Terveztem egy gőzgépet, ez így működőképes?
Ez lenne a tervrajz.Ne a külalakot nézzétek, hanem azt, hogy ez a mehanizmus működőképes-e.ja és a dugattyú fölött lévő dolog a kerék akar lenni amit meghajtana csak azt elfelejtettem odaírni.





Az alsó holtpontból hogy indulna el?
A tartályra szerintem egy biztonsági szelep mindenképp kellene mert esélyes így a bumm-ra.





Nem vagyok otthon gőzgépes témában, de az addig tiszta, hogy felfelé a gőz nyomása elindítja - ha felért, akkor tegyük fel elindul lefelé - de a gőz nyomása ellen, így a gőz fékezni fogja a dugattyút. Hogy valamennyire működni tudjon a lefelé mozgás során el kellene engedni a gőzt pl. a szabadba, vagy legalábbis elzárni az útját átmenetileg.
Szerintem foglalkozz még egy kicsit az elmélettel mielőtt építgetni kezdesz. :)





Az az első gond szerintem, hogy az alsó holtponton a hajtókar függőlegesen áll a dugattyú tengelyközéppontja és a forgattyús tengely középpontja által meghatározott tengelyen. Ebbe az esetben a gőz el sem tudná indítani a rendszert és a túlnyomás miatt felrobbanna, azaz valami engedne.
Ez a rendszer csak akkor lehetne elviekben is működőképes ha több dugattyú lenne és vezérelve lenne, hogy mikor melyikbe jusson a gőz.
Mivel ez a rajz ilyet nem tartalmaz szerintem működésképtelen.





" Ebbe az esetben a gőz el sem tudná indítani a rendszert és a túlnyomás miatt felrobbanna, azaz valami engedne. " - Azért elég kicsi az esélye, hogy hajszálpontosan a holtpontban állna meg - az megeshet hogy elindul fordítva mert a holtpont előtt állt meg és a következő nyomásnövekedésre ellenkező irányba indul meg.
Nem véletlenül csináltak kettős működésűeket, ott jobban ki lehet használni a gőzt. De a vezérlést (a gőz bejutásának vezérlését pl. szeleppel) ilyen rém egyszerű dolognál sem tudod elkerülni.










Mármint mi 100%? Az hogy ez a szerkezet (ha működne) csak alsó holtponti helyzetben áll meg? Akkor ha megszünteted az összeköttetést a közlőmű és a gőzgép között + a forgattyústér nyomására vagy az alá csökken a nyomás a munkahenger "nyomott" oldalán, utána pedig úgymond "magára hagyod" (eltekintve súrlódásoktól), akkor talán igen, a dugattyú tömegétől.
Maradjunk annál, hogy az ábra szerinti gép nem lenne működőképes.





Az a 100% , hogy az elvi alaphelyzete az alsó holtpont, amikor hideg a víz a kazánba. Arról ír a kérdező, hogy a dugattyú súly viszi majd vissza a dugattyút ha a gőz felnyomta. Ha nincs gőz a dugattyú az alsó holtpontba fog kerülni. Egyébként ha nem így lenne hogy lenne forgó mozgás a végén?
Szóval abban megegyezünk , hogy nem működne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!