Kezdőoldal » Otthon » Albérlet » A jelenlegi ADÓZÁS? Csak...

A jelenlegi ADÓZÁS? Csak BIZTOS választ kérek!

Figyelt kérdés

A JELENLEGI 2018-ra vonatkozó szabályok szerint hogy kell albérlet után adózni?

A-tól Z-ig érdekel, mi a menete.

Be kell-e valamit valahol jelenteni, pl. hogy kiadom?


Mert ezeket úgy értelmeztem, hogy nem adóköteles:


"Az adózás rendjéről szóló törvény 16.§-a szerint, adóköteles tevékenységet csak adószámmal rendelkező adózó folytathat, de a 22. § (16) bekezdése értelmében bérbeadás esetén ez nem kötelező, ha a bérbeadási tevékenységre nem választja az áfa-kötelezettséget és a bérlő nem kér számlát, és nem egyéni vállalkozó magánszemélyről van szó."


Ha biztosan tudod az ezévre ( 2018 )vonatkozó szabálytokat, csak akkor írj!

Köszönöm!



#adó #adóköteles #albérlet #bérleti szerződés #adózási jogszabályok bérleményre vonatkozóan
2018. jún. 1. 13:14
1 2 3
 11/21 A kérdező kommentje:

Köszönöm, nagyon hasznosakat írtok!


A rezsi bonyolít nagyon. Nem kérhetem el a rezsiszámlákon szereplő összegeket, mivel azok a kiadó lakás és egy másik lakás fogyasztásai összesen. Így a bérlő nevére sem írathatom az órákat.

Talán a lehető legprecízebb volna a két lakásban lakó személyek száma szerint részarányosan számolni a rezsit. De gondolom ezt nem engedi meg a jogszabály. KábelTV, Internetköltség elosztása nem is tudom, hogy lenne szabályosan lehetséges, mikor egy előfizetés van a két lakáshoz.

Talán a fix rezsi lenne járhatóbb út.


Nem tételes adózás esetén is lehet kiadásom (a rezsi)?

2018. jún. 2. 19:39
 12/21 anonim ***** válasza:

Minden szabályos ha a szerződésben kikötitek. Számolhatod részarányosan a rezsit, ha tudod bizonyítani átvételi elismervénnyel, vagy átutalással, hogy ennyi összeget vettél át rezsi címen a bérleti díjon felül. S rögzítve van a lakásbérleti szerződésben, milyen módon, milyen arányban fizetik neked a közüzemi díjakat a bérlők. Persze ezt csekkekkel, átutalással bizonyítani kell a nav felé.


Nem tételes adózás esetén nem számolhatsz el semmit! Levonod a 10%-ot és annyi.

2018. jún. 2. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 anonim ***** válasza:
A jogszabály nem szabja meg, hogy te mit kérsz el rezsinek. Annyit kérsz el és olyan módon, amennyiben a bérlővel megállapodtok. Az adózás szempontjából viszont szembe kell tudnod állítani a költségedet a bevétellel, különben a rezsi gyanánt beszedett pénzt is le kell adóznod.
2018. jún. 2. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 anonim ***** válasza:
7: Az amortizáció évi 2%, ha jól értelmezem, akkor a vételár 2%-a, és törvényileg szabályozott ez a %, de nem olvastam, csak mondták, tehát azt is csak gondolom, hogy az SZJA-ban lehet.:)
2018. jún. 2. 23:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 anonim ***** válasza:

Én is hadd kérdezzek:

Ügyvédi költséget (lakásvásárlás, jogi tanácskérés a kiadáshoz) , közjegyzői költséget (bérleti szerződés), adótanácsadás költségét, utazási költséget, telefon- és internetköltséget el lehet számolni költségként, tehát levonható az adóalapból?

2018. jún. 2. 23:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 anonim ***** válasza:
Azt lehet elszámolni, ami a kiadási tevékenységedhez szükséges. Ezek közül az ügyvéd, közjegyző, adótanácsadó biztosan rendben van. Az utazás, telefon és az internet nekem már kicsit necces. De ha pl. hirdeted a lakást az interneten és a hirdetés pénzbe kerül, akkor azt elszámolhatod.
2018. jún. 3. 00:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 anonim ***** válasza:
16: Hát pl. a lakás felújításához, berendezéséhez rengeteget autóztunk városszerte, először a kinézéshez, és a bemutatótermekbe, ahol árajánlatokat kértünk, azután a dolgok hazaszállításához. Ehhez nyilvánvalóan rengeteget telefonáltunk is, mert ez nem egyemberes munka, tehát üzletekbe, barkácsboltokba, szakiknak, egymásnak.
2018. jún. 3. 00:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 anonim ***** válasza:
.. még van, amihez vidékre is el kellett mennünk, mert ott volt a bemutatóterem.
2018. jún. 3. 00:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 anonim ***** válasza:
A másik: ha egy munkát nem szakemberrel végeztetek el, hanem magam csinálom meg (pl. tapétázás, festés, stb.) arra tudok költséget elszámolni? Mondjuk szakember elkérne valamiért 100 000 Ft-ot, de én magam végzem el ezt a munkát, tehát mondjuk ott dolgozok 2 hetet ahelyett, hogy valakit megfizetnék.
2018. jún. 3. 00:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 anonim ***** válasza:

Még azt elfelejtettem írni, hogy a 100ezer Ft feletti ingóságokat nem lehet költségként elszámolni, csak átalányamortizációval, ami szívás.


A saját felújításból csak azt tudod elszámolni, amit számlával tudsz igazolni. Tehát sajnos csak a tapétát és a festéket, magát a munkát nem számolhatod el.

Az autó használattal kapcsolatban itt egy leírás: [link]

Én inkább megkérdeznék egy adótanácsadót.

2018. jún. 3. 01:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!