenségüket jogi úton fogod rendezni, ha azonnal nem cselekednek.
Tudasd a helyzeted a médiával: újságok, rádió, tévé. Jó "reklám" lesz a Garancia24-nek, de a biztosítónak is.
Ha már lezajlott, a legrövidebb úton válts biztosítót!
Hivj ki masik vizszerelot es burkolot.
A biztositot hagyd ki.
Nemsok az ar. Felujitasban vagyunk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!