A képen szereplő szelep szelencéjénél csöpög a víz. Kicserélhető egy ugyanilyen szelepből?
Egy ugyanilyen szelep van nálam felszerelve, mint ami a képen látható:
Van belőle új, tartalék példányom. Sajnos a felszerelt szelep komplett csere szempontjából hozzáférhetetlen helyen van, nagyobb bontás nélkül nem tudom kicserélni.
Ki lehet csavarni a belsejét, és átrakni egyik új szelepből a régibe?
#3
"Csempeszelepnek hívják" - A fotón 6/4 colos Peets tolózár van!
"felszokták marni szelepfészek maróva" - Nem lehet felmarni, teljesen más kialakítású.
Ha kitekered, jó eséllyel kitudod cserélni a gumi tömítést. Ha nem javul, forrasztasd le a szelence és tengely találkozásánál...
A forrasztás alapvetően jó ötlet, ha folyamatosan csöpögni fog, és már nem használom a szelepet, akkor megcsinálom.
Viszont egyelőre a szelepet használom, egy vegyestüzelésű kazán elzárószelepéről van szó. Nem fűtök gyakran vele, viszont ha nem használom, elzárom, hogy ne működjön radiátorként a kazán.
Az az érdekessége a dolognak (számomra), hogy ha hideg a vízkör, akkor csepeg, ha fűtök a kazánnal, akkor nem csepeg. Biztosan kitágul benne a meleg hatására valami úgy, hogy elzárjon.
Amúgy elég érdekes a szelep belső felépítése, tömítés nélkül zárja el a víz útját zárt állapotban, simán csak réz a rézen érintkezik olyankor (megnéztem a tartalék példányon).
Nekem csere után is csöpögött.
Végül vettem hozzá egy új O gyűrűt.
Új szilikonosat ami még nem volt megkeményedve.
Most látom csak: Ez két helyen is szétcsavarható? Először a szelencénél, másodszor a szelep résznél?
Csak azért kérdezem, mert nem akarom erőltetni, ha a fenti részen nem szedhető szét.
A képen tolózár látható, ezért érintkezik réz a rézen, mégpedig sárgaréz, mert ez önmagában is kiváló tömítőanyag. Sok autó olajteknőjénél a leeresztőcsavar alatt is sárgaréz tömítőalátét van.
Namost ha a szelencénél ereszt, akkor neked két O-gyürüt kell cserélned. Mert ebben a tolózárban kettő van. Egyébiránt ennek a fajta tolózárnak minden alkatrésze szabvány szerinti és csereszabatos. Tehát minden alkatrész külön-külön is cserélhető. Tehát ha van 2-3 rossz példány más-más hibával, könnyen lehet hogy 1 jót tudsz belőle csinálni. Ha a másikba jó az O gyürű, elég akár azt átrakni. O gyürűt gyártanak egyébként többfajta gumiból, a szilikongumi a legjobb amelyet már valaki javasolt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!