Kezdőoldal » Otthon » Albérlet » A jelenlegi ADÓZÁS? Csak...

A jelenlegi ADÓZÁS? Csak BIZTOS választ kérek!

Figyelt kérdés

A JELENLEGI 2018-ra vonatkozó szabályok szerint hogy kell albérlet után adózni?

A-tól Z-ig érdekel, mi a menete.

Be kell-e valamit valahol jelenteni, pl. hogy kiadom?


Mert ezeket úgy értelmeztem, hogy nem adóköteles:


"Az adózás rendjéről szóló törvény 16.§-a szerint, adóköteles tevékenységet csak adószámmal rendelkező adózó folytathat, de a 22. § (16) bekezdése értelmében bérbeadás esetén ez nem kötelező, ha a bérbeadási tevékenységre nem választja az áfa-kötelezettséget és a bérlő nem kér számlát, és nem egyéni vállalkozó magánszemélyről van szó."


Ha biztosan tudod az ezévre ( 2018 )vonatkozó szabálytokat, csak akkor írj!

Köszönöm!



#adó #adóköteles #albérlet #bérleti szerződés #adózási jogszabályok bérleményre vonatkozóan
2018. jún. 1. 13:14
1 2 3
 1/21 anonim ***** válasza:
100%
Rosszul értelmezed, ez biztos.
2018. jún. 1. 13:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 anonim ***** válasza:
100%
Amit bemásoltál, az azt jelenti, hogy nem kell kötelezően adószámot kiváltanod. DE! Amennyiben jövedelmed keletkezik (márpedig keletkezik bérbeadás esetén), akkor meg kell fizetned utána a 15% SZJA-t.
2018. jún. 1. 13:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/21 anonim ***** válasza:
84%

Biztos a válaszom: A jövedelem 15%-a az, amit adóznod kell ingatlan bérbeadás után.


Szóval ha mondjuk havi százezer plusz rezsiért adod ki a lakást, a százezer 15%-a az amit háromhavonta feladsz a NAV-nak. Ugye ez havonta 15000 forint. De háromhavonta kell feladni, tehát 45000 forint negyedévente. Ha neked fizetik a rezsit és te adod postára, akkor bevételnek minősül, de kiadásként leírhatod. Így lesz meg a százezer jövedelmed.

2018. jún. 1. 15:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 anonim ***** válasza:
100%

Egyébként számos hasznos cikket találsz a neten a 2018-as ingatlan bérbeadás adózásáról:


[link]

2018. jún. 1. 15:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/21 anonim ***** válasza:
48%

A fenti példa pontosan úgy van, hogy ha a 10%-os (nem tételes) költségelszámolást választod, akkor a bevétel 90%-a a jövedelem, és annak a 15%-a az adó, azaz HAVI 13 500 Ft.

De érdemes a tételes költségelszámolást választani, mert pl. amortizációt is le lehet írni az adóalapból, és minden egyebet is, amit a lakásra költöttél. Mi pl. szúnyoghálót fogunk beépíteni és bútorokat, tapétát, ehhez szerszámokat is veszünk.

A fenti bérleti díj példájánál maradva, ha ez egy 15 milliós lakásban történik, akkor évente 300 000 Ft amortizációt és a fejlesztések összegét (legyen pl. 400 000 Ft / év) lehet leírni, és akkor 1 200 000 - 700 000 = 500 000, tehát az adó 0,15 x 500 000 Ft = 75 000 Ft / ÉV.

2018. jún. 1. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 anonim ***** válasza:
100%
Azért jó lenne közölni azt is, amortizációt CSAK A TULAJDONOS írhat le, ha esetlegesen haszonélvező lenne a kérdező!
2018. jún. 1. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/21 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!


Tulajdonos vagyok, de a kiadandó lakás egy nagyobb ingatlan része, több tulajdonos van, osztatlan közös tulajdonban vannak a használt lakások. Remélem, ez nem bonyolítja a helyzetet.


A pontos rezsit nem tudom megmondani, mert nincs külön mérőóra, rezsinek az számít, amit rezsi gyanánt elkérek?


Az amortizációról: ki állapítja meg az amortizáció nagyságát?


A bérleti szerződésről másolatot, vagy valamit a szerződés életbe lépésekor a NAV-nak küldeni kell?

2018. jún. 2. 17:38
 8/21 A kérdező kommentje:
A fejlesztésekről sima szálák szükségesek, nem ÁFÁ-s számlák? (Mivelhogy eltörölték ÁFA-kötelezettséget.)
2018. jún. 2. 17:57
 9/21 anonim ***** válasza:
100%

Amortizáció:

Ha örökölted az ingatlant, akkor nem tudod elszámolni. Ha vetted, akkor a vételár 2%-a évente, de csak a kiadott napokra.


NAV:

Nem kell bejelenteni, nem kell másolatot küldeni semmiről, csak az adót befizetni és az adóbevallásban feltűntetni.


Rezsi:

Ha a bérlő fizeti be a rezsit a szolgáltatónak, akkor nincs probléma ebből a szempontból. Ha viszont a bérlő neked fizeti a rezsit, akkor az számodra bevételt jelent, ezért fontos megjeleníteni a kiadás oldalon is, amihez kellenek a számlák. Az a legtisztább, ha minden hónapban annyi rezsit kérsz el, amennyi a rezsiszámlákon szerepel.


Osztatlan közös:

Magát az adózást nem bonyolítja, max azt, hogy a többi tulajdonos beleszólhat abba, hogy mit csinálsz a közös tulajdonnal. (Pl. nem adhatod ki)

2018. jún. 2. 18:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/21 anonim ***** válasza:

Közüzemi díjakat ha el akarsz számoltatni azt számlával kell bizonyítani. Pl postai csekkel.


Az amortizáció 2%-a az ingatlan értékének.


A NAV-nak nem kell szerződést küldeni, az adószámod alapján a helyi kirendeltségen igényelsz SZJA csekkeket, ezeket adod fel negyedévente.


Névvel, pontos címmel ellátott számlákat tudsz elszámoltatni felújítás/tárgyi eszközök beszerzése gyanánt. Nem kell Áfás számla, pontos készpénzfizetési számla szükséges.


Itt egy jó cikk, ha az EHO-t amit idén eltöröltek nem veszed figyelemben, itt minden le van írva részletesen:


[link]

2018. jún. 2. 18:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!