Albérletet adnék ki, hogyan?
40ezer ft-ot kérek el a bérlőtől, a rezsi költséget (számlákat) pedig ő fizeti be. A bérlőm kap albérlet támogatást, tehát kell adnom majd neki számlát.
Mi az első lépés? Be kell mennem a NAV-hoz adószámot kérni? Kell valami nyomtatványt kitölteni?
Ha 40ezer ft-ot kapok, abból mennyit kell befizetnem, mikor és hova? Adóbevalláskor ezt, hogyan kell bemutatnom?
Ha jól tudom, akkor 15%-ot kell fizessél a NAV-nak, de vannak olyan hírek, hogy jövőre eltörlik, ebből nem tudom mennyi az igaz.
Mindenképpen be kell menj a NAV-hoz, ott ezekre a kérdéseidre mind választ kapsz. Nyomtatvánnyal is ellátnak.
Ha jól tévedek, akkor 100ezer Ft/év alatt nem kell adót fizetned.
KIZÁRÓLAG közjegyzőn keresztül add ki, ha nem akarsz bajt a későbbiekben -az esetleg nem fizető- bérlőddel!!!
Adó 15%, van adóelőleg. Adószámosként nem tudom mi a menete, de ha már úgyis a NAVnál jársz mondják el.
Vagy 10% költségátalányt választasz, vagy tételesen költségelsz, akkor lehet érvényesíteni értékcsökkenést.
A rezsi és adó viszonyát most változtatták, a józan ész irányába!, annak is után tudsz nézni.
Bérlőd kérdezze meg, hogy mindenképpen számla kell-e, vagy elég amit magánszemély tud adni.
Elsőnek bemész a NAV-hoz. Ott kapsz 7-es adószámot. Azzal tudsz venni számlatömböt és azzal meg tudsz számlát kiállítani.
A számlákat NE a bérlő fizesse, ha nem neki szólnak. Mert ha nem fizeti, akkor 1-2 év múlva te fogod nagyon megszívni, nem ő.
Az adót nem tudom, nekem a könyvelőm intézi, de csak emiatt nem kell könyvelő, nekem amúgy is van a cégem miatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!