Milyen lyukasztóval lehet tömítőlemezbe lyukat csinálni?
Kérdező muszáj a "tudományok" rovatba minden banális munkafázishoz új kérdést nyitnod? Érteni véljük, hogy gázbojler és meg kell berhelned, de ha ennyire nem megy a dolog, akkor talán mégiscsak a szerelő lenne a megoldás - nemde?
Tehát vegyük sorra ezeket az akadémiailag húzós témákat:
A 4mm-es lyukakat standard barkácsboltban kapható lyukasztókészlettel érdemes csinálni, de ha véletlenül nincs ilyen, akkor bármilyen vas, bronz, stb. fémcsövecskét túrunk hozzá a sufniban, amit élesre köszörülünk a villanyköszörűn (mely családtagként már a gondolatainkat is előre kitalálja). A puha anyagot átviszi egy régi zsebrádió teleszkópantennájából kivett sárgaréz cső is - mely nyersanyagforrás értelemszerűen egy egész készletnyi mérettartománnyal bír. Ha mégis kissé szűkebb lesz a lyuk, akkor kúpos reszelővel kissé tágítható utólag.
A 12mm-es lyukakat én úgy szoktam csinálni, hogy karckörzővel mindkét feléről körbehúzom, és a végén egy éles sniccerrel fokozatosan átvágom az anyagot. A pontos pozíciót és az átfedést a középen gombostűvel átszúrt központlyuk adja. Igénytelenebb alkatrészeknél egy ceruzával vagy vékony filctollal készült vonal mentén is ki lehet vágni sniccerrel az anyagot úgy, hogy esztétikailag és funkcionálisan is 100%-os lesz az eredmény!
Azért "fáj", mert ez a probléma annyira banális, hogy nem számít "tudományos" kérdésnek. Lyukasztót meg bárhol vehetsz, de ha ráérsz, akkor már Kínából is meghozza a posta.
Ha kőüzletben veszed, még reklamálhatod is a selejtet. Gondolom nem iparszerű tömítésgyártásra akarsz beállni - mert ha igen, akkor konzultálj egy technológussal és alkalmazd őt az üzemi folyamat kidolgozására.
Még megjegyezném:
"Fúróval" elég nehéz lehet egy azbesztszálas anyagot, vagy gumit normálisan kilyukasztani.
Meg olyanokat kérdezel "hogy mi a tömítés neve". Minden épeszű ember utánanéz a szakkereskedésekben a kérdéses csődarabbal a kezében, és ha nem tartanak olyasmit, akkor a felhasználó kivágja maga a szükséges darabot. Aki pedig rendszeresen javít az azt is tudja, hogy a gyártók vagy komplett felújítókészletekben forgalmazzák a csip-csup tömítéseket - vagy (gázberendezések esetén) csak a márkaszervizekbe adják, hogy a sok "szaki" ne repítse levegőbe a társasházakat.
Persze ez nem az igazi érv, hiszen az a dolog lényege, hogy mindig cseréld le az egész berendezést - vegyél "modernebbet", "zöldebbet", "formásabbat", stb.. Egy mai gépjármű például már teljesen javíthatatlan, hisz valakinek vagy esztergája, vagy mikrokontroller-progamozókészlete van - és még van sok egyéb szakmai buktató is ha netán mindkettő meglenne.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!