Jehova Tanúi, hogyan magyarázzátok azt hogy az apostolok egyértelműen Istennek tartották Jézust?
János 20:28
"És felele Tamás és monda néki: Én Uram és én Istenem!"
Róma 9:5
"A kiké az atyák, és a kik közül való test szerint a Krisztus, a ki mindeneknek felette örökké áldandó Isten. Ámen. "
Nem vagyok tanú, de mivel ismerem őket, mind a két igehelyre tudom a válaszukat.
Az elsőnél ők úgy értelmezik, hogy "Jehováról" van szó, és nem Jézusról. A másodiknál meg a saját szájízük szerint a vesszőt máshova rakják, ahogyan több más igehelyen is, és szintén nem Jézusra értik az utalást, ami egyébként az eredeti szövegben rá vonatkozik, hanem "Jehovára" a kitalált bálvány névre.
Kedves kérdező!
Nem vagyok JT, de már a kérdésed is hibás, mert az apostolok sohasem tartották Istennek Jézust.
"János 20:28
"És felele Tamás és monda néki: Én Uram és én Istenem!"
Az "Isten"szó a Bibliában nem csak a (1) Mindenhatóra vonatkozik, hanem 2. angyalokra (Zsolt 8:6 vö. Zsid 2:7, 97:7), 3. emberekre (2Móz 7:1, 4:16, 22:28, Zsolt 82:6 vö. Ján 10:34), 4, az Ördögre, Sátánra (2Kor 4:4). Jézus egy "isten" (gr. 'theosz', Ján 1:1) lény volt, de nem maga a Mindenható, hanem ISTENNEK FIA, ezt is vallotta Jézus önmagáról (Ján 10:36, 11:4, Mt 27:43, Jel 2:18), ezt is vallották róla a tanítványai, akik megértették lényét (Mt 14:33, 16.16, Ján 1:50 6.69, 11:27 ApCsel 8:37, 9:20), még a démonok is (Mk 3:11, 5.7, Lk 4:41, 8.28) ezt is írták róla a bibliaírók (Mk 1:1,Ján 1:34,2Kor 1:19, Zsid 1:1, 4.14, 1Ján 3:8, ) és ez az, amiben HINNÜNK kell (Ján 20:31, 1Ján 4:15, 5:5)
Jézus Isten Fia, nem az Isten(ünk). Jézus ISTENE a mi Istenünk, ahogy maga Krisztus mondja:'az én Istenem, és a ti Istenetek'. (Ján 20:17, vö Jel 3:14)
'Róma 9:5
"A kiké az atyák, és a kik közül való test szerint a Krisztus, a ki mindeneknek felette örökké áldandó Isten. Ámen. "'
Ezzel az a gond, hogy az eredeti görögben nem ez van, hanem ez: "Közülük származik a Krisztus test szerint. Aki mindenek fölött áll, az Isten, áldott legyen mindörökké! Ámen!" (lásd RSV, NEB, REB, NAB, TEV/GNB, CEV, magyarban STL, ÚVF, Dr. Masznyik, Czeglédy, Kámory)
Vagyis Isten az Isten, Krisztus (Jézus) meg Krisztus, a kettő meg nem ugyanaz. Isten, Jézus istene és Atyja van mindenek felett, nem más. Ahogy Pál máshol is megerősíti: "egy az Istene és Atyja mindeneknek; ő [az Atya] van mindenek felett, és mindenek által, és mindenekben." (Ef 4:6)
Isten, az Atya-Isten van mindenek felett, mint egyedüli Mindenható(-Isten), nem Jézus.
Jézus az apostoloknak és az igaz keresztényeknek sohasem volt Isten, nem is gondoltak rá így, ez egyértelmű a Szentírásból. Persze a dogmatikusok ezt tagadják, mert nekik fontosabb a (tév)tanításuk, mint Isten szent szava.
Tantételbeli, átvitt értelemben mondjuk e világ istenének nevezni a Sátánt egy dolog. Jézussal kapcsolatban viszont soha egyetlen alkalommal sem erről volt szó. Minden egyes esetben konkrétan Istennek nevezték.
Vagyis alaptalan a gondolatmeneted.
"Jézus az apostoloknak és az igaz keresztényeknek sohasem volt Isten, nem is gondoltak rá így, ez egyértelmű a Szentírásból. "
Kérlek, ne általánosíts, és ne jelents ki olyant, amiről épp a vita szól. Én is Jézusé vagyok, újjászülettem a vérében, mégis úgy tartom, hogy Ő az Isten megtestesülése, és a Biblia is egyértelműen kijelenti ezt több esetben.
Kolossé
2,9 Mert Ő benne (Jézusban) lakozik az istenségnek egész teljessége testileg
Zsidó 1,8 Ámde a Fiúról így: A te királyi széked óh Isten örökkön örökké. Igazságnak pálczája a te országodnak pálczája.
1 Tim 3,16 És minden versengés nélkül nagy a kegyességnek eme titka: Isten megjelent testben (...)
Csel 20,28 Viseljetek gondot azért magatokra és az egész nyájra, melyben a Szent Lélek titeket vigyázókká tett, az Isten anyaszentegyházának legeltetésére, melyet tulajdon vérével szerzett.
Vidiripi
"Az "Isten"szó a Bibliában nem csak a (1) Mindenhatóra vonatkozik, hanem 2. angyalokra..."
Felvetés!
