Egy motor régi festésére ráfestettek néhány éve és azt szedném le. Próbáltam neolux higítóval, ami ha lassan is, de oldja, de azért elég sziszifuszi. Melyik higító agresszívabb, persze nem annyira, hogy az eredeti gyári réteget is felmarja?
A hagyományos Kromofág nagyon szépen lepucolja lemezig - itt meg a kérdés, hogy hogyan lehetne megtartani a gyárit.
Nehezen. Higítóval törölgetve lehet talán eredmény, de a régebbi motorokat ugyanazzal a technológiával (anyagokkal) festették a gyárban is, amivel házilag festett az ember. Azaz valami egykomponensű festék, amit meg fog marni a higító is várhatóan.
Nem tudom milyen moci, de ha mondjuk Pannonia és a gyári feketét akarod elővarázsolni, akkor szerintem készülj az újrafestésre: gyárilag alapozó nélkül, egy rétegben festették ezeket a motorokat - pl. a lámpafejről úgy fog lejönni a gyári festék, mintha kergetné a tatár...
Kipróbáltam ma délelőtt: gyári MZ festés fölé kent régi (1993 előtti biztosan) piros festék. 4 réteg papírtörlő a festett részre, azt átitatni higítóval, 10 percre rajta hagyni, utána rossz pólóval/lepedővel ledörzsölni - és már látszik is a gyári.
Legalábbis az enyémen.
És ne szipákold be a nitrohigítót, vegyél fel maszkot. De nem porvédőt, hanem nitróhoz való rendes (igaz drágább) maszkot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!