Igaz hogy Mária már nemis volt szűz?
milyen ateista egyház? én egy ateista egyházról tudok, az sem ateista feltétlenül, csak nem dogmatikus. Az is az Usában van. Ahhoz sem szeretnék csatlakozni :D
az ateizmus nem egy vallás, ezt azoknak írom aki ezt esetleg nem tudják.
Már bocs, de hogy maradhatott szűz és élhetett szűzi érintetlen életet, ha szült egy öcsit méghozzá Józseftől? :)
Azért a férfiak jól kitalálták, inkább néznének videón premier plán szülést. Nemhogy a szűzhártya nem marad ép, de az alvázon megy szét minden...
Abban az időben elég ciki volt hajadonként teherbe esni. Valamit csak kellett mondania.
Amúgy szerintem az egész Jázus sztori kitalált. Kb annyi a valóságalapja mint a Rambo3-nak.
Mit jelent az, hogy Mária „mindig Szűz”?
Azt jelenti, hogy „szűz maradt Fiának foganásakor, Szűz a szülésben, Szűz áldott állapotában, Szűz anyaságában, örökké Szűz” (Szent Ágoston). Ezért, amikor az evangéliumok „Jézus testvéreiről és nővéreiről” beszélnek, Jézus legközelebbi rokonairól van szó a bibliai kifejezésmód szerint.
MÁRIA -- A "MINDENKOR SZŰZ"
A Mária szűzi anyaságába vetett hit mélyebb átgondolása vezette el az Egyházat Mária valóságos és örök szüzességének megvallására Isten emberré lett Fiának szülésében is. Valójában Krisztus születése (anyjának) szűzi érintetlenségét nem csökkentette, hanem megszentelte. Az Egyház liturgiája Máriát mint Aeiparthenoszt, "örökké szüzet" ünnepli.
Ez ellen néha fölhozzák, hogy a Szentírásban szó van Jézus testvéreiről és nővéreiről [Vö. Mk 3,31--35; 6,3; 1Kor 9,5; Gal 1,19.]. Az Egyház mindig úgy értette ezeket a szentírási helyeket, hogy nem Szűz Mária további gyermekeiről van szó. Jakabot és Józsefet szintén Jézus testvéreinek nevezik (Mt 13,55), ők azonban egy másik Mária fiai, aki Jézus tanítványa volt [Vö. Mt 27,56.] , és jelentőségteljesen "a másik Máriának" nevezik (Mt 28,1). Az Ószövetség közismert kifejezésmódjának megfelelően Jézus közeli rokonait jelenti a "testvérei" szó [Vö. Ter 13,8; 14,16; 29,15 stb.].
Jézus Mária egyetlen fia. Mária lelki anyasága azonban [Vö. Jn 19,26--27; Jel 12,17.] kiterjed minden emberre, akinek megváltására Jézus eljött: Ő szülte a Fiút, akit Isten ’elsőszülötté tett a sok testvér’ (Róm 8,29), vagyis a hívők között, kiknek születésében és fölnevelésében anyai szeretettel működik közre.
MÁRIA SZŰZI ANYASÁGA ISTEN TERVÉBEN
A kinyilatkoztatás egészének összefüggésében a hívő látás fölfedezheti a titokzatos indokokat, melyek miatt Isten a maga üdvözítő tervében úgy akarta, hogy Fia szűztől szülessék. Ezek az indokok mind Krisztus személyét és megváltói küldetését, mind e küldetés Mária által minden emberre vonatkozó elfogadását érintik.
Mária szüzessége kinyilvánítja Isten abszolút kezdeményezését a megtestesülésben. Jézusnak nincs más Atyja, csak Isten [Vö. Lk 2,48--49.]. Az ember miatt, akit magára vett, sohasem idegenedett el az Atyától. Egy és ugyanaz az Isten Fia és az ember Fia. Egytermészetű az Atyával Istensége szerint, és egytermészetű az Anyával embersége szerint; de mindkettőben az Atya tulajdon Fia.
Jézus azért fogantatott a Szentlélektől Szűz Mária méhében, mert ő az új Ádám [Vö. 1Kor 15,45.], aki megnyitja az új teremtést: "Az első ember a földből való, földi; a második ember a mennyből való" (1Kor 15,47). Krisztus emberségét fogantatásától kezdve betölti a Szentlélek, mert Isten "nem szűkmarkúan adja (neki) a Lelket" (Jn 3,34). Az "Ő teljességéből" -- mely teljesség a megváltott emberiség Fejének sajátja [Vö. Kol 1,18.] -- "merítettünk mindnyájan kegyelmet kegyelemre halmozva" (Jn 1,16).
Jézus, az új Ádám szűzi fogantatásával indítja el a hit által a Szentlélekben fogadott gyermekek új születését. "Miként történik ez?" (Lk 1,34) [Vö. Jn 3,9.] Az isteni életben való részesedés "nem a vérből, nem a test ösztönéből, nem is a férfi akaratából, hanem Istenből való" (Jn 1,13). Ennek az életnek a befogadása szűzi módon történik, mert teljesen a Szentlélek ajándékozza az embernek. Az emberi hivatás jegyesi értelme Istennel kapcsolatban [Vö. 2Kor 11,2.] Mária szűzi anyaságában teljesül tökéletesen.
Mária szűz, mert szüzessége minden kétségtől mentes hitének és az Isten akarata iránti osztatlan odaadásának a jele [Vö. 1Kor 7,34--35.]. Hitének ajándéka, hogy az Üdvözítő Anyja lesz: Mária tehát boldogabb, amikor megfogan benne a Krisztusba vetett hit, mint amikor Krisztus testét foganja.
Mária egyszerre Szűz és Anya, mert előképe és legtökéletesebb megvalósulása az Egyháznak: Az Egyház Isten igéjének hívő elfogadása által maga is Anya lesz: az igehirdetéssel és a keresztséggel ugyanis a Szentlélektől fogant és az Istenből született gyermekeket új és halhatatlan életre támasztja. És ő maga Szűz, aki jegyesének adott hűségét sértetlenül és tisztán őrzi.
Összefoglalva: Mária Fiának foganásakor Szűz, szülésekor Szűz, áldott állapotában Szűz, Szűz anyaságában, Szűz örökké": egész lényével "az Úr szolgálóleánya" (Lk 1,38).
Szűz Mária "szabad hittel és engedelmességgel" működött együtt "az emberi üdvösségben". Beleegyezését "az egész emberi természet helyett" mondta ki. Engedelmességével új Éva, az élők Anyja lett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!