Szerintetek ha felhívom a zsidó ismerőseim figyelmét hitbeli tévedéseikre, akkor az már antiszemitizmus? Vagy egyáltalán nem szólhatok, de ekkor pedig mulasztással nem vétkezem-e?
Nem, kedveas Kérdezõ, nem antiszemitizmus, hanem kérkedés a tudatlanságoddal.
Ugyanis I-ten egyetlenegy van, a zsidók is ugyanahhoz az I-tenhez imádkoznak, akihez Te..
Õ pedig:
"Örökkévaló, Örökkévaló irgalmas és kegyelmes Isten, türelmesen elnéző, nagy a kegyelemben és az igazságban. Megőrzi a kegyelmet ezredízig, megbocsátja a bűnt, az elpártolást és a vétket, de teljes fölmentést nem ad, megemlékszik az atyák bűnéről a fiakon és unokákon harmadíziglen és negyedíziglen is." ( Mózes második könyve 34. fejezetének 6-7. verse )
Tehát IRGALMAS ÉS KEGYELMES, TÜRELMESEN ELNÉZŐ, NAGY A KEGYELEMBEN ÉS AZ IGAZSÁGBAN. MEGŐRZI A KEGYELMET EZREDÍZIG, MEGBOCSÁTJA A BŰNT, AZ ELPÁRTOLÁST ÉS A VÉTKET, igaz, teljes fölmentést nem ad, megemlékszik az atyák bűnéről a fiakon és unokákon harmadíziglen és negyedíziglen is.
Mégegyszer: igaz, teljes fölmentést nem ad, megemlékszik az atyák bűnéről a fiakon és unokákon harmadíziglen és negyedíziglen is, DE A KEGYELMET EZREDÍZIG.
Érted? Pont, hogy kegyelmes és megbocssátó. amellett persze igazságos. Márpedig úgy igazságos, hogy, ha valaki bûnt követett el, azért büntessék mielõtt megbocsátást nyer.
Egyébként úgy tudom, a keresztények szerint a bûnösök elõször a purgatóriumba ( tisztító TÛZbe ) kerülnek. Hát .... nem tudom ...
Szóvall, azt gondolom, ha nem az a célod, hogy kinevessenek, vagy, hogy összevesszetek, akkor elõbb olvasd el nagyon figyelmesen Mózes öt könyvét azután elmélkedj rajta egy kicsit, ha esetleg valamit nem értesz, kérdezd meg tanult embertõl és csak azután beszélj a zsidó vallásról.
( Általában is javaslom, csak olyasmirõl nyilatkozz, amit alaposan, jól ismersz, ha másnilyen tárgyról van szó akkor inkább kérdezz! Tanulj, mielõtt tanítani kezdenél! )
Még valamit I-tenrõl:
"Létezik, de létezése nincs határidôhöz kötve.
...Felfoghatatlan és egysége is határtalan.
Nincs fizikai formája, nem is test Ô, nincs mihez hasonlítani Szentségét. Ôsibb minden teremtménynél, elsô, de elsôségének nincs kezdete."
( Maimonides ( 1135 / 1137 / 1138 – 1204) nyomán. Rabbi Moshe Ben Maimon, Rambam (héberül) Múszá ibn Majmún ibn Abdalláh al-Kurtubí al-Iszráílí (arabul), 1185-tôl másodállásban Szaladin szultán háziorvosa), a középkor egyik legnagyobb zsidó filozófusa volt. )
nneddudginak:
Mozes 5 konyve nem zarja ki Isten megtestesulesenek a lehetoseget, csupan a zsido vallas bolcsei. Koztuk a fent idezett Maimonidesz.
A profetak pedig kijelentik, hogy lehetseges:
Ezsaias 9:5
Zakarias 12:8
Mikeas 5:2
Hogy mikre nem vetemedik az Inkvizició még ma is! :D
Ha egyszer lesz idõm, talán leíróm részletesen, addig maradjunk abban, hogy Maimonides Misné Tórájában ( A Tóra ISMÉTLÉSE )
LEVEZETI,
mégpedig a Tórából, vagyis Mózes Öt Könyvébõl.
Talán azt is elfogad6juk, hogy a legnagyobb középkori zsidó flozófus legalább olyan jól értette a Tórát és értelmezésének már akkor is több, mint 1000 éves szabályait, mint egy mai inkvizitor. Meg valószínû, hogy a prófétákról is hallott valamit. Ja, és fõleg nem csak fordításokat olvasott. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!