A jelenlegi ADÓZÁS? Csak BIZTOS választ kérek!
A JELENLEGI 2018-ra vonatkozó szabályok szerint hogy kell albérlet után adózni?
A-tól Z-ig érdekel, mi a menete.
Be kell-e valamit valahol jelenteni, pl. hogy kiadom?
Mert ezeket úgy értelmeztem, hogy nem adóköteles:
"Az adózás rendjéről szóló törvény 16.§-a szerint, adóköteles tevékenységet csak adószámmal rendelkező adózó folytathat, de a 22. § (16) bekezdése értelmében bérbeadás esetén ez nem kötelező, ha a bérbeadási tevékenységre nem választja az áfa-kötelezettséget és a bérlő nem kér számlát, és nem egyéni vállalkozó magánszemélyről van szó."
Ha biztosan tudod az ezévre ( 2018 )vonatkozó szabálytokat, csak akkor írj!
Köszönöm!
Biztos a válaszom: A jövedelem 15%-a az, amit adóznod kell ingatlan bérbeadás után.
Szóval ha mondjuk havi százezer plusz rezsiért adod ki a lakást, a százezer 15%-a az amit háromhavonta feladsz a NAV-nak. Ugye ez havonta 15000 forint. De háromhavonta kell feladni, tehát 45000 forint negyedévente. Ha neked fizetik a rezsit és te adod postára, akkor bevételnek minősül, de kiadásként leírhatod. Így lesz meg a százezer jövedelmed.
A fenti példa pontosan úgy van, hogy ha a 10%-os (nem tételes) költségelszámolást választod, akkor a bevétel 90%-a a jövedelem, és annak a 15%-a az adó, azaz HAVI 13 500 Ft.
De érdemes a tételes költségelszámolást választani, mert pl. amortizációt is le lehet írni az adóalapból, és minden egyebet is, amit a lakásra költöttél. Mi pl. szúnyoghálót fogunk beépíteni és bútorokat, tapétát, ehhez szerszámokat is veszünk.
A fenti bérleti díj példájánál maradva, ha ez egy 15 milliós lakásban történik, akkor évente 300 000 Ft amortizációt és a fejlesztések összegét (legyen pl. 400 000 Ft / év) lehet leírni, és akkor 1 200 000 - 700 000 = 500 000, tehát az adó 0,15 x 500 000 Ft = 75 000 Ft / ÉV.
Köszönöm a válaszokat!
Tulajdonos vagyok, de a kiadandó lakás egy nagyobb ingatlan része, több tulajdonos van, osztatlan közös tulajdonban vannak a használt lakások. Remélem, ez nem bonyolítja a helyzetet.
A pontos rezsit nem tudom megmondani, mert nincs külön mérőóra, rezsinek az számít, amit rezsi gyanánt elkérek?
Az amortizációról: ki állapítja meg az amortizáció nagyságát?
A bérleti szerződésről másolatot, vagy valamit a szerződés életbe lépésekor a NAV-nak küldeni kell?
Amortizáció:
Ha örökölted az ingatlant, akkor nem tudod elszámolni. Ha vetted, akkor a vételár 2%-a évente, de csak a kiadott napokra.
NAV:
Nem kell bejelenteni, nem kell másolatot küldeni semmiről, csak az adót befizetni és az adóbevallásban feltűntetni.
Rezsi:
Ha a bérlő fizeti be a rezsit a szolgáltatónak, akkor nincs probléma ebből a szempontból. Ha viszont a bérlő neked fizeti a rezsit, akkor az számodra bevételt jelent, ezért fontos megjeleníteni a kiadás oldalon is, amihez kellenek a számlák. Az a legtisztább, ha minden hónapban annyi rezsit kérsz el, amennyi a rezsiszámlákon szerepel.
Osztatlan közös:
Magát az adózást nem bonyolítja, max azt, hogy a többi tulajdonos beleszólhat abba, hogy mit csinálsz a közös tulajdonnal. (Pl. nem adhatod ki)
Közüzemi díjakat ha el akarsz számoltatni azt számlával kell bizonyítani. Pl postai csekkel.
Az amortizáció 2%-a az ingatlan értékének.
A NAV-nak nem kell szerződést küldeni, az adószámod alapján a helyi kirendeltségen igényelsz SZJA csekkeket, ezeket adod fel negyedévente.
Névvel, pontos címmel ellátott számlákat tudsz elszámoltatni felújítás/tárgyi eszközök beszerzése gyanánt. Nem kell Áfás számla, pontos készpénzfizetési számla szükséges.
Itt egy jó cikk, ha az EHO-t amit idén eltöröltek nem veszed figyelemben, itt minden le van írva részletesen:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!