A 3fáziu motor hogyan tud forogni? A konnektorba ugye van nulla itt nincs. Akko ez hogyanis van.
9# válaszával már kezdek valamit. Szedtem szét motort láttam. Jól el tudom kébzelni a dolgokat mozgásokat ebbe jó vagyok.
Rákötöm a villanyt,lesz egy mágneses tér körbe ugye.
Ne keverjetek bele. Kövessétek a lépést. Azt a vasat ami a tengelyen van valahogy megforgatja. Erre nem jövök rá. Vasat vonzza, oké mégse értem.
A fúrógép (ha kézi fúrógépre gondolsz) annak teljesen más motorja van mert univerzális. Az megyen váltó és egyenfeszről is.
Amit te kérdezel az a háromfázisú aszinkron villanymotor, erre keress rá, találsz ábrákat is a működésről. Ha meg akarod érteni akkor jól bele kéne magad ásni meg meg kéne tanulni a fizikát, mert nem olyan egyszerű mint amilyennek tűnik, mondom ezt mérnökként.
A motor biztos más igen. De működnie hasonlóan kell. Érted?
Mindegyik mágneses dologgal működik. De amit én kérdezek az az aszinkron, annak a tengelyén nincs így mágnes sem sem villanyrávezetve.
Akkor ez hogyan forog, mitől
A 3 fazis egy forgo magneses mezot hoz letre az alloreszben. A forgoresz pedig egy 2 polusu elektromagnes. Ahogy forog a magneses mezo a 3 tekercsben, mindig a kovetkezo tekercs magahoz huzza a forgoreszt. Eloszor az 1. fazis huzza, majd par mili secundum mulva a 2. fazis, par mili secundum mulva a 3. fazis, vegul par mili secundum mulva ujra az 1. fazis es igy tovabb.
Mikor valamelyik fazis elkezdi huzni, a feszultseg sinus hullam novekedik. Ha a sinus hullam elert a felso holtpontra, elkezd csokkenni. Ahogy csokken, a masik fazis sinusa mar novekszik, azaz viszi tovabb a forgoreszt.
Azt hogy viszi, ugy ertsd mint magneses vonzas.
Hasonloan mint a videon. Lathatod benne, hogy ha a fazissorrendet megforditod, a masik iranyba forog mivel a forgo magneses ter iranya megvaltozik.
A #15 valaszodra valaszolva. Azert nincs abban az aszinkron motorban amit emlitesz, magnes es villamos bekotes a forgoreszen, mert egy rovidre zart forgoreszu motorrol van szo. A forgoreszen ugyan ugy meg van a tekercseles, csak a kivezetesei rovidre vannak zarva. Ebben a forgoreszben az alloreazen forgo magneses mezo indukal feszultseget, az indukalt feszultseg aramot hajt a forgoreszben, igy kialakul a magneses ter. Ezt a magneses polust huzza magaval az alloreszben forgo magneses ter.
Azert aszinkron motor a neve, mert az allo reszben mindig fix, a halozattal megegyezo frekvenciaju forgo magneses ter van. Ellenben a forgo reszben, mivel valamennyivel lemarad az alloresz magneses teretol, kisebb frekvenciaju feszultseg indukalodik, azaz kisebb sebesseggel forog. Pl. egy 3 ezres percenkenti fordulatu magneses terben a forgo resz csak 2950-et forog. Nincs szinkronban a ket fordulat, ezert aszinkron motor. A masik neve az indukcios motor, ezt pedig az alloreszben forgo magneses mezo hatasara a forgoresz tekercselesben indukalt feszultsegrol kapta.
A masik a csuszogyurus aszinkron motor, ott is rovidre van zarva a forgoresz tekercseleses, csak nem a forgoreszen, hanem csuszogyurukon keresztul kivulrol zarjak rovidre.
Ez már egész jó így, érthető. Köszi.
Közbe összefutottam a második szomszéddal. Nála is megkérdeztem, így mondta ő is. Annyit még mondott, hogy az a forgórész is tekercselt, a vasba vannak alumínium rudak a végen megy alumínium gyűrű. Erre emlékszem is. Aztán ezért lesz ebbe is feszültség meg áram aztán mágnester. És így forog.
Szóval megvan itt is a mágnestér, így lesz.
Köszi utolsó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!