Biblia szerint Jézus második eljövetelének feltétele a zsidó állam létezése?
"Nem, ennek semmi köze hozzá. Teljesen mindegy, hogy létezik-e zsidó állam vagy sem, teljesen mindegy, hogy építenek-e új templomot vagy sem, Isten döntéseit ezek nem határozzák meg."
Igen, ez a logikus válasz, de a gyakorlat nem ezt mutatja. Az amerikai evangélista keresztények mindenben támogatják Izraelt, aminek a hátterében az a vallási meggyőződés áll hogy felgyorsítsák Jézus eljövetelét akár egy apokalipszis méretű háborúval.
#11
Attól, hogy néhány szekta rendkívül propagálja ezt a nézetet és közvetlenül az USA kormányánál lobbizik, még nem válik igazzá. Inkább szomorú, hogy ilyenek miatt szülnek békétlenséget közel keleten, és fokozzák az amúgy is súlyoz jelenlegi helyzetet. Ezzel valóban Isten munkáját segítik, vagy valaki másét inkább?
Még mindig ezen a "felgyorsítsák" eszmén lovagolsz.
Ember nem gyorsit fel semmit hanem majd Isten ha úgy látja, hogy betelik a gonoszság akkor... Nem az ember a mértéke mindennek, hanem Isten az alfa és az omega.
A keresztény világ nagy része egy fals tanitásban hisz, hogy Izrael helyére az egyház lépett. Ennek élő cáfolata lett Izrael államának léte. :d
A Róma levélnek 3 egész fejezete Izraellel foglalkozik.
Az újszövetségben az Izrael vagy izraelita kifejezés 74 alkalommal szerepel és ebből 70 alkalommal nem alkalmazható az egyházra. Sok helyen olyan értelemben szerepel, hogy megkülönbözteti Izraelt az egyháztól. A 70 helyből 9 ószövetségi idézet van ahol pontosan ugyanolyan értelemben szerepel Izrael mint az eredeti ószövetségi helyen. A többi négy helyen másként is lehet értelmezni az Izrael kifejezést, de csak lehet. "Kategórikusan ki lehet jelenteni, hogy az Izrael kifejezés egyszer sem szerepel az újszövetségben az egyház címeként." Dereck Prince
"Nem jól tudod, 35%-os. Az adventista teológiában semmiféle jelentősége nincs sem a zsidó államnak, sem magának a zsidó népnek."
ezen nem vitázom, nyilván nem vagy képben az adventista teológiában. Én adventista felnőtt tanító voltam, míg ki nem léptem, eleget tanítottam tévesen ezt a 3. templomos dolgot is az adventista teológia alapján.
"Az ő egyháztörténelmi szemléletük szerint Isten a megbízást minden egyháztörténelmi korszakban más keresztény közösség(ek)nek adta. Lásd a Jel 2-3. fejezetben szereplő levelek historikus értelmezését - amelyhez azért hozzáteszem, hogy nem adventista találmány."
Tudom, de nincs összefüggés a két dolog közt. Úgy tartják, hogy ma a Laodiczea állapotában vagyunk
"Nem, ennek semmi köze hozzá. Teljesen mindegy, hogy létezik-e zsidó állam vagy sem, teljesen mindegy, hogy építenek-e új templomot vagy sem, Isten döntéseit ezek nem határozzák meg. Elég abszurd lenne, ha Istennek efféle engedély kéne, hogy megtegyen bármit."
A kérdés konkrétumának tekintetében igazad van, de altáltalánosságban nincs. Léteznek feltételes próféciák, és szövetségi törvények, amelyekhez Isten tartja magát. Nyilván ezek nem állnak Isten felett, de ha Isten kimond egy törvényt, akkor aszerint cselekszik, amíg az érvényben van.
Ha Isten azt mondaná, hogy Krisztus 2. adventje a 3. templom felépítése után következik be, akkor az úgy is lesz. Így próbáld értelmezni a kérdést
"Léteznek feltételes próféciák, és szövetségi törvények, amelyekhez Isten tartja magát. Nyilván ezek nem állnak Isten felett, de ha Isten kimond egy törvényt, akkor aszerint cselekszik, amíg az érvényben van."
Például milyen próféciák?
Kérdező!
#11
Szerintem a mostani világban az általad felvetettek más logikai szálon állnak össze:
A közezelkeleti helyzet, (események) gazdasági körök érdekeinek felelnek meg. Az USA-ban bejáratott rendszere van a lobbyzásnak. A kormányzás, és szemmel láthatóan a külpolitika is a gazdasági lobbyzóknak megfelelően alakul.
Az általad említett vallási i
35%-osnak:
"ezen nem vitázom, nyilván nem vagy képben az adventista teológiában. Én adventista felnőtt tanító voltam, míg ki nem léptem, eleget tanítottam tévesen ezt a 3. templomos dolgot is az adventista teológia alapján."
>De, képben vagyok. Nincs az adventista teológiában semmiféle "harmadik templomról" szóló tanítás. Sem Reisinger János, sem Vankó Zsuzsa (KERAK) sem Szigeti Jenő, sem Tokics Imre (HNA) nem tanítanak róla. Javaslom, hogy menj fel az igemorzsák honlapra, amely Háló Sándor tulajdonában áll, aki könyvet is írt a bibliai próféciákról, azt elolvashatod ott. Az adventista teológia szerint a salamoni és a második templom előkép volt, és a fókusz most a mennyei szentélyen van, ahol Krisztus ment be 1844-ben. De ezt bizonyára tudod. A harmadik templomról szóló tanítást a pünkösdisták vallják, akik úgy vélik, Izraelnek még lesz szerepe a végidőben, aminek egyik jele, hogy megépül a harmadik templom. Az adventista teológia szerint azonban Izrael kiválasztottsága Dán 9. alapján i.sz. 34 tavaszán lejárt.
"Tudom, de nincs összefüggés a két dolog közt. Úgy tartják, hogy ma a Laodiczea állapotában vagyunk"
>Van összefüggés, mert levelek egyháztörténelmi szemlélete alapból szükségtelenné tesz mindent, ami Izraellel kapcsolatos.
Nem tudom, hogy te milyen adventista gyülekezetben tanítottál, de biztosan nem a HNA-ban vagy a KERAK-ban. Vagy ha igen, akkor az egy pünkösdistákkal gyülekezet lehetett, amely nem vallja az eredeti adventista tanításokat.
A Kérdező kérdésére válaszolva:
A Biblia szerint nem feltétele, mert a zsidók kiválasztottsága lejárt.
Ezt az adventisták helyesen ismerték fel egyébként.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!