Jézust sok esetben imádják az Újszövetségben, és az imádókat soha nem utasították rendre. Kétszer imádtak angyalt az Újszövetségben, és az imádókat mindkét esetben rendre utasították. (Jelenések 19:10; 22:8, 9)
Pétert egy esetben imádták, és az imádót rendre utasították. (Cselekedetek 10:25)
#2 nem vitatta senki hogy Isten fia is
szerintem
aki nem hisz annak nehez keptelensegeket felfogni, hogy lehet valaki azonos is es mas is, hogy lehet a Fia onmaganak es hogy lehet Atyja onmaganak
hogy lehet az Egyetlen Isten ketszemely ha megsem ket szemely
ember keptelen ezeket felfogni
de vitazni azt tud rola azert...
valahol arrol olvastam mekkora vitak folytak meg a regi keresztenyek kozt is hogy Jezus teremtmeny e vagy teremto
az hogyha angyalal azonositjuk lenyegeben ugyanaz
Kedves 4-es hozzászólónak!
A Bibliai idézeteidre szeretnék hozzászólni pár szóban:
Írod: "Kolossé
2,9 Mert Ő benne (Jézusban) lakozik az istenségnek egész teljessége testileg "
Ámde nem azt írja, hogy maga Isten lakik Krisztusban, hanem Krisztusnak "istensége" van (gr, 'theotétosz'), vagyis Istenhez hasonló természete/tulajdonságai (lásd a szír papíruszokat vagy a Vulgatát) vannak. Óriási különbség! A 'theotétosz' tág fogalom és sehol a Bibliában nem jelenti az (egyedüli/igaz/élő) Istennel való megfeleltséget/azonosítást, hanem a hozzá hasonló természetet, melyet Istennek fiai, a mennyei lények bírtokolnak - miként Krisztus is.
"Zsidó 1,8 Ámde a Fiúról így: A te királyi széked óh Isten örökkön örökké. Igazságnak pálczája a te országodnak pálczája."
Ez egy félrefordítás, a héberben nem ez van. A Zsidók írója (feltehetően Pál) a Zsoltárokból idéz (45:7), ahol a Septuaginta szerint ez áll: "Királyi széked Istentől való örökké" Vajon miért változtatták meg a szöveget? A hamis trinitárista dogma miatt. Nem Krisztus az Isten, hanem hatalma ('trónja') Istentől van, vagyis Tőle kapta. (vö Mt 11:27, Ján 3:35) De ma már sok bibliafordítás van, amely helyesen hozza a szöveget. (magy. pl: Szepessy, Kámory, ÚVF)
"1 Tim 3,16 És minden versengés nélkül nagy a kegyességnek eme titka: Isten megjelent testben (...)"
Ez megintcsak csalás/félrefordítás, mert a görögben "Isten" helyett "aki" van. Nem Isten jelent meg testben, hanem Isten fia, ahogy János írja: "az Ige testté lett" (Ján 1:14) Az "aki" Jézus, nem Isten! Az "Isten" szót később csempészték bele a szövegbe, hogy azt érzékeltesssék: Isten=Jézus, jóllehet ez egy hamis dogma.
Szinte az összes igehely, amit a trinitáristák felhasználnak dogmájuk védelmére, legtöbb hamisítás vagy félrefordítás eredménye.
Mindenkinek azt javaslom, nézze meg az eresdeti görög szöveget, mert abból rögtön kilóg a lóláb, és csak abból tudjuk meg, mi volt Isten igazi üzenete az emberiségnek!
"Mindenkinek azt javaslom, nézze meg az eresdeti görög szöveget, mert abból rögtön kilóg a lóláb, és csak abból tudjuk meg, mi volt Isten igazi üzenete az emberiségnek!"
Akkor tessék:
Tényleg kilóg a lóláb, hogy egyesek csak hogy hamis tanaik védelmében tagadhassák Jézus Istenségét, egyszerűen félrefordításnak próbálnak hazudni mindazt, ami egyértelműen ellentmond nekik...
"Ámde nem azt írja, hogy maga Isten lakik Krisztusban, hanem Krisztusnak "istensége" van"
Mellesleg ezt is elnézted, ugyanis pont nem azt írja az ige hogy Krisztusnak istensége lenne, hanem szó szerint azt hogy istenségnek egész teljessége benne lakozik. Teljessége, nem pedig része, vagyis értelemszerűen mindaz amitől Isten isten, az mind megvan Jézusban is.
#8 Tantételbeli te most mit erőlködsz itt kedves barátom? 1 éve még keményen a tanú voltál, és két kézzel akaszkodtál a szervezet emberi dogmáihoz. Ma meg már nem vagy tanú, de azért még jó sok olyan dolgot képviselsz, amit a tanúk is. Ki tud rajtad eligazodni? Hogy lehet a szavad hiteles? Egyik nap itt vagy, másik nap ott, ki tudja, hogy fél év múlva, majd mi mellett érvelsz? Először próbáld rendbe tenni magadban a dolgokat, mert ahogyan most erőlködsz már nem tanúként az igazad mellett, úgy erőlködtél hónapokkal ezelőtt tanúként is. Érted a lényeget? Jelenleg rendkívül hiteltelen minden szavad.
Miért nem reagáltok soha arra, ami például a kedves Vidripi leírt? Érdekes, hogy erre az egyszerű példára nem tudtál se tanúként, se most sem reagálni.
Az imádás. Az imádás egyedül Istennek jár, soha senkit nem lehet imádni, csakis Istent. Az ószövetségben, és az újszövetségben is imádni próbáltak angyalokat, embereket az emberek, minden esetben rendre lettek utasítva, amikor Jézust imádták, nem lettek az emberek rendre utasítva. Van erre bárminemű hitelt érdemlő magyarázat azon, kívül, ami logikus, hogy Jézus az Isten? Nem nincs, és ha bárki megpróbálja ezt az egyszerű dolgot is meg magyarázni, az egyértelműen nem érti a Biblia mondani valóját.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!