Az elektromos kisgépeknél pld. Flex, a komutátornál a szénkefe menyire szikrázhat? És az baj ha szikrázik?
Előző válasz sürgősen felejtős!
A helyes válasz az hogy a kommutátornál pont az a baj hogy nincs szikra(ekkor már nem működik a gép sem).A szikra a normál működés jele, nem lehet viszont meghatározni hogy mekkora a szikra nagysága, kb azt lehet rá mondani hétköznapi példával hogy egy öngyújtó szikrájával megegyező méretű.
Húúú #2-es, te nagyon nem értesz hozzá, és ezt ráadásul meggyőződéssel teszed.
Ahol szikra van, ott túlzott hőhatás is, elég a kommutátor és a szénkefe is.
Ahol szikra van, ott van megasfrekvenciás zaj is. Nagy poén, amikor a szomszéd úgy teliszemeteli a hálózatot, hogy nem tudsz tv-t nézni.
Stb.
Normális helyen a szikrával (elektromos ívvel) hegesztenek. Még is ez a kommutátornál miért is lenne természetes???
Nem szabad, hogy legyen szikra.
#3 as! Te viszont nagyon okosnak képzeled magad,olyan okosnak,hogy nem is a kérdezőnek válaszolsz először ,hanem egy másik ,jószándékú válaszolót hurrogsz le.
Visszataszító itt néhány kötekedő beleugatása.Különösen ,ha félrevezeti a kérdezőt.A 2.nak igenis volt valamennyi igaza ,legfeljebb a hasonlatával lehet vitatkozni.
#4-es! Az #1-es is én vagyok, így először a kérdezőnek válaszoltam.
Mellesleg az eddigi hozzászólások közül egyedül a tiéd nem témába vágó, így jobban jártál volna, csendben maradsz.
#3-as volna, ha nem sikerült volna rájönnöd...
1-es vagyok elektrotechnikus, tehát szakmám is és több éve szerelek kommutátoros gépeket(is).
Elhiheted nekem hogy a kommutátornál természetes a szikra, ha pedig vitatkozol velem akkor légyszives magyarázd el hogy a csodába működne szikra nélkül a kommutátoros motor(ugyanis a szénkefe és a kommutátor felülete közti néhány tized milliméteres légréteg van amin az azon átfolyó áram húz szikrát így jön létre az áramkör)!
Szikra nélküli motor a csúszógyűrűs forgórészú motor ahol fizikai kontaktus van a forgórész és a csúszóérintkező közt így nem jön létre ív(szikra).
Gyöngyöző szikrázás természetes jelenség a kommutátoros motornál hiszen amikor egyik szeletről átcsúszik a másikra ott változik az áram iránya(és a mágneses téré is,mert ugye ettől forog a gép)és a szeletek között ugye hézag is van ahol átfut a kefe megszakad az áramkör rövid időre és ugye szikra képződik.Nem lángoló a kollektort körbefutó hanem pici gyöngyöző.Ezt a szakember(vagy hozzá értő)
megérti,a kibic meg az okostojás nem!!
De ha gondoljátok belinkelem a kommutáció időbeli lefolyása nevű tételt(Villamos gépek és mérések) úgy 3-4 A4-es oldal és azt lehet csemegézni:))
Villszer.
#6-os! Már ott kamuzol, hogy te vagy az #1-es, mert nem te voltál, hanem én. Nincsenek tizedek, ezt elhiheted, a kommutátor és a kefe összeér, ezért kopnak, ezért kell időnként szén/bronzkefét cserélni, és még ritkábban, felszabályozni a kommutátort. Egészen minimális, gyakorlatilag nem látható szikra a megengedett, az is akkor, amikor egy új szegmens fordul be a kefe alá, illetve egy régi fordul ki alóla, de ez egy rendesen méretezett motornál a megfelelő fojtótekercsek és kondenzátorok (ívoltás) miatt nem alakul ki.
De hisz ezt neked tudnod kéne, hisz a szakmád, elvégre "elektrotechnikus" vagy!
Egy kis szikrával milyen" nagy tüzet gyújtottam"
Köszi a válaszokat,amúgy nem nagyon szikrázik a gép,szereintem ez természetes
Jaja.
A lényeg: Olcsó, gagyi gépeknél elmegy egy kevés, éppen észrevehető szikra, komolyabb, márkás gépeknél semmit sem szabad látni. A 15 éves DeWalt flexem, felpörgésnél kicsit szikrázik, utána semennyire sem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!