Robi rotációs kapa csigatengelyének aljára lehet tenni zárt csapágyat?
Gondolom, valami oka van, hogy oda nyitottat tesznek, de mi?
A zárt csapágyak el szoktak lenni kenés nélkül.
Olyan nagy hő fejlődne ott, hogy azt az olajnak kellene elvinni?
Az a probléma így, hogy minden vas- és bronzforgács meg bekerülő föld pont ott a csapágynál gyűlik össze, a mostani csapágy is tönkrement.
Ha jók a szimmeringek,nem kerülhetne oda semmi idegen anyag, szennyeződés.
Én 3 éve újítottam fel,mivel az SKF tizenezerbe került volna,síma kínait vettem 2800-ért. Nekem ott duplasoros van.
Ezidáig bírja,pedig itt Szegeden feketeföldben használom.
A bronzkerékről és a csigatengelyről szoktak lekopni részecskék.
A szimering miatt szedtem szét, és láttam, hogy ez a csapágy is a végét járja, már golyó is hiányzott belőle.
Egyszer valamikor egy régebbi kapámat is szedtem szét, az is tele volt szilárd szemcsékkel. Nyilván nem tesznek jót a csapágynak.
Én ugy gondolom a zárt csapágyak sokkal jobb minőségüek .
Bent vagy gyári jó kenőanyag .Kizárt hogy oda szennyeződés bejusson . A sima csapágyazásnál a szimmering az olaj kifolyására ellen van beszerelve.Hogy oda ne tekerjen be fűszálakat,az szinte ki van zárva .Pedig ezen kivűl még fém sapka is van külsőleg .(RK-02)
A bronzból készült alkatrészek is kopnak .
Normális üzemelés közben ott lent már kevésbé meleg a gép
A csigatengely alján lévő csapágyról van szó.
Az egy az egyben átveszi a motor fordulatszámát, ami 3600. Kérdés, hogy egy csapágy ettől mennyire melegszik fel, a hőt el tudja-e vinni a tengely meg a hajtóműház. (A tengely feltehetőleg inkább még hozza is a hőt, mert a csigakerék-tengely súrlódás még olajban is hőt termel.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!