Kocsibeállót szeretnék építeni. Az alapterületet betonozzam, vagy gyeprács betonelemekkel rakjam ki szerintetek?
a betonnal az a baj, hogy rendes alap nélkül süllyedni fog. a rács is. szerintem egy ilyennel (van sokféle, csak én most éppen ezt találtam meg) jobban jársz:
Szia!
A gyeprács burkolókő alá természetesen kell "alap". Nálunk 15 cm vastag murva feltöltés van, a szomszé betömörítette nekünk. Egy személyautó alá ez teljesen elég.
Ha szimplán betonozol, akkor nem csak a süllyedéssel van baj, hanem a beton minőségével is. Ha nem megfelelő cementből csinálod, akkor gyenge lesz. Ha nem teszel bele kloridálló és fagyálló (légbuborékképző) adalékszert, akkor télen szétfagy, valamint a gumival ráhordod a sós hólét, ami tönkreteszi. Pár év után szedheted fel.
A kollega által linkelt gyeprács alatt is megfelelő aljzatot kell kialakítani. Valamint ez műanyag, egy idő után lebomlik, töredezik. Persze ez is gyártófüggő.
Szóval én a gyeprácstéglát ajánlom neked.
Előző vagyok.
A műanyag ráccsal még az a gond, hogy kevésbé vezeti el a csapadékvizet.
Ezzekkel a gyeprácsokkal az a legnagyobb baj, hogy télen nehéz hómentesen tartani. Ráhordod a sarat,ha picit rosszul teszed le törik(A műanyagnak) a széle.És én még nem láttam olyan helyet ahol rendszeres használat mellett szép lett volna a gyep benne.
Az , hogy megsüllyed e a beton azért függ a talajtól, egy jól tömörödő agyagos homok, pl. nem süllyed, és azzal is lehet lassítani a süllyedést ha teszel a betonba térhálót.
A betonozás, és a gyeprácsozás is kb. ugyanannyiba kerül mert elég borsosak ezeknek az árai.És szerintem nem is praktikus.
Nálunk majdnem 80m2 a kocsibeálló,a gyeprácsot a drágasága, és hólapátolhatatlansága miatt elvetettem.A maradékok közül legolcsóbbnak azt találtam, hogy 15cm sóderágy, és arra beton.Annál egy fokkal drágább, de (szerintem) szebb a bontott tégla betonágyba rakva.megsavazva. Aztán a térkő.
A tégla maradt, szerintem szép lett, és tartós is.
A te esetedben:
Kocsibeálló kiásása ha te csinálod ingyen van, ha hívsz valakit akkor az kb 1 napi meló, 10e ft.
20m2 esetében a sóderágy 20cm vastagon 4m3 olyan 22e ft.
Térrács: 15-20e ft.
A beton rá 10cm vastagon olyan 2m3 ez elég kis mennyiség, megéri neked keverni,2m3 sóder+ 4q cement. 25e ft.
Az én megoldásomat nem tudom mennyire jönne ki nulláról, mert én egy saját melléképület bontásából származó téglát használtam.
Hatodik éve van műanyag gyeprácsunk. A kapható legolcsóbbat vettem, akciósan. Semmi baja.
2 csíkban van, 25 m hosszan. Az udvar kb. 9%-os lejtésű, a garázs a kaputól 25 méterre van, szilárd útcsíkok nélkül esőtől átázott, havas udvaron lehetetlen felhajtani. (Az autó rendesen kapaszkodik, így sincs semmi baja a rácsnak.)
Hosszában raktam le, hogy különböző nyomtávú autókhoz megfeleljen: másfél lap szélességben (nagyon könnyű -hosszában is- kettévágni).
Az udvar kötött talajú, kapával kicsit mélyebb ágyat vájtam ki, mint a rács magassága, szintezéshez hosszirányban egy tetőlécet, oldalirányban vízmértéket használtam. Kis földréteget szórtam vissza (1-2 cm-t) és lefektettem, majd lapáttal ráterítettem a kivájt földet és a lapáttal, vonókapával (saraboló kapa), majd söprűvel elrendeztem a gyeprács tetejéig. Néhányszor végigautóztam rajta, amelyik méhsejt formából a kerék kiemelt rátapadt földet: pótoltam.
A füvet azért nem említem, mert kevertem a visszatöltendő földbe fűmagot, de elenyésző mennyiség hajtott ki, az is lejáródott. Így jobban látszik az út.
Semmi sóderágy, homok és egyéb. (Addig is beitta a vizet a föld.)
Karbantartás: kis kertész kanállal pótolom, ha néha kikap a kerék egy-egy vizes földdarabkát, ha pedig ráhordódik föld, azt vonókapával lehúzom. (Nem gyakori feladat.) Télen sem sérül hóeltakarításkor, mert a föld szintben van a gyepráccsal.
Előnyei:
- kis súlya miatt személyautóval vittem haza, két alkalommal (ráadásul adottság volt, hogy a munkahelyem közel volt egy barkácsáruházhoz, külön pénzbe nem került a szállítás, de amúgy is olcsóbb más anyagok szállításától);
- nagyon gyorsan leraktam egyedül;
- dekopir fűrésszel vagdostam el, de lombfűrész lappal is lehet, csak nem olyan gyorsan);
- nem kellett beton megkötésére várni (rögtön használhattuk, kutya nem sétált a friss betonon, nem kellett megkötésig locsolgatni stb).
Egyéb:
- 10 köbméteres szippantós autó 3 hetente jön be úgy a harmadáig és álldigál rajta a szippantás alatt (nem tőlünk visz ennyit, csak ekkora autója van a vállalkozónak), nemegyszer már harmadig-félig megtöltve érkezik hozzánk. A gyeprács azon a részen ugyanolyan sértetlen, mint másutt.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!