Kétütemű motoroknál pontosan mi a szivató feladata?
Például fűkaszánál azt látom hogy a szivató lényegében egy lapja ami vagy nagy átmérőn engedi át a levegőt vagy csak egy kisebb lyukon. Nyilván kevesebb levegő = nem olyan jó égés.
De pontosan mi a célja a szivatónak? Miért állítható vele a beszívott levegő mennyisége, miért nem fix hogy mennyit tud szívni a karburátor?










A meleg motorhoz van beállítva a karburátor.
Hideg motorban a benzin egy kis része lecsapódik a szívócső, a motor (forgattyúsház!) hideg felületein, nem marad elegendő az égéshez. Ezt a hiányosságot pótolják vagy külön fúvókával, vagy egyszerű gépeken azzal a lapkával, ami azt teszi, amit az első írt.





Régen a 4-ütemű Ladának is ilyen szívatója volt, a műszerfal alatt lehetett kihúzni egy gombot, utána indítani.
Később volt egy másik autó, melegedésre automatikusan nyílt a fojtószelep, ott a hűtővíz melegített egy bimetálos megoldású szerkezetet.
De átalakítottam kézi szívatósra, hogy csak addig szívasson, amíg én jónak láttam, mivel hajlamos volt a kelleténél tovább is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!