Gázcirkó folyton elengedi a nyomást, mi lehet a baja?
Van egy régi FÉG kazánunk, ami alatt van egy tágulási tartály, 12 l-es. Ennek az alján van egy cső, amit ki lehet nyitni, erre szoktuk rákötni a slagot, és feltölteni a rendszert 1-1,5-2 bar-ra. Ezt mindig hideg állapotban szoktuk megtenni, tehát amikor jó ideje nem fűtött a rendszer. Na most erre kb 2-3 naponta szükség van, mert a nyomás már a 2. naptól kezdve csak 0-0,2 között van. A radiátorok nem lukasak, azt már megnézettük, és jól is melegszenek, kivéve a konyhában egyet, de az állítólag sosem volt jó, és nem is igazán hiányzik, elég meleg szokott ott lenni.
Nem tudjuk mi lehet a baj, szakembert nem akarunk hívni, mert egy van nálunk (falu), ő meg magyarázat nélkül feltöltené, majd elmenne.. Szeretnénk rájönni, hogy lehet ezt úgy beállítani, hogy ne kelljen töltögetni. Olvastam, hogy talán magát a tágulási tartályt kellene újratölteni, levegőtleníteni..
Szóval segítséget kérek, teljesen laikus vagyok, úgy magyarázzatok nekem... :)
Nézegettem egyébként fórumokat, de egyszerűen nem találok erre választ!
Előre is köszönöm!!!!!
Nem értek hozzá,csak találgatok én is...
Nem lehet,hogy a tágulási tartály lufis(gumibelsős) és az kilyukadt?
Ha sehol sem csöpög el a víz,akkor az van amit a 2 írt.
Ez az után töltögetés addig fog menni,amig a lufi meg nem telik .Amikor ez megtelik,már nincs hova tágulni a víznek,ahogy melegszik a víz,gyorsan emelkedik a nyomás ,majd a kazán biztonsági szelepe nyít is ki .A tágulási tartály kell kicsrélni,és a dolog meg is oldódott.
Pedig előbb~utóbb szerelő kell...jön az igazi tél!
Én a helyedben pontosan megnézném a kazán típusát,és például megkérdezném ettől az embertől,hogy mi a véleménye,tanácsa... (úgy gugliztam ki)
Ezek nem javíthatók,kell venni egy külső tágulási tartályt.
A lufi gyárilag 1 bár nyomáson van .A szerelők azért ezt le szokták ellenőrizni,erre az értékre beállitani .Az előírt nyomást aztán a vízfeltöltéssel állitod be